A csajozós verda.
Szöveges ítélet
Valójában amik elromlottak rajta, azok hanyagság és oda nem figyelésből adódtak. Pl.: Viszkó kuplung, amit 2x is cseréltem, mire rájöttünk, hogy a vízpumpa csereérett, mert úgy kotyog a tengelye. Ez vágta tönkre a rajt lévő viszkókuplungot is. Egyszer eltört a rugós hosszbordás szíjfeszítőm, mert befagyott. Most kapott bőven kenőanyagot, nem is lesz vele többé gond. Csak mivel könnyen mozog néha megnyikkan a szíj kormányzásnál. 1-1 lengőkart kell azért műszaki előtt cserélni benne, de ez a magyar utaknak köszönhető. A futóműve nagyon stabillá teszi az autót, de nem szabad túlzásokba esni felni és gumi terén. Nekem most 245/40 R18 van rajt, ami nagyon szép, de mivel szűkebb egy kamionnál a kocsi, a nyomvájuk rendesen megrángatják a kormányt. A szűkebb 195-ös téli gumikkal álom vezetni.
A generátor megadta magát kb 180ezer km-nél, de szénkefét cseréltem benne és azóta is tökéletes. Az önindítóba eltört egy kis fogaskerék, 3000 ft-ból javíttatva. Ablaktörlőmotor megállt nagyobb esőben, mert nem lett kitisztítva az ablaktörlő motor alatti vízelvezető. Víz alatt meg bezárlatolt a motor. Tisztítás és szárítás óta ismét jó. A szervíz intervalluma nem km függő, hanem főtengely fordulatszámtól, ami kicsit jobb mint a km szerinti. A gyújtáskapcsolója már kicsit kikopott, így néha elforog benne a kulcs, de csak akkor zavaró, ha kölcsönadom és bénáznak vele. Gyorsulása teljesen jó, a mai autókéhoz képest is. Fogyasztása kicsit sok diesel létére, de közel másfél tonna. Legjobb fogyasztásom autópályán volt folyamatos 140-es tempóval 7,2 liter. Egyébként a BMW-k érzékenyek a kuplungra,ha vadul vezetik, mert az előző gazdája egy év alatt tönkrevágta az új kuplungszettet. Nálam még 6 év alatt sem sikerült, igaz én nem rugatom-vágatom. Lengéscsippapítókat cseréltem benne elöl,meg fékbetéteket, de ez is a természetes elhasználódás része. A kaszni jó anyagból van, a rozsda messziről kerüli, pedig már 16 éves. A legbántóbb számomra, hogy melegen nehezen indul. Adagoló felújítás 80ezer gyári adagolóelemmel, és állítólag utána pöccre indul melegen is. Ezt mondták 6 éve, de még máig nem csináltattam meg. Megbízható, csak oda kell figyelni azokra az apróságokra, amik hibákat okozhatnak. Összegezve:Víz szabadon lefolyhasson az ablak alól, vízpumpa ne kotyogjon, szűrőket cserélni, folyadékszinteket ellenőrizni legalább 4-5ezer km-enként.
Hibalista
- Viszkó kuplung, generátor, önindító, ablaktörlő motor, gyújtáskapcsoló, hosszbordás szíjfeszítő eltört, ablakmosó motor berohadt, lengéscsillapítók, fékbetétek, kuplungtárcsa.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1.6 D | Következő autója? | kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
