Diesel Power
Szöveges ítélet
Mint hobbieszközzel tökéletesen elégedett vagyok, dízel létére megy, mint a barom, még az életútja végét közelítve is tudja a 8sec-et százra, ami mondjuk a gyors automatának is köszönhető. Nem igazán ellenfél egyik autó sem V8 alatt, mert a 100-ig előnyt szerző, üvöltő VTi-k 140 felett már megalázottan zsugorodnak a tükörben. 160 tempomattal 8-at, 120 pedig csak 6-ot eszik. Dugóüzemben hidegben 10-12 liter között étkezik. Teljes M felszereltségű, így a sportosabb fűtóművel könnyfakasztóan kanyarodik és bitang jól lassul. A váltója jó, bár én visszatérek a manuálhoz.
Ha nem lenne a sok apró folyamatos meghibásodás, a világ legjobb autója lenne. 150ekm felett sincs egyetlen zizzenés sem az utastérben macskakövön, az ajtót nekifutásból kell bevágni olyan súlya van. Soha hasonló biztonságérzetet kasztni még nem nyújtott nekem. Kicsit ebbe a levesbe azért beleköp, hogy 0-tól 110-ig nagyjából nedves, ledermedt úton minden padlógázra villog a DSC lámpa, mert a nyomaték kidobná a seggét. Nem hiába 4*4 nélkül nincs tökéletes autó. De ha vezeted fél órát, útána minden kis fapados lélekvesztőnek tűnik, még az új Passat is, pedig az már rendes autó. Halálos német precízió minden centin, 12db fényforrás az utastérben, rejtett hangulat-ledek, a napellenzőn található papírkaleszorító csak belülről gumírozott és ezer más olyan megoldás, hogy az félelmetes...
Egy szó, mint száz nagyon-nagyon jó kocsi, egy új Vectra áráért 100-szor többet nyújt minden létező téren, de csak azoknak, akiknek van ideje és türelme a 2-3 havonta folyamatosan előbukkanó huncut hiábák orvoslására.
Hibalista
- Sok olyan dolog, ami egy egyszerű autóban nincs. PDC szenzorok egymás után, EGR termosztát, szilentek, gombok a klímából kipotyogtak. Xenon automata szintezője, szervó bilincs stb. A DSC (ESP) belefékezget folyton a hátsó kerekekbe, mert mindig elpörögnének a terror nyomaték miatt, így igen hamar kopnak a fékbetétek.
Ide hordtam szervizbe
5er Kft. Mágusok, mindent megszereznek azonnal, olcsón, csak rengeteg munkájuk van. 9, mert nincs várótermük.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Csak két külön autót. Hobbi pl. Subaru vagy Aero és egy dieselt dolgozni járni. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
