A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 520i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

...A várva várt Német nemesacél...

Szöveges ítélet

14év szolgálat(280000km) után garázsba álltam a Ford Granada Ghia V6al.Jó autó megérdemelte a hobbiautónak járó pihenést.Párhuzamosan használt autók voltak még:ford scorpio cosworth(sok pozítív érzés-pl.3.seb.ben 200km/hval,és sok negatívval-pl.fenntartása),BMW e39 530D(rémálom volt soha többet diesel autót-2szer volt tréleren!).Az utóbbi években folyamatosan törtem a fejem az utódján a Grandhotelnek, egyet tudtunk ,hogy Német lesz de nem Opel.De mivel nálunk a tréler nagy ellenség:a korábbi bmw 530Dnk 2x volt tréleren-1.turbó-225.000kmnél 2.üz.anyagellátás!Ezért csak BENZINES jöhetett szóba.A hibák nálunk:tréler!,motor,váltó,diffi,elektronika.Igényeim "szerények" voltak-mivel az autóiparban vagyok-az 1.szabály=2000 előttit találni mert a hanyatlás utánna indult meg ijesztően.2.sz=idős tulaj aki jó söfőr és újonnan vette.3.sz=végigvezetett szervízkönyv.4.sz=150000km környéke-154000kmrel találtam.5.sz=Tempomat-duplaklíma-plüss mingdenképp mett nagyon strapabíró ,meg a bőr "nyáron éget,télen fagyaszt"-ülésfűtés-6henger-6légzsák-radarok-rozsdamentes gyárifény(pár hólyagnyi(pici hólyagocskákra gondolok mint a buburékok az üdítöben)- minimális rozsda nem riaszt el,de törésmentes legyen!)ez a része nagyon nehéz.Ami számított még,hogy az újonnan 60000márkást megkapjam töredékéért.Megtaláltam megvettem használom-király.Az úttartása kb mint egy japán mágnesvasúté(persze ehez gumikat kell ám felrakni nem a gránittá kikeményedett lejártszavis dehááát mislent!). 520i(sor6,190NM,150LE,5seb,1545kg,225/55 r16,hátsókerék hajtás).E39 520i 98ból ilyen felszereltséggel,ilyen állapotban egy napi használatra egy álom.Csöndes,kényelmes és megbízható.Azoknak ajánlom akik szeretnének 8.5-10.5 literrel elkocsikázni A-Bbe idegeskedés(olasz,francia,angol autó?)nélkül.Ez csak egy vélemény a BMWémről.

