Ez is jó valamire, de feleennyiért se biztos, hogy kéne
Szöveges ítélet
Ez az autó a főnökömé (helyesebben főnökasszonyé), én amolyan inasféle vagyok. Azért jó pár ezer kilométert én is mentem vele, de a tapasztalatok mindenesetre kettőnk tapasztalatai.
Az autó gyári sportcsomaggal lett rendelve. Kinézete agresszív, alattomos. Oldalnézetben szerintem elég jól néz ki, hátulról elég semmitmondó.
Vezetni kellemes, a kormányzást kiemelném, jobbat nem tudnék elképzelni az általam eddig használt autók alapján legalábbis (Land Rover, Volvo, Skoda, Opel, Toyota).
A motorerő bőségesen elegendő normális és kevésbé normális haználatra is, sajnos az automataváltó lassúcska kissé.
A hatalmas felnik és a sportgumik miatt a gördülési zaj elég kellemetlen az utastérben. Ezenfelül kegyetlenül ráz is. Nem vagyok elpuhult autós, de ez a zaj és rázkódás több mint amit a jó útfekvés megkívánna.
Eddig én is hittem a német precizitásban és átgondolt tervezésben, ez az autó jelenteti ennek a paradigmának a végét.
Mindennapi használhatóságáról az az általános véleményem, hogy a teljesítményen túl nem mutat semmi érdemlegeset, sőt tizedennyibe kerülő autók lealázzák némely praktikai szempontból.
Az ajtók nagyon nehezek, sokszor nem záródik be normálisan még erős csapásra sem. Sőt tegnap még menet közben ki is ugrott az ajtó, szerencsére nem nyílt ki, node ilyet akkor is egy ilyen autóban...
A légkondi nem tud igazán hideget fújni, de télen a melegítéssel is vannak gondok (lassan melegszik).
Tolatáskor a tükör hol lekonyul, segítendő a parkolást, hol nem - nem világrengető hiba, valószínűleg kontakthiba vagy ilyesmi.
A csomagtartóban a hatlemezes CD tár elromlott (gyári).
Az elektromos memóriás ülések memóriája szintén elromlott pár hónapja. Tárolni már nem lehet a beállított üléshelyzetet.
Egy féklámpaizzó csere egy vagyonba kerül (fékbetétekről nem is beszélve).
A hátsó üléssor padlója rendszeresen bevizesedik, ez néha kondenzvíz vagy a jófene tudja honnan jön, de nem beázás, mert garázsban is előjön.
Amikor nincs garázsban, megesik hogy beázik a jobb hátsó rész.
A csomagtartófedelet nagyon erősen kell lecsapni, különben kotyog. Van belső foganytú, de azzal soha nem lehet lezárni rendesen. Így hát a koszos fedelet kell fogni. Apropó, mind autó segge gyorsan sárosodik, de ennek elég 10 méter is és kész is.
A leírt dolgok nem olyan nagy hibák, igazán komoly hiba nem fordult még elő vele, igaz nagyon kímélve is van, nem is értem minek kellett sportcsomag. Egyáltalán nincs kitaposva az autó bele, nem gyakran ment ez még a megengedett sebességek fölé (na jó, néha) :-D
Jók viszont az ülések, bár ez a szürke bőr rondán néz ki, de kényelmes. Fékhatás elképesztő. A hifi hangos de rossz minőségű.
Összességében: arcolni elég jól lehet ezzel a kocsival, de hétköznapi nyúzós használatra nem való, főképpen az ára miatt. Jó viszont ha nem annyira számít az ár, viszont fontos az erős motor és szeretjük megszegni a közlekedési szabályokat. Tulaldonképpen teljesen közömbös vagyok iránta.
Hibalista
- elektronika mindenféle kicsi és nagy és drága (egy szervómotor itt, egy kapcsoló ott, szétrázódott egy-egy csatlakozó, stb a tükrök, ablakok környékén, ülésmemória).
- távirányító csere
- rejtélyes beázások (még nincs javítva)
- rövid izzóélettartamok
-
- Kiemelném, hogy motorikus hibája még nem volt, de nagyon kímélve is van
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
