Félve megveszed, érzelmi alapon megtartod...
Szöveges ítélet
..aztán végül nagyon nehezen válsz meg tőle.
Egyáltalán nem volt radaron az 528i, de még csak BMW sem. Vásárlás körút előtti este találtuk a hirdetést, gondoltam egy próbát megér. Januárban le volt fagyva minden a kereskedésben, viszont elsőre indult, szépen járt, körbenézve szinte hibátlan, igazolt előélettel, 265.000km-rel. Ez már egyfajta bizalmat ébresztett, legalább az előző tulajdonosok irányába. Próbakör után el is dőlt a sorsa, megvettem. Nem számolgattam, nem csináltam költségkalkulációt, valószínűségszámítást az esetlegesen felmerülő hibákra. Ilyen kategóriájú autónál szimplán benned van egy kis félsz, hogy ez drága mulatság lesz. Utólag viszont egyáltalán nem bántam meg.
Nem a külső alapján veszed meg. A forma nem egy geometriai csoda, nem kívánkozik vászonra, viszont szép lassan megbarátkozol vele, megtetszik. A belső összeszerelés kiváló, szinte tapintható a Bajor precizitás, érezhető a minőség, kényelmes, rettentő komfortos, főleg a maga idejében lehetett az. Most egy 2 éves Dusterrel járok. Szép és jó az is, de a ’96-os BMW ekkora korkülönbséggel is stabilabb állapotban volt.
A „menés” és a 6 henger hangja az, ami hihetetlen. 193LE, ami nem a világ összes ereje, de iszonyatos gyorsulást produkált és stabilan előzhettem a forgalomban. Néha már én éreztem magam kellemetlenül, mert ami belülről veszélytelennek tűnt, az a közúton nem biztos, hogy mindenki idegrendszerét simogatta. Néha, akaratomon kívül, de tápláltam a bunkó BMW-s sztereotípiát. Utólag is elnézést kérek!
Az első szerviz csalódás volt, szembe jött egy nagyobb kiadás. Kopó alkatrészek, rugók, lengéscsillapítók, féktárcsák, fékbetétek cseréje. Ez a kiadás az autó értékének kb. a 30%-át tette ki, de szükséges volt. Húzol egy vonalat, mész tovább. A javítás után viszont érezhetően jobbak lettek a menettulajdonságok. A 4 év alatt, amíg nálam volt, motorikus hibái nem jöttek ki. A rozsdával komolyan nem kellett foglalkoznom, kis túlzással csillagvizsgálóval 2 helyen találtam körömnyi nagyságút. Látszott a garázsban tartott előélet, gondos tulajdonos. Hát folytattam ezt a szép sorozatot, megérdemli az autó. Igyekeztem megadni neki mindent, amit kért a 40.000km alatt.
A szerviz részét tovább nem részletezem. Aki ilyen autót vesz,a jó véleményem mellett számítson az évenkénti 200-300e ft-os kiadásra üzemanyagon és biztosításokon kívül. Ez egy ilyen liga.
Fogyasztást az autó véleménye szerint 9L alatt tartottam. A gázpedálra néha feküdtem rá, 1-1 kigyorsításkor, előzéskor. Ez az, amit sosem felejtek el.
Kompromisszumot nem kellett kötnöm az autóval. Szinte mindenben elégedett voltam. Pakolás szempontjából a 4 ajtós sedan nem egy hangár, nem lehet nyerges vontatóval megfordulni a hátsó ajtóban. Például a kerékpár szállítására megoldás volt a tetőcsomagtartó, a többi csomag elfért. Családosok inkább touring irányba mozduljanak.
Végül sajnálatos módon, idén tavasszal meg kellett válnom tőle, kihasználatlanság miatt. Ott állt a garázsban, várva, hogy menjen. Ezt nem vonhattam meg tőle. Remélhetőleg a következő gazdája is hasonlóképpen vigyáz rá!
Ezt a történetet azoknak írtam, akik például első autót keresnek, gondos gazdái lesznek egy gépjárműnek, netán még érzelmeket is táplálnak iránta. Válasszák ki jól a megvenni kívánt autót, vigyék haza, szervizbe és használják. Nekik ajánlom ezt a konkrét típust, ők boldogok lesznek.
Üdvözlettel egy boldog volt, és leendő BMW tulajdonos.
Hibalista
- Kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
