...A várva várt Német nemesacél...
Szöveges ítélet
14év szolgálat(280000km) után garázsba álltam a Ford Granada Ghia V6al.Jó autó megérdemelte a hobbiautónak járó pihenést.Párhuzamosan használt autók voltak még:ford scorpio cosworth(sok pozítív érzés-pl.3.seb.ben 200km/hval,és sok negatívval-pl.fenntartása),BMW e39 530D(rémálom volt soha többet diesel autót-2szer volt tréleren!).Az utóbbi években folyamatosan törtem a fejem az utódján a Grandhotelnek, egyet tudtunk ,hogy Német lesz de nem Opel.De mivel nálunk a tréler nagy ellenség:a korábbi bmw 530Dnk 2x volt tréleren-1.turbó-225.000kmnél 2.üz.anyagellátás!Ezért csak BENZINES jöhetett szóba.A hibák nálunk:tréler!,motor,váltó,diffi,elektronika.Igényeim "szerények" voltak-mivel az autóiparban vagyok-az 1.szabály=2000 előttit találni mert a hanyatlás utánna indult meg ijesztően.2.sz=idős tulaj aki jó söfőr és újonnan vette.3.sz=végigvezetett szervízkönyv.4.sz=150000km környéke-154000kmrel találtam.5.sz=Tempomat-duplaklíma-plüss mingdenképp mett nagyon strapabíró ,meg a bőr "nyáron éget,télen fagyaszt"-ülésfűtés-6henger-6légzsák-radarok-rozsdamentes gyárifény(pár hólyagnyi(pici hólyagocskákra gondolok mint a buburékok az üdítöben)- minimális rozsda nem riaszt el,de törésmentes legyen!)ez a része nagyon nehéz.Ami számított még,hogy az újonnan 60000márkást megkapjam töredékéért.Megtaláltam megvettem használom-király.Az úttartása kb mint egy japán mágnesvasúté(persze ehez gumikat kell ám felrakni nem a gránittá kikeményedett lejártszavis dehááát mislent!). 520i(sor6,190NM,150LE,5seb,1545kg,225/55 r16,hátsókerék hajtás).E39 520i 98ból ilyen felszereltséggel,ilyen állapotban egy napi használatra egy álom.Csöndes,kényelmes és megbízható.Azoknak ajánlom akik szeretnének 8.5-10.5 literrel elkocsikázni A-Bbe idegeskedés(olasz,francia,angol autó?)nélkül.Ez csak egy vélemény a BMWémről.
Hibalista
- Ez a regény a valóság a korral járó üzemeltetési költségekröl.Látható lesz,hogy gyári állapot közelében(90%on gyári és jó minőségű alkatrészekkel)fenntartva ,felveszi a pénzt az öthuszas.Cserébe olyan megbízható mint egy Szuhoj vadászgép.Ez az autó nem egy garázsban álló porfogó,ez nem egy túning ami a fa.zbookon ácsorog.Ez az autó évente 30-40.000kmt(az évenkénti 4-7000€ a benzinköltségen is érzékelhetö nem megvenni(3000€-5000€ egy patika)nehéz.)-közlekedik abban az országban ahol sok helyen nincs korlát a pályán így a 220at amit tud azt látta már az kmóra.Olajcserék;motor-10.000km váltó-50.000km diff.mű-50.000kmren belül(schellel,castrollal).2015.március-155.000kmnél!-Klímacsö bontott-20€.Klímakompresszor (behr-akcióban 285€).Féktárcsák (hella pro 100€) betétek (metzger 80€) 4db.Lengéscsillapítók elsök (vaico gázos párban 110€).6gyertya ngk-42€.légszürö(olajcseréknél),pollenszürök(évente)-75€. 160.800kmnél!-váltóban olajcsere diffiben még szép így hagytam a gyárit,klíma takarítás feltöltés.2015.október-171.000kmnél!-gumifékcsövek,bal h. abs jeladó (80€),jobb h.csapágy(90€). 178.500kmnél!-kartergáz szürö következö=330.000kmnél-(30€gyári),vízpupma magnetti-m-feszítögörgövel (85€),pollenszürök(45€) 188.600kmnél!-6gyertya ngk,vezémütengely jeladó (bbt=következö=300.000kmnél!- - -105€).189.300km!-bal h.rugó törés,rugót párban lengéscsillapítokkal együtt bilstein (200€akcióban) 192.000kmnél!-4féktárcsa+betétek-Textar-kopásjel.vel (350€akcióban)(csalodás - a hellában és a metzger betétekben),szelepfedéltömítés reinz (25€),üzemanyagszürö bosch (30€)következö=300000kmnél!.Klíma szárító szürö(30€). 199.900kmnél!-viszkókuplung behr (196€gyári). 202.045kmnél!- termosztát házzal csere(80€gyári)-könnyezett-tudom valaki még egy évig eljárt volna,de én folyamatosan használom. 202.800kmnél piros pöttyök még mindig a motortérben-vízpumpa (25.oookmt bírt a m.marelli 60€rt!!!),többet nem hibázok most(95€rtgyári).211.600kmnél!-6db ngk2288 gyújtógyertya+légszürö.216.000kmnél!