528I----A Nagy szerelem!!!
Szöveges ítélet
BMW-ben gondolkodtam, mert egy régi-régi nagy álom volt. Egy 1996-os 540I chipes lett volna, ismerőstől, de SOS el kellett adnia (nem gazdaságos németország-magyarország többszöri megtételre), mire összeszedtem a pénzt eladta. Neten keresgettem, megakadt a szemem egy 535I-n, érdeklődtem több dologról, de rögtön írtam is, hogy nem szeretném megvenni...ekkor hozott össze a sors a mostani szerelőmmel, ő árulta az egyik autóját. Nagyon készséges volt és segített a keresgélésben is, majd a bevizsgálásnál..stb.
Sok 5-öst néztem a neten, de állapotra, felszereltségre..maradt ez az 528I. 1997. 50-ik hetében gyártották, 1998.11.28-án helyezték forgalomba Németországban és 2002-ben hozták be Magyarországra. Az akkori balfasz kivette a csomagtartóban lévő CD-tárat, de gány munkát végzett, elvágta a kábelt, újra kellett volna húzni, így ez nem lett pótolva. :-(
1 750 000 HUF-ra volt meghirdetve, plussz felnivel és nyári gumikkal. 2006. január közepén megvettem 1 350 000 HUF-ért, építkezés miatt kellett a pénz. Nem mindig volt alapjára, de ez a bevizsgáláskor is kiderült, hogy főtengely jeladó baja van, ennek a cseréje 11 ezer HUF körül volt, az eladó fizette. Pár hónap után felhívott a korábbi tulaj, hogy visszavásárolná az autót, de nem volt eladó. :-)
Örültem, hisz egy álom beteljesült: BMW tulaj lettem. :-)Egy szerelem vált valóra. Egy szerelem, amelynél ugyanúgy fáj, ha vége van, mint ahogy nekem is, mikor el kellett adnom. :-(
Sokan próbáltak lebeszélni a nagy motor miatt, sok lesz a fogyasztás, a gatyám rá fog menni...stb. Nem lett igazuk!!!!Azok mondták ezeket, akiknek SOHA nem volt BMW-jük!!!
nagyon jól felszerelt példány volt: a teljesség igénye nélkül: 6 légzsák, elektromos ablakok elöl-hátul, elektromos tükrök, tempomat, ülésfűtés,digit klíma, multikormány, MID-es, nagy board, fényresötétedő belső tükör, .....
Elhatároztam, hogy szép lassan, csinosítgatom, így az idők folyamán kapott M-es külsőt (első-hátsó lökös, lécekkel, ráccsal, ködlámpával, színrefújva..stb), M-es hátsó szárny, oldalsó díszlécek, ez a mutatvány munkadíjjal együtt került 354 000 HUF-ba. Ezután jöttek a lámpák: előre xenon Angel Eyes, hátra LED-es, emlékeim szerint ez 230 000 HUF körül volt. közben egy M-es bőr váltógombot is kapott.:-)
A baráti társaságban szinte mindenkinek Toyotája van. Amikor az egyik- másik haverom is vett egy max 5000km-es Toyotát, kipróbáltam, nagyon jó volt, új illat volt benne, de teljesen más, örömteli érzés volt visszaülni a tízen éves BMW-mbe. Ezt csak azok érzik, akiket már megcsapott a BMW szele. :-)
Miután megvettem, természetesen engem is elkapott a hév, mit is tud az autó és "ahol lehetett" ki is próbáltam, de ez egy idő után csillapodott, megnyugodtam. Igen, ez volt az első autóm, amely nyugtatott!! :-)
Tudnék nagyon-nagyon sok szépet és jót írni, de felesleges és leírhatatlan milyen jó egy ilyen autó tulajának lenn.!!
A fogyasztásról még egy gondolat. Ahogy említettem, sokaktól megkaptam, milyen nagy lesz a fogyasztásom, hisz ez egy nagy motor... Nos, ez valóban egy nagy motor, de a német nyugdíjasoknak fejlesztve. :-) van benne kraft, de nem eszik sokat!!! átlag fogyasztásom, miután már lenyugodtam 7,8-8,3 l/ 100 KM, de a legdurvább sem volt több 11 l.
Sajnos az utóbbi 1,5-2 évben rosszul alakultak a dolgaim (munkahely), kevesebb bevétel, nagyobb kiadás. Ameddig lehetett húztam az eladását, de sajnos be következett, amitől tartottam, meg kellett hirdetnem.
Kellett költeni rá SOS, amit nem tudtam megtenni: le járt a vizsga, azt megcsináltam, de a húzósabb tétel: komplett fék csere elöl-hátul-kézifék (betét, tárcsa), de még ez sem vészes, de ezzel együtt jött a következő SOS csere: lengéscsillapítók. Gyárilag M-esel szerelt, na ez még egy picivel drágább, mint a "sima". Így lett meghirdetve és végül így lett eladva. cirka 450-500 000 HUF a csere, anyag+munkadíj.
Azóta beszéltem az új gazdájával, ezeket megcsináltatta és bejött még egy kuplung probléma is, de szervízben átvizsgáltatta és csak dicsérték az autót.
Amióta eladtam úgy érzem magam, mint aki keresi a társát. :-) Imádtam!!
Az albumba töltöttem fel egy képet arról az állapotáról, mikor megvettem, 2-őt, ahogy eladtam.
Innen üzenem a gazdájának: vigyázzon rá, meghálálja!!!
Hibalista
- volt egy-két dolog, amire nem számítottam és nem az "általános kopó"-nak venném. - PL. Üzemanyagtankban lévő AC okozott kellemetlenséget (2-szer tréler), de végül az AC felső része cserélve lett 17 500 HUF volt, egy hülye kábel miatt. :-( Viszkó csere, lengőkar csere....na és az aksi. Mikor megvettem egy Bosch 110ah volt benne, de télen (garázsban állt!!) pár napig nem használtam lemerült..stb, akkor csere, gyári BMW aksi, bemutató vagy teszt autóban volt, nem sokáig bírta. Az aksi és az AC problémán kívül nem volt olyan, hogy cserben hagyott volna!!!!! - -
Ide hordtam szervizbe
Budafok-Ricsi (és csapata), akiben/akiben vakon megbízok.Bár minden szerelő ennyire értene a munkájához!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Samara 1.5 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
