BMW E39 540ia-a Családtag
Szöveges ítélet
Nem tudom,hogy a fent leírtak minden E39 540ia-ra jellemzőek-e,én minden esetre kissé megőszültem az utóbbi 1 évben az autó miatt.De akkor sem akartam másikat,a szervizelés idejére kölcsönkapott autókban is mindig csak azt mondogatta a család,hogy hát igen,jó,ez,jó ez,de a MI BMW-énkben ez is jobb volt,meg az is,kapjuk csak vissza,akkor minden szép és jó lesz megint.És mikor végre visszatért hozzánk,akkor a gyerek beült és a kárpitot simogatta...Kényelmes,nagyon jó vezetni,szeretjük.Nem szeretnénk eladni,bár a ragaszkodás egyeseknek a fent leírtak tükrében talán már betegesnek tűnik.Remélem,még sokáig használhatjuk,most már talán sikerült olyan állapotba hozni,hogy még hosszabb ideig megbízhatóan működjön.
Hibalista
- Az autót használtan vásároltam,4. éve van nálam,jelenleg is napi használatban.Az első időszakban olajcseréken,fékek és akkumulátor cseréjén kívül különösebb probléma nem volt vele,egyet kivéve,mikor az üzemanyag-szivattyú környékén elszakadt valami drót,és a benzin nem jutott el a motorig.De aztán gyorsan ez is megjavult.Aztán a 3. évben elkezdődött valamiféle idegesítő rángatás,mikor az autóval az ember lassan majdnem teljesen megállt,majd tovább engedte gurulni.Ekkor kezdődött a hiba keresgélése.Ezt megelőzően még a vásárlásnál nem működő klímahűtőt cserélték.Kicserélődött ekkor benne generátor feszültség-szabályozó,olajleválasztó szelep,de a hiba megmaradt.Aztán történt egy gyújtáskapcsoló-betét csere is,mivel az autó menet közben egyszerűen megállt.Majd először vittem hosszabb külföldi útra,ezt követően a hiba egyre erőteljesebbé vált,és a motor szépen elkezdett kopogni is.Nem nagyon,de azért annyira,hogy éppen feltűnjön.Az autót két helyen szervizelték,az egyik helyen gyorsabb és kb. közepes javításokat végeztek-ők szerezték az autót is-a másik helyen a nagyobb dolgok javultak.A szerelők egyébként ismerik egymást,időnként össze is dolgoznak.A közepesebben komoly belenézés eredménytelensége után a motor végül 2012 júniusában kiszerelésre került,ekkor derült ki,hogy sajnos nem az első alkalommal.Végül az egészet apró darabokra szedték,kicserélték a 4 vezérműláncot,bevizsgálták a hengerfejeket,szelepeket,VANOS-t,a motort teljesen szétszedték,a korábban valamikor hengerfejtömítés gyanánt belenyomkodott -és máshova is befolyt..-ragacsot kipucolták;gyakorlatilag a motort teljesen felújították,rendbe rakták.Ezután működött egy darabig,majd elkezdett a műszerfal kijelzőjéről eltünedezni az óra,mikor az autó megállt,újraindításnál a leállítás időpontját írta ki.Majd később 1-2 nap állás után le is merült az akkumulátor teljesen.Újabb keresgélés,diagnosztika,majd a teljes műszerfal-egység cseréje.Innentől kezdve az autó már megbízhatóan működött,működik jelenleg is,bár most a navigációs egység szorul kezelésre,mert valószínűleg nem tett jót neki,hogy a műszerfal zárlata miatt akkor sem kapcsolt ki,amikor az autó állt(a szerelő szerint nem aludt el az autó),illetve az üzemanyaszint-jelző vezetékének szakadása javítódott még ki.Az elmúlt közel egy évben a motor kiszerelése és rendbetétele,valamint a zárlatos elektromos egység cseréje jelentősen igénybe vette a család idegrendszerét és pénztárcáját.Nem tudom,hogy minden E39 540ia ilyen-e,de ez igen.Ennek ellenére családtag,kijár neki a legjobb ellátás,ha beteg.Csak bírjuk cérnával.Meg pénzzel.Az alkatrész ugyanis elég drága hozzá,bontottat nem nagyon tettek bele,a nagyobb hibáknál inkább megvettük a gyári dolgokat,számlával.Így visszakereshető,reklamálható minden.
Ide hordtam szervizbe
Szórádi Attila-Győr,Tarkarét utca 2. Kisebb-nagyobb hibák tényleg gyors és igényes javítása,akár hétvégén is.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
BMW-Bognár Kapuvár, Cseresznyesor 32BMW-szakszervíz,bécsi,bécsúlyhelyi és müncheni kapcsolatok,németországi és ausztriai szervíztapasztalat.Igazi BMW-megszállott,itt a halott BMW is feltámad poraiból.Ha tényleg nagy a baj,és már minden szervízben letettek az autóról,akkor ide KELL elvinni.Ha az autó mozgásképtelen,akkor is fel kell hívni,mert a szállításban is tud segíteni,segít is.Alkatrészekről számla,a kiszerelt régi,rossz darabokat az új,beszerelt alkatrészek dobozaiban a műkedvelők haza is vihetik.És ami nekem teljesen új dolog volt: miután az ember a szervizelés után elhozta az autót,Bognár József érdeklődik a tulajdonosnál telefonon,hogy hazaért-e,rendben van-e az autó és elégedett-e a tulaj az elvégzett munkával.Természetesen az elhozatal előtt is kötelező próbakör,szintén vele.Osztályzata 10-es skálán 12!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | E34 M5 | Következő autója? | X5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
