523i E39 BMW nélkül lehet élni, de minek...
Szöveges ítélet
2012-01-04
Egy szép nyári napon kezdődött amikoris egy őrült a rendőrök elől menekülve rommá törte a Carinámat ami békésen pihent egy parkolóban… róla talán egy másik ítéletben majd mesélek.
Tehát kellett egy autó, lehetőleg német és nem japán. Nagyköbcentis, kizárólag benzines szívó, minimum bőrös, lehetőleg fullos, minden más kizárva. Ja és 1,5-2 guriga lehet maximum. Az Audikat mind kizártam egy ép darabot nem találtam, még olyat is láttam ami hosszában volt két autóból összerakva.
Aztán jött Ő. Első látásra szerelem, kiváló pedigré, gyönyörű állapot, magyarországi első tulajtól, vezetett szervizkönyv, hívtam Viktort nézze meg, azt monda tuti…
Amikor megvettem, egy akkumulátor vásárlásával (21000 Ft) azonnal biztos üzembe tudtam állítani. Aztán elvittem Viktorhoz, hogy cseréljen le mindent amit ilyenkor szokás (szűrők, folyadékok, meg amiről még úgy gondolja, hogy szükséges). Volt mit: komplett első fék, bár azt mondta még elmegy tízezret, de ha már szétszedte hát legyen, különben is 3 hónap múlva műszaki... Kellett egy lengőkart is cserélni, ja és felrakta a téli kerekeket is. Ez az egész kb 80-85000 Ft -ba került, már nem emlékszem pontosan.
Aztán műszaki előtt egy héttel elment a műszerfalam, se kilométeróra, se kipörgésgátló, se ABS, világított a műszerfal minden lámpája.
Csak egy jobb hátsókerék jeladó adta meg magát meg valahol elől megszakadt egy kábel.(32 000 munkadíjjal együtt).
A műszakin csont nélkül átment, csak nekem adtak egy kis munkát, mivel a környezetvédelmi besorolása jobb lett, új forgalmit kellett csináltatnom (0 Ft)
Egy év gondtalan autózás következett, mígnem reggel olajt találtam a motor alatt indulás után, izzadtam rendesen, irány a szerviz. Kiderült semmi komoly, csak pár gumicső öregedett el + a kartellgáz szűrőt kell cserélni, és ha már bontottak az olajszűrő tartály tömítését, és a nívópálca O -ringjét is kicserélték mivel már látszott, hogy eresztenek, persze ha már ott volt a szokásos éves olajcserén is átesett, szűrőkkel és gyertyákkal együtt, ja és futóművet is állítottak (138 000 Ft). Azóta is csak élvezem az általa nyújtott kényelmet, nem tervezem, hogy lecserélem...
2012-07-08
Fél év telt el az ítéletem megírása óta, eltankoltam pár ezer forintot, megtettem pár ezer kilométert, és azóta is ugyanúgy szeretem, vagy még jobban. Sajnos a folyamatos használatból kifolyóan további költségek merültek fel a fenntartásban, de egy fillért sem bántam meg a rá költött ezrekből. Bizonyos sebességnél elkezdte rázni a farát (100 km/h), fékezésnél pedig rázkódott az egész kasztni. Irány a szerviz: a hátsó futómű komoly elhasználódása okozta a problémát+ az első fékek teljes kopása.
Gondolom mindenki észrevette ez a nyár mocskosul meleg, ezért a B oszloptól hátrafelé, kapott egy fóliázást. Költségek kicsit lejjebb.
2012-07-09
Megint elszállt a műszerfalam. Se kilométeróra, se ABS, se kipörgésgátló.
Bal hátsó jeladó csere.
2012-07-13
Kiruccantunk Münchenbe DTM hétvégézni, de az első pihenőnél nem indult. Az önindító megadta magát. Ettől függetlenül nagyon jó volt a hétvége.
Itthon vittem Viktorhoz, nézze meg! Másnap hívott, mehetek érte, semmi komoly, csak beragadt a szénkefe portól, vagy valami. Levette, kipucolta és kapott új szénkefét is. 31000 Ft.
2013-05-15
Ismét eltelt majd egy év, mondhatni minden gond nélkül. Télre megkapta a téli gumikat, és azzal együtt az időszakos olajcserét is megejtettem. Olaj+szűrők és téli papucsok. 33 000 Ft
Februárban kapott két új xenon izzót, hogy jobban lássak, 22000 Ft.
Vége lett a télnek, melegedett az idő és lejárt a műszakim. Hívtam Viktort, mikor vigyem. Még aznap délután fogadott, péntekre megvolt a vas. 3 izzót kellett cserélni a hátsó világításban, mert nem volt elég a fényerejük/ színük, megkapta a nyári papucsokat is és tároltattam a télieket. 47000 Ft.
2013-12-28
Már vagy fél éve észleltem, hogy hidegen kicsit hangos a kipufogóm,gondoltam kifúj valahol. Aztán egyre hangosabb lett, tehát vittem Viktorhoz. Másnap hívott nagy a baj: elégett a katalizátor, javíthatatlan, ki kell cserélni. Bontás közben, megint hívott: törött az egyik motortartóm. Remek. Katalizátor utángyártott, motortartó bontott. 128 darab ezresem bánta.
Aztán beköszöntött a tél. December első hetére esett az időszakos szerviz: Olaj, szűrők, fagyálló, fékolaj, bal első lengőkar, és megkapta a téli kerekeket is. 73000 Ft.
2014-03-22
Meghalt a generátor, felújítattam és feltetettem a nyári gumikat is. Cseréltek 2 lengőkart egy féklámpaizzót és beállították a futóművet. 107800 Ft.
Hibalista
- Akkumulátor 21000 Ft - Olaj, szűrők, folyadékok, lengőkar 85000 Ft - Jeladó 32000 Ft - Kötelező, csövek, tömítés, gyertya 138000 Ft - - Jobb felső hátsó lengőkar csere. - Bal felső első lengőkar csere. - munkadíjjal együtt: 73.300 Ft - Első féktárcsák, betétek cseréje, - futóműállítással: 62.000 Ft - - B oszloptól hátrafelé LLumar, UV és hővédő sötét fólíával: 35.000 Ft - - Bal hátsó ABS jeladó csere: 46.000 Ft - - Önindító javítása: 31.000 Ft - - Időszakos olajcsere és gumicsere: 33.000 Ft - - Két új xenon izzó: 22.000 Ft - - Műszaki+ 3 izzó+ nyári papucsok és tároltattam a téli gumikat: 47.000 Ft - - Katalizátor és motortartó csere: 128.000 Ft - - Időszakos szerviz, olajok, (fék is), szűrők, fagyálló, bal első lengőkar, futómű állítás, gumizás: 73.000 Ft - - Generátor+ 2 lengőkar+ futómű beállítás+ izzócsere+ nyári papucsok: 107.800 Ft
Ide hordtam szervizbe
Bp 14 ker Telepes utca, Szappanos Viktor szervize. Sajnos nem specialista de mindent megold.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Bp. 17 ker Abaliget utca, Derhán Zoltán szervize, mindent tud a BMW ről...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 321538 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Carina E | Következő autója? | Még nem tervezem |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