Hibalista

- Ez a regény a valóság a korral járó üzemeltetési költségekröl.Látható lesz,hogy gyári állapot közelében(90%on gyári és jó minőségű alkatrészekkel)fenntartva ,felveszi a pénzt az öthuszas.Cserébe olyan megbízható mint egy Szuhoj vadászgép.Ez az autó nem egy garázsban álló porfogó,ez nem egy túning ami a fa.zbookon ácsorog.Ez az autó évente 30-40.000kmt(az évenkénti 4-7000€ a benzinköltségen is érzékelhetö nem megvenni(3000€-5000€ egy patika)nehéz.)-közlekedik abban az országban ahol sok helyen nincs korlát a pályán így a 220at amit tud azt látta már az kmóra.Olajcserék;motor-10.000km váltó-50.000km diff.mű-50.000kmren belül(schellel,castrollal).2015.március-155.000kmnél!-Klímacsö bontott-20€.Klímakompresszor (behr-akcióban 285€).Féktárcsák (hella pro 100€) betétek (metzger 80€) 4db.Lengéscsillapítók elsök (vaico gázos párban 110€).6gyertya ngk-42€.légszürö(olajcseréknél),pollenszürök(évente)-75€. 160.800kmnél!-váltóban olajcsere diffiben még szép így hagytam a gyárit,klíma takarítás feltöltés.2015.október-171.000kmnél!-gumifékcsövek,bal h. abs jeladó (80€),jobb h.csapágy(90€). 178.500kmnél!-kartergáz szürö következö=330.000kmnél-(30€gyári),vízpupma magnetti-m-feszítögörgövel (85€),pollenszürök(45€) 188.600kmnél!-6gyertya ngk,vezémütengely jeladó (bbt=következö=300.000kmnél!- - -105€).189.300km!-bal h.rugó törés,rugót párban lengéscsillapítokkal együtt bilstein (200€akcióban) 192.000kmnél!-4féktárcsa+betétek-Textar-kopásjel.vel (350€akcióban)(csalodás - a hellában és a metzger betétekben),szelepfedéltömítés reinz (25€),üzemanyagszürö bosch (30€)következö=300000kmnél!.Klíma szárító szürö(30€). 199.900kmnél!-viszkókuplung behr (196€gyári). 202.045kmnél!- termosztát házzal csere(80€gyári)-könnyezett-tudom valaki még egy évig eljárt volna,de én folyamatosan használom. 202.800kmnél piros pöttyök még mindig a motortérben-vízpumpa (25.oookmt bírt a m.marelli 60€rt!!!),többet nem hibázok most(95€rtgyári).211.600kmnél!-6db ngk2288 gyújtógyertya+légszürö.216.000kmnél!- váltó(fuchs75w-80)-diffi(castrol gyári) olajcsere.2016.október-219.000kmnél!- el.lengökarszilent csere(94€gyári).2016.11.11.(pollenszürö-légszürö)-221.000kmnél!-Az egyetlen beismert gyári gyengepont:-kormánymű (250€+szervóolaj22€)+olajdekni tömítés-(30€)+szervócsövek,csavarok,bilincsek-(100€).2017.02.25.228.000kmnél nagynyomású szervócsövek 2db(gyári320€),olajszüröház tömítés(5€),szelepfedél tömítés(30€most gyári).228600kmnél 6db ngk2288 gyertya, generátor(bosch170€),klimaszíjfeszítö(febi 100€)230.542kmnél olaj(mobil)lég,olajszürö csere(mahle)235.450kmnél főtengely jeladó(VDO 70€)2017.06.01. 236.500kmnél leengedtem az olajat 2000km után néha jót tesz az öblítés friss castrol ment bele mann szürövel.244.000kmnél(102es Aral Üzemanyag teletank utazás haza.3 felnőtt,kofferekel tele amit a tábla enged+15km/h.Megérkezés után hűtővíz cseppek a termosztátháznál(eldeformálodva a ház!).Onnan lefolyva tönkre tette a főtengely jeladót(10.000kmt futott!)is.Szóval én soha többet nem tankolok prémium üzemanyagot.)Cserések lettek=főtengely jeladó(gyári 95€),termosztát+ház(gyári80€),6ngk gyertya(40€),vízhőgomba,(30€),6 gyújtástrafó(gyári BREMI 500€teljes ár helyett-akcióban=200€ért-ezt én akartam a jó ár miatt).2017.09.15.245.000kmnél olajcsere+szűrők=levegő+olaj.2017.dec.18. 253.700kmnél fékfolyadék csere 2db pollenszűrő(25€) 2db hátsócsapágy(100€).2018.jan.12.255.200kmnél olajcsere+légszűrő-új infó=repedés a vízhütön(majdnem 20éves)!.2018.01.30.255.800kmnél vízhűtő+csövek+bilincsek(behr,nissens,swag-190€).2018.05.05. 262.200kmnél.Olajcsere lég+olajszűrőkkel.2018.06.08. 265.500kmnél 2db h.felső lengőkar(100€)hátsó kipufogódob(100€).2018.07.21. 267.000kmnél.J.h.gömbfej(gyári40€).276.000kmnél olajcsere légszűrővel.280.500kmnél hardytárcsa(gyári 100€),2019.02.07. 286.000kmnél váltó-diffi-motorolajcsere-légszűrővel(120euro én csinálom),a hűtőn és a hengerfejen is 1- 1db dupla temeraturschalter csere(gyári.70€)+légtömegmérő(145€)+vezérműtengely jeladó(gyári.120€)2019.03.12. 289.000kmnél 2db lengéscsillapít0(magnetti m.280€) +2db porvédő(sachs.20€) +6db elsö futómű stabilizátor(febi.220€) +2db toronycsapágy(febi.60€).2019.07.17.295.000kmnél motorolajcsere szürövel..2019.11.30. 301.000kmnél j.h. abs jeladó+csapágy,pollenszürö.2019.12.15.302.500kmnél motorolajcsere,elsö kormány összekötök j.és b. j.el.abs j.adó,futómü állítás,kormánymü mandzsetták.310.500kmnél 4féktárcsa-fékpofa(zimmermann/hátsó is hütött!),2020.04.23. 315.450kmnél vezérmüten. jeladó,j.e.ABS jeladó.2020.08.10. 325.000kmnél kartergázszűrő,2db h. stabilizátor pálca.2020.09.10. 328.500kmnél olajcsere, légszűrő csere.2021.02.21 337.500kmnél(motor olaj utántöltés a két olajcsere között-5000km/1liter) pollen és légszűrők majd a diffi Febi-75W-90,kéziváltó Febi-75W-80, motorolaj Mannol 5W-40 csere történt... 342.000kmnél a Mannol olcsóbbal kimostam picit,4500km után mehet bele a castrol 5w-40.347.000kmnél kettős tömegű lendkerék-kuplung szett(Sachs) csere.354.000kmnél motorolaj+szűrő+légszűrő.Látjátok itt nincs kamu mindent megkap a kicsike(2.0L,R6,190nm.1545kg,4777mm).

Ide hordtam szervizbe

Németországban dolgozom mint vezető autófényező.Sokmindent a srácokkal csinálunk meg bent a mühelyben.Kint él még egy magyar barát is aki vágja az autószerelést,karosszéria lakatolást magas szinten(régi-új bmwk,népautók,diesel,veterán tényleg bármit).Ha meg magyarországon akarok valamit, akkor a vidéki profi javítja.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Magyarországi profik,jó árakkal.Kiskőrösön S.vadkert felé a vasútisínek után rögtön jobbra van a futómüves és szerelő és egy villamosági és szerelő szakműhely is található.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 154000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Granada Ghia V6 Következő autója? 528i
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)