Bömike
Szöveges ítélet
2011-et írunk.A nem túl megbízható 307-es peugeot-om után szerettem volna valami nagy,megbízható erős autót aminek van egyénisége is.A választásom az e39 528 bmw-re esett.Mindenképp benzines,6 hengeres motorral szerettem volna.Rengeteg népítéletet,fórumot elolvastam a típusról,tehát a 307-es ment a háztól.Nekiálltam bmw-t keresni,olyat ami az igényeimet kielégíti.Nem volt egyszerű feladat kis hazánkban ilyet találni.A 3.-4.e39 után amit megnéztem kezdtem elkeseredni.Az újrabőrözött de már az is szétkopott "200.000km"-es,agyon polírozott,törött,szakadt bőrbelsős,rohadó kasztnis itthoni kínálat után végre megtaláltam.Sokáig nézegettem előtte a hirdetést de touring volt.Nekem sedan kellett de képeken elég jónak tűnt(ahogy a többi is amiket nézegettem) és a közelben volt az autó így hát megnéztem.Amikor először megláttam tudtam,hogy ez az enyém lesz.Fekete 528i touring szép alu kerekekkel,bőrbelsővel korrekt családapától.Nagy nehezen lealkudtam 1.150.000ft-ra és mondtam,hogy megveszem. Az ember majdhogy nem visszalépett az eladástól mert nem gondolta,hogy most el is viszik az autót és a feleségének szólnia kell...Szerette az autót ez látszott is az állapotán.
Az autóról:
Ami elsőre feltűnt,hogy az ajtóknak micsoda súlya van,az anyaggal nem spóroltak a németek.Maga az autó tömege is 1615kg.Vezetve nagyon biztonságos érzés fogja el az embert.Ez egy masszív "tank".Az e34-hez képest 40%-al merevebb a kasztni.
Motorja 193le,nyomatéka 280nm 3500-as fordulatszámnál de valahogy 4000 alatt kicsit lustának érződött ahhoz képest amit 4000felett produkált.Itt nagyon szépen megindult és előtört a sor6 üvöltése :) Váltója kissé hosszú uton jár és lötyögős is de pontosan kapcsolható.A futómű nekem pattogósnak tűnt főleg a hátulja.A fékek egész jól fognak.Ha jól tudom az 540i-vel megegyező a fékrendszer.A belső tér kissé szűkös hátúl és a lábtér is.190cm vagyok és mögöttem a magasabb emberek térdének elég korlátozott a hely.A csomagtartó mérete sem túl nagy kombi mércével de nekem mindíg elég volt.Az enyémben komfort ülések voltak rengeteg elektromos állítási lehetőséggel.(fejtámla is).A kormyány,külső visszapillantók és a vezetőülés is memóriásak.Jó dolognak tartom mert felváltva használtuk párommal és egy gombnyomásra beállt az éppen vezető méretére.Fogyasztása meglepően jó egy ekkora motorral rendelkező autóhoz képest.Átlagban 10.5 liter jött ki rövidtávon,kis városi autózással.Hosszú uton 90-100km/h tempónál 7liter is tartható volt.
Télen kissé szenvedés a használata.Menetstabilizátor tette a dolgát szépen de enyhe emelkedőn nem lehetett elindulni az autóval.
Sok mai autó elbújhat mögötte minőségben.Finoman működik az autóban minden kapcsoló,az összes extra működik.2015 decemberében 18 éves korában megváltam tőle. Rendkivűl jó állapotban volt, de szerettem volna valami fiatalabb autót.Talán még a 180.000-es km állás is hihető volt.
Hibalista
- Jobb hátsó légrugó elfáradt,3-as henger gyújtótrafó
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizeltem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 307 | Következő autója? | mondeo mk4 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
