Frappáns 25D
Szöveges ítélet
Nem ismeretlen számomra a típus. Lassan 10 éve használok megelégedve már egy E39 2.5 TDS-t. Az 96-os és lassan youngtimer lesz,így már keveset használom,inkább hobby autó lett. Kellett egy autó amit minden nap nyúzhatok.Volt többféle próbálkozásom, de végül rájöttem,hogy mindig ide húzott vissza a szívem.Gondolkodtam és nézegettem az E60-as szériát ami kívülről nagyon tetszik, de belülről..hát valahogy az nem sikerült anno.
No mind1, elkezdtem a hosszas keresgetést.Pár szempont volt..csak benzines,sedán,automata, faceliftes és minél több extra legyen,hogy ne később sírdogáljon az ember,hogy nincs ez meg az. Minden létező helyen keresgettem,használtautó.hu,fórumok facebook csopik stb..Egy közös volt mindegyikben. Iszonyatos túlárazás..és ez folyamat napjainkban még durvább. Mindenki azt hiszi egy kincset használ és övé a legeslegjobb autó a világon..Sok helyen futottam bele 1.3-1.5 millióért lemezfelni szar téligumival ,kiszerelt rádióval..Ha ne adj isten gyári vagy utólagos M-es, ott még elszálltabb árakat láttam.(ma meg vicc) Ja és ha megemlítettem,hogy haló de kompletten ki kell lakatolni, el lettem hajtva..óóóuu ennek az ára csak feljebb megy tesó. Ami egy korrekt állapotú,szervízelt darab esetén teljesen érthető is.
Telt az idő és egyre elkeserítőbb volt a helyzet. Viszont volt fenn a hahun és csopiban is egy 2.5 dízel,nagyon jó áron. Minden amit nem akartam :D Touring, dízel..viszont elég extrás darab. Kerülgettem..nézegettem,majd felvettem a kapcsolatot az eladóval, aki nagyon korrekt leírást adott az autóról, mind ami jó,mind ami nem. Képek,videók (nagyon messze volt)jöttek, 4 jó téli, 4 szinte új nyári.Természetesen voltak hibák is..kisebb rozsda,klímaventi nem ment, karcok de semmi olyan amitől az ember eret vágna.Volt egy rakat számla,a kiadásokról,szervizekről. Ami nem utolsó,hogy tiszta volt..kulturált, mindene a helyén.
El is hoztam és nagyon megvagyok vele elégedve azóta is. Semmi váratlan hibát nem okozott eddig.Hidegben melegben szépen indul,nagyon szépen jár.A rettegett GM váltója is jó,bár nagyobb hidegben reggel mintha picit bizonytalankodna az első métereken,de semmi extra.
Az egr hűtőnél lévő vízcső repedt volt. Ott szivárgott a víz,de ez típushibája is.
Klímaventit kicseréltem, a komplett hűtősort is,termosztátokat(gyári volt)..kapott új váltó olajat meg minden szart ami kellhet egy tulajdonos váltásnál.
Azóta minden rendben. Voltunk hosszabb utakon is ,és nagyon megszerettem. Ez az M57 egy zseniális darab tudva lévő, de 10 év TDS után merőben más is.Nagyon jó erőben van,lentről szépen indul és nem sértődik meg a magasabb fordulattól sem. A sorhat hangja imádni való. Ami nagyon furcsa,hogy sokkal halkabb bent mint a TDS, pedig kint állva meg nem mondaná az ember,hogy melyik a common rail. Belül viszont nagyon is, és főleg menetközben. Lehet,hogy abban a 6 évben változtattak valamit a hangszigetelésen? Nem tudni..
Fogyasztása hosszabb utakon 7 körül tartható és nem kell vissza fogni magunkat. Budapesten városban azért szereti a hasát..9-10 között simán kortyint. Persze olvasok itt 5 literes fogyasztásokról.. de eléggé hihetetlen..már már SCI-FI.
Van még benne nagy navi,DSP,fény,ablaktörlő autómatika,ülés fűtés stb..egyszóval minden ami ma is kell, és nem több..mert igazából többre nincs is szükség.
Hibalista
- Mióta nálam csak tervszerű karbantartásokat csinálok.Nem várom meg míg lehullik róla.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 300000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 525 TDS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
