Böszme Bajor Ribanc
Szöveges ítélet
2010 novemberében vettem az autót, Olaszországból behozott példány volt. 1400euróért lett vásárolva oda kint és 470ezer-ért vettem át, még külföldi papirokkal, ennyi pénzért gondoltam hülye vagyok ha nem veszem meg. Tudtam hogy az egész futómű cserés, semmi baj, bontott alkatrészekből kicseréltettem mindent, nem is volt ezekkel a részekkel több gond. Őszintén szólva hagytam magam elbűvölni, olcsón, nagy Bmw-t, faberakás, 6 henger, húúú... rossz döntés. Persze szép, jó megjelenésű, bika, böszme gép volt, azért nem volt egy versenyautó, túl lágy futómű, pláne a 15ös gyári felnikkel, 1700kg, jobb volt nem keresni a driftet mert csak himbolygot, de kényelmes volt, hatalmas puha fotelekkel, nyikorgás mentes, jól összerakott, masszív páncél szekrény szerű ajtók, a 6 henger hangja még dieselben is, valami fantasztikus volt, úgy ment mint egy vonat, nem is ivott sokat, 6-7 liter elág volt mindig, de hiányoltam egy 6-ik sebességet mert túl magasan pörgött ötösben (ja, kézi váltós volt, olyan volt váltani mint egy bográcsban kapargatni fakanállal). Tudtam, hogy egy óra szerint 270ezret futott dízelt veszek ismeretlen múltal, de gondoltam ezek simán elmennek félmillát nem sok gonddal. Na de jött a tél... abs-asr-esp hol működött hol nem, hiába kipucoltattam az érzékelőket, jött a hó, akkumulátornak annyi, izzítógyertyáknak annyi (3db, de akkor már nyilván mind a 6-ot kell), önindítónak is annyi, nem beszélve arról, ahogy járt a motorja hidegen, mintha ki akart volna ugrani. Jobb volt el sem indulni a hóban, már ha sikerült... Jött a tavasz és jöttek új gondok, a csomagtartó ajtó teleszkópjai elengedtek, beázott a csomagtartó mert elferdült az egész hátulja, a teleszkópok láthatatlanok, a tető alatt vannak, jól eltakarva a kárpittal, nagy szívás kicserélni, jobb hátsó ablak lecsúszott, délután munkából haza értem és ott állt a parkolóban nyitott jobb hátsó ablakkal. Egy nagyobb gáznál kettesben, ékszíj elszakadt. Hátsó gumik szálszakadásosok lettek. Árultam és árultam, sokan megnézték de nem kellett (picit jégkárosult is volt és az átlag bmw vevőket inkább a külső érdekli mint más), olyan hülye emberekkel volt közöm hogy csak néztem, ez sokat elárul az átlag bmw felhasználóról... A végén kínomban eladtam 8 nyűgös hónap után 500-ért, már rettegtem hogy megint elromlik rajta valami, aki megvette végülis szerintem jól járt, mert én ugye addig a gatyámat ráköltöttem (300ezer HUF), közben csökkent a regadó is, tehát lehet ő jól járt. Lehetett szeretni is meg lehetett utálni is, ez utóbbit nagyon. Böszme bajor ribanc volt.
Hibalista
- - Egész futómű - - Kormánymű - - Izzítógyertyák - - Önindító - - Ékszíj - - Hátsó ablakemelő - - Csomagtérajtó
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelőkhöz hordtam, sajnos elég gyakran
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 269000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A4 Avant 1.9 TDI Quattro | Következő autója? | Astra F Caravan 1.8 16V |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
