A pénznyelő automata-520D
Szöveges ítélet
Az autóba férjem szeretett bele. Reális, lenyomozható futásteljesítmény, 2 tulaj, mind a kétszer ugyanabban a vidéki kereskedésben adták el, végig szervizelve volt, és mellesleg törésmentes és full-extrás autó, gyönyörű bőr belső, minden, mi szem-szájnak ingere. A BMW ebben amúgy is nagyon jó...
Az autó fogyasztása rendkívül kedvező, áltag 6 liter, és teljesen kultúráltan, dinamikusan lehetett vele közlekedni, márcsak azért is, mert az 5-ös béjemvé mérete a xenon-nal kiegészülve szó szerint "letakarítja" az utat maga előtt (rendszeresen indexeltek, húzódtak le az autók előttünk :-)).
Ezt mi "passzív biztonsági faktornak" nevezzük, ami ennél az autónál volt a legdurvább, amit valaha is tapasztaltunk.
Aztán a sok szép együtt töltött idő után kezdett minden elromlani. Egy áltag olajszerviz díja kisebb cserélnivalókkel sztenderden 150.000 Ft volt, amit duzzogva ki is fizet az ember, hiszen kényelemben és biztonságban utazik az autóval. Egyszer végigkarcolták az egész jobb oldalát- 160.000 Ft. A legjobb viszont, hogy egy tankolásnál (a lánc nevét inkább most nem, legyen elég annyi, hogy komoly cégről van szó!- mindig figyeltünk arra, hogy hol tankolunk, pont ezért!) bekaptunk valami olyan gázolajat, ami nem igazán tetszett az autónak, és tönkrevágta az egész üzemanyag rendszert. Eredmény: porlasztócserék 200.000-ért, és adagoló csere 400.000-ért. Majd a következő 200 km alatt az autó bemondta az unalmast, nem akart indulni, kiderült, hogy megint az adagoló romlott el. Na ez volt az a pont, amikor tréleren beküldtük az autót (újabb 150.000 Ft- az ország másik végében robbantunk ugyanis le) a szervizbe azzal az infóval együtt, hogy csinálják meg és rakják ki a kereskedésükben. Az autó eladás után azért még egyet belénk rúgott, kiderült, hogy baj van a kuplunggal, amit a vita elkerülése végett inkább kifizettünk. Ennyivel tartoztunk megboldogult 520 D emlékének! :-)))
Hiányát egy 330i feledteti, az ítéletek közt megtaláljátok...
Hibalista
- Ajjaj, nem is tudom, hogy hol kezdjem ennek a szörnyű Canossa-járásnak a megírását...
-
- Az autót 102000 km-rel vettük, közvetlenül utána szilent csere. Majd fék csere (tárcsa+fékbetétek). Aztán elromlott a klíma szabályzó. Aztán az index-kar. Közben kötelező olajszervizek. De ez még aprópénz volt ahhoz képest, ami most tavasszal utolért bennünket. Három hónap alatt mindössze 2000 kilométer tettünk bele az autóba, ugyanis több mint 2 hónapot állt három különböző BMW szervizben. Légtömegmérő csere, porlasztók cseréje, majd adagoló csere. Na ez kiverte a biztosítékot!!! Egy év alatt 1,2 millió (!!!) forintot hagytunk ott különböző BMW szervizekben csak meghibásodások miatt, tehát ebben nincsenek benne az egyéb költések (fényezés karcolgatás miatt, gumivásárlás, stb.). Így az alacsony fogyasztású dízel hiába spórolt nekünk 170.000 Ft-ot az üzemanyagon, a havi átlag 100.000 Ft-os szervizköltség több volt, mint elviselhető!!! Megváltunk tőle, és egy könnycsepp sem hullott érte!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | BMW 330i |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
