A sofőrök álma
Szöveges ítélet
Frankfurtban vettem több, mint két évvel ezelőtt 160 ezer km-rel. Az A6-os és e között ingadoztam, de amikor beleültem és kipróbáltam, megéreztem azt, hogy milyen érzés az, amikor egy autót a vezető kiszolgálására terveztek nagy odafigyeléssel. Az ülések, a homorított műszerfal a képernyővel, az esti megvilágítás mind-mind pilótafülke érzetét keltették.
Azóta azt is bebizonyította, hogy családi autóként is megállja a helyét, az isofix rendszer és a kombi csomagtér nagyban megkönnyíti az utazást. És ha már az utazásról van szó: rengeteget járok vele, külföldre is és még a hosszú utazások után sem érzem úgy, hogy elfáradtam volna. Nálam EZ jelzi, hogy menniye jó egy kocsi!
Néhány szót a motorról:
A szervíz szerint az 525-ös a legmegbízhatóbb a motorpalettából, nálam is tökéletesen bevállt, 240.000 km-hez közel is alig hangosabb, mint egy benzines autó. Igaz, mindig odafigyeltem, hogy az esedékes szervizeléseket végrahajtsák rajta. A szerelő szerint a BMW motor élettartalma az olajon és jó üzemenyagon múlik. (Itthon a legtöbb üzemanyag túl "száraz", rossz a viszkozitása, ami előbb-utóbb a porlasztócsúcsok tönkremeneteléhez vezet. És ez nem olcsó mulatság!!! A szervízben egy osztrák, hárombetűs kutat ajánlottak, ha hosszú távban akarok gondolkodni...)
Olajból szintén a gyár által ajánlott olajat használtam.
Van viszont néhány olyan dolog, ami szintén tönkreteszi a motort, ha elhanyagolják. Ilyan pl: a kartergáz visszavezető szűrő, melyet ha nem cserélnek kb. 200.000 km-ként, akkor tönkreteszi a turbót. Az ára 8000 Ft-körül van, cseréje nem igényel szakképzettséget, otthon is megoldható. A csere szükségességét semmi nem jelzi - sajnos . Észben kell tartani vagy oyan helyre kell vinni, ahol ismerik jól az autót. (Szerencsére nem egy ilyen hely van Budapesten).
Röviden, azóta sem bántam meg a döntésemet, leborulok a bajor autógyártók előtt, mert minden ízében tökéletes autót alkottak, melyet (véleményem szerint) azóta sem tudtak megismételni.
2009.05.19
Az autó a 270.000 km-t elhagyva is kifogástalanul működik, egy kivétellel, hogy ki kellett cserélnem az állófűtés olajkályháját (45.000 Ft). De mivel a saját hülyeségemnek köszönhettem, nem róható fel a kocsi hibájának.
Olajcserén, fékcserén, légszűrön kívül csak gumira kellett költenem, egyébként szinte csak tankolni kell bele.
Jótanács: Az E39-esek -csakúgy, mint a régebbi X5-ösök - élelmesebb korukban hajlamosak a hátsó kerekeikre "beterpeszteni" , ezért ajánlott, hogy 20-30.000 km-ként futószögeshez vinni, különben "lenyalja" a gumi belső felét. (a futószög állítás ára a legjobb helyeken sem ér el a 8000 Ft-ot)
Hibalista
- Valami oknál fogva az első,síma, tompított izzók 3-4 havonta kiégnek.
- 200.000 km-nél volt egy Hardy-tárcsa csere
Ide hordtam szervizbe
Illatos út, Group Motors Kft
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A Vectra | Következő autója? | Kevés kilométeres BMW E39-es |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
