Bajor mozdony
Szöveges ítélet
Az autót két és fél éve vettem de csak két éve használom mivel egy héttel a vásárlás után sikerült rendesen összetörnöm (autópályán esőben kamionnal ütköztem)és fél évig tartott a javítás, fényezés. Viszont az életünket megmentette, atom erős a kasztni, ezt tapasztaltam. Az elmúlt két évben közel százezer km-t tettem bele (munkaeszköz a drága de nem taxi) városban, vidéken és külföldön egyaránt. Ezalatt a kopó alkatrészeken (fékek, lengéscsillapító, egy db lengőkar hátul) két dolog romlott el (légtömegmérő és a két üzemanyag szivattyú egyszerre, valószinűleg az egyik tönkrement és ez tette tönkre a másikat). A törés miatt tönkremet és cserélt alkatrészeket nem említem, arról nem az autó tehet. Más meghibásodás nem történt. A hardy tárcsa már akkor is rossz volt mikor vettem, ki is cserélték. Turbó, befecskendező rendszer, meg a hasonló húzós tételek még eredetiek és jól működnek, bár nem hiszem, hogy megvárom míg nyugdíjba megy valamelyik.
Imádom a kényelmét és csendességét, a nyomatékos és bika dízelmotort és annak a hangját, az alacsony fogyasztását (országúton és autópályán ha nem megyek 150 fölé, simán elmegy hat liter környékén de volt már hat alatt is). Ez gondolom a kézi váltó érdeme nagyrészt, az autómata egy-két literrel biztos többet fogyaszt. Kicsit szűkös a belseje, legalábbis van nagyobb autó a kategóriában, cserébe viszont ad egy utánozhatatlan sportos, BMW-s érzést.
Viszont érthetetlen számomra, hogy egy ilyen kategóriájú autóba hogy lehet kazettás magnót tenni gyárilag.
Vannak benne olyan finomságok amik belopják magukat az ember szívébe mint például a kulcsról le és felhúzható ablakok, a bezárás után még két percig világító tompított, a kis vörös hangulatfények belül amik éjjel megvilágítják a középkonzolt vagy az állófűtés, amitől 5 perc alatt meleg lesz az autóban. Még lehetne sorolni pedig ez nem egy un. full full extrás példány csak sima alapkivitel. De a legjobb extra a 184 LE és 390 NM!! Állat módon megy ha megkergetik.
Kicsit feszes a rugózása a gyári M-es futómű miatt, viszont végtelenül stabil nagy sebességnél is. Kanyargós úton én picit orrnehéznek érzem a súlyos dízelmotor miatt. Az előző autóm benzines BMW volt, annál ilyet nem éreztem.
Összességében nagyon jó kocsinak tartom annak ellenére, hogy kicsit drága a szervizelése és nagy az értékvesztése. Nem is adnám el még egy darabig de a munkám miatt hamarosan le kell cserélnem.
Hibalista
- légtömegmérő (100ef), kis- és középnyomású üzemanyag szivattyú(90ef), első lengéscsillapítók(44ef), egy kis lengőkar a hátsó futóműben(13ef), féktárcsák és betétek (kb. 80ef), hardy tárcsa (27ef), egyik belső kilincs, belső visszapillantót a mosóban letörték (filléres tételek)
Ide hordtam szervizbe
Vajnai BMW Szerviz Bp, Bojtár u. Kedvesek, rendesek, és nem utolsó sorban értenek a BMW-khez bár nem túl olcsók.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 93000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 525i | Következő autója? | kisbusz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