- váltó(fuchs75w-80)-diffi(castrol gyári) olajcsere.2016.október-219.000kmnél!- el.lengökarszilent csere(94€gyári).2016.11.11.(pollenszürö-légszürö)-221.000kmnél!-Az egyetlen beismert gyári gyengepont:-kormánymű (250€+szervóolaj22€)+olajdekni tömítés-(30€)+szervócsövek,csavarok,bilincsek-(100€).2017.02.25.228.000kmnél nagynyomású szervócsövek 2db(gyári320€),olajszüröház tömítés(5€),szelepfedél tömítés(30€most gyári).228600kmnél 6db ngk2288 gyertya, generátor(bosch170€),klimaszíjfeszítö(febi 100€)230.542kmnél olaj(mobil)lég,olajszürö csere(mahle)235.450kmnél főtengely jeladó(VDO 70€)2017.06.01. 236.500kmnél leengedtem az olajat 2000km után néha jót tesz az öblítés friss castrol ment bele mann szürövel.244.000kmnél(102es Aral Üzemanyag teletank utazás haza.3 felnőtt,kofferekel tele amit a tábla enged+15km/h.Megérkezés után hűtővíz cseppek a termosztátháznál(eldeformálodva a ház!).Onnan lefolyva tönkre tette a főtengely jeladót(10.000kmt futott!)is.Szóval én soha többet nem tankolok prémium üzemanyagot.)Cserések lettek=főtengely jeladó(gyári 95€),termosztát+ház(gyári80€),6ngk gyertya(40€),vízhőgomba,(30€),6 gyújtástrafó(gyári BREMI 500€teljes ár helyett-akcióban=200€ért-ezt én akartam a jó ár miatt).2017.09.15.245.000kmnél olajcsere+szűrők=levegő+olaj.2017.dec.18. 253.700kmnél fékfolyadék csere 2db pollenszűrő(25€) 2db hátsócsapágy(100€).2018.jan.12.255.200kmnél olajcsere+légszűrő-új infó=repedés a vízhütön(majdnem 20éves)!.2018.01.30.255.800kmnél vízhűtő+csövek+bilincsek(behr,nissens,swag-190€).2018.05.05. 262.200kmnél.Olajcsere lég+olajszűrőkkel.2018.06.08. 265.500kmnél 2db h.felső lengőkar(100€)hátsó kipufogódob(100€).2018.07.21. 267.000kmnél.J.h.gömbfej(gyári40€).276.000kmnél olajcsere légszűrővel.280.500kmnél hardytárcsa(gyári 100€),2019.02.07. 286.000kmnél váltó-diffi-motorolajcsere-légszűrővel(120euro én csinálom),a hűtőn és a hengerfejen is 1- 1db dupla temeraturschalter csere(gyári.70€)+légtömegmérő(145€)+vezérműtengely jeladó(gyári.120€)2019.03.12. 289.000kmnél 2db lengéscsillapít0(magnetti m.280€) +2db porvédő(sachs.20€) +6db elsö futómű stabilizátor(febi.220€) +2db toronycsapágy(febi.60€).2019.07.17.295.000kmnél motorolajcsere szürövel..2019.11.30. 301.000kmnél j.h. abs jeladó+csapágy,pollenszürö.2019.12.15.302.500kmnél motorolajcsere,elsö kormány összekötök j.és b. j.el.abs j.adó,futómü állítás,kormánymü mandzsetták.310.500kmnél 4féktárcsa-fékpofa(zimmermann/hátsó is hütött!),2020.04.23. 315.450kmnél vezérmüten. jeladó,j.e.ABS jeladó.2020.08.10. 325.000kmnél kartergázszűrő,2db h. stabilizátor pálca.2020.09.10. 328.500kmnél olajcsere, légszűrő csere.2021.02.21 337.500kmnél(motor olaj utántöltés a két olajcsere között-5000km/1liter) pollen és légszűrők majd a diffi Febi-75W-90,kéziváltó Febi-75W-80, motorolaj Mannol 5W-40 csere történt... 342.000kmnél a Mannol olcsóbbal kimostam picit,4500km után mehet bele a castrol 5w-40.347.000kmnél kettős tömegű lendkerék-kuplung szett(Sachs) csere.354.000kmnél motorolaj+szűrő+légszűrő.Látjátok itt nincs kamu mindent megkap a kicsike(2.0L,R6,190nm.1545kg,4777mm).
Ide hordtam szervizbe
Németországban dolgozom mint vezető autófényező.Sokmindent a srácokkal csinálunk meg bent a mühelyben.Kint él még egy magyar barát is aki vágja az autószerelést,karosszéria lakatolást magas szinten(régi-új bmwk,népautók,diesel,veterán tényleg bármit).Ha meg magyarországon akarok valamit, akkor a vidéki profi javítja.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Magyarországi profik,jó árakkal.Kiskőrösön S.vadkert felé a vasútisínek után rögtön jobbra van a futómüves és szerelő és egy villamosági és szerelő szakműhely is található.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 154000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Granada Ghia V6 | Következő autója? | 528i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
