Fájdalmas szerelem
Szöveges ítélet
Külföldre költözésem miatt válltam meg a szeretett E46 320d-től. Gyorsan kellett valami és egy munkatársam épp eladta az 5-ös kombiját. Az E46 jobban tetszett annó, de gyorsan megszerettem az E39 kombi formáját.
Gyönyörű sötétszürke kombi, fekete bőr belső, full extra, gyári ültetés, dízel és manuális váltó. Valóban az utolsó szériás E39 kombik egyike lehetett, 2003 novemberéből, valós 160km-es futásteljesítménnyel, végig vezetett szervízkönyvvel és környzetvédelmi bizonylattal a Németországban beépített DPF-ről.
Motor:
A 20d után óriási fellélegzés volt, hogy ebből a típusból a BMW mérnöki kihagyták az öngyilkos hajlamú szívósori pillangókat. A sor 6 dízel kellemesen jár, bent a motorból semmit sem érzékelhető még autópályán sem. Nem vagyok fogyasztás huszár, de jó érzés volt 1000km-t pályázni 1 tankból (mondjuk a 20d még hagyott is benne). Nem annyira a melóbajárós reggeli utak ahol 11l is lecsúszott a torkán. Teljesítménye rendben volt, de kevésbé szimpatikus, hogy minden komolyabb gázadásra derék kis koromfelhőt hagyott maga után. Bár valaki erre gerjed...
Kényelem:
Minden extra működött, motor melegen egy picit remegett, de gondoltam, majd otthon megjavíttatom.
Viszonylag sokat jártunk vele haza 1000km-ről, az autó kimondottan kényelmes, nagy pakkokkal is jól elfértünk.
Nagynavi tökéletes még el nem ment belőle a kék szín. Jó dolog a TMC, kár, hogy otthon nem működik.
Gyári HIFI...nos ,nem fogod magad koncerten érezni tőle.
Elektromos ülések baromi kényelmesek, de semmi oldaltartás, inkább mint egy fotel, a 3-as BMW után sokkal kellemesebb az én testalkatommal (190 / 105).
Hibalista:
-Megvétel utáni első szervíz, rögtön a rail-nyomás szenzor és egy repedt felxicső, így megszűnt az alapjárat ingadozása és az orrfacsaró bűz az utastérből. Az autó még mindeg remeg...majd egyszer injektor. Bye 100eFt
-Váltáskor kopog valami, hardy szakadt.
-Bal visszapillantó be volt repedve, újonnan horror mivel sötétedős, bontottan sikerült szerezni, sajnos kék színű üveg és szerinten nem is működik, de mindegy...ilyet ne vegyetek fényes nappal :) 12Eft
-Csomagtérajtó a fejemre esett..rugó csere. A szerelő csak halogatta, nyílván tudta már mekkor cumi egy ilyet cserélni, végül nem úszta meg, de én sem.. 60eFT.
-Az autó még mindig remeg melegen, eljött a porlasztók felújításának ideje. 6-ből 5 rossz, újabb 250eFt-al lettem könnyebb.
-Komplett fékcsere, jobb első fékdugattyú beragadt. Már nem emlékszem mennyi volt.
-Egyik hosszabb kirándulás alkalmával erőtlenné vált az autó egy hegyi autóúton. Félre kellett álljak, mert 40 fölé nem gyorsult és irgalmatlanül füstölt, majd egyik pillanatról a másikra minden rendben lett. Hibakód persze nincs. Egy darabig semmi... aztán később komoly gyorsításkor rángat az autó, később már hibakód is. Rövidre fogava, ki lett cserélve MAF/MAP és sz össze vákumcső, de a hibát megszüntetni nem sikerült teljesen, csak ritkábban jött. 100eFt-om ráment, hol én, hol a szerelő volt benne. Nem mindegy ám milyen MAP szenzort kap.. 2 márkásabb utángyártott után feladtam, gyárit kell venni... ha ki bírod várni és meg tudod állni, hogy ne beszéljenek rá egy 3. fajta utángyártottra az autósboltban.
-Xenon magasságállító bilincs
-Itt ott voltak apró pici hólyagok az autón,de alapvetően látszólag (alulról is) rendbe volt a karosszéria. Az előző tulaj bő igénnyel valami gumis anyaggal kikente a csomagtérablak és ajtók éleit, hogy elfedje a szigoró külföldi műszaki elől a hibákat.
-kötelezőt sosem úsztam meg 80 alatt.
Sajnos a külhoni műszaki lett az autó veszte is...kerékcsere közben majdnem rámesett az autó ugyanis a hátsó emelési pont teljesen, minden észrevehető jel nélkül átrohadt és az emelő beszakította. Rá pár napra épp kézhezkaptam a behívót a műszakira is. Javítására kaptam ugyan ajánlatot, de majdnem inzultálásnak vettem az autó értékével egyenlő árat (külföld).
Otthon megpróltam volna javíttatni, de az igazat megvallva addigra kiábrándultam a telefonos: "nem tudok senkit" - "bevagyunk táblázva" -"fényezést nem vállalok"- "látni kell" -ekből.
Így döntöttem, elválltunk, egy kereskedésben maradt....majdnem megkönnyeztem, de racionális döntést hoztam.
Végszó:
Az E39 véleményem szerint egy nagyon jó autó, imádtam a hibái ellenére, de legyünk öszinték..
Az öregedő német prémium (pláne dízel) egy időzített bomba. A világ összes pénzét rá lehetne költeni. Azon kapod magad pár év múlva, mikor elszállt a rózsaszín köd, hogy rálocsoltál 1,5 misit, hogy fenntartsd / rendbehozd, de mikor eladnád még 1 misinél sem csörög a telelfon. Az EURO 3as dízel amúgy sem egy jó party manapság, fogyasztás városban magas és folyamatosan izgulsz, hogy mi megy tönkre legközelebb.
Szerelők vannak jók, de nem fognak ráérni..világos mert szívesebben cserének olajat, mint neki álljanak rejtélyes hibákat diagnosztizálni. Persze tisztelet a szakiknak, akiket ez éltet.
Szóval ha belevágnál egy ilyen kalandba, akkor készítsd fel magad (és a pénztárcád), keress több jó szerelőt (úgyse érnek rá) és inkább gondold át még vagy 100x.
Hibalista
- Porlasztók: 250eFt felújtítás - Jobb első fékdugattyú beragadt - MAF / MAP ... mai napig nem tudták megállapítani, mindekettő cserélve, de nem jó - Hátsó ajtó teleszkóp: 70eFt, irgalmatlan szopóroller cserélni - Hardy tárcsa - Kipifogó felxicső 20eFt - Rail-nyomás szenzor: 60eFt - Sötétetőd visszapillantó : 15eFt bontott - Emelési pontok rohadása
Ide hordtam szervizbe
Kecskeméti srácok, megbízhatóak ügyesek, de túlvállalják magukat..
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 167000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E46 320d | Következő autója? | Accord Tourer 2.4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
