Ugrásra kész, lapuló vadállat: 530i V8
Szöveges ítélet
Első rész: a rózsaszín felhő 2010.09.22
Hát hol is kezdjem...
Ez sajnos nem lesz egy elfogulatlan jellemzés, mert sokéves álom vált valóra ebben az autóban. :) Négy napja van még csak meg, úgyhogy csak a vásárlás körülményeit mondom el, meg az érzéseket próbálom szavakba önteni :)
Régóta szerettem volna egy E34-et, mopndjuk az eredeti elképzelés egy 525i volt, mert annak idején, mikor beleszerettem a típusba, azt próbáltam ki.
Most összejött rá a letta, elkezdtem nézelődni a neten. Mivel kis hazánk autóparkja olyan, amilyen, illetve az eladók - tisztelet a kivételnek - szintén olyanok, amilyenek, eleve kizártam az autókereskedéseket, meg az olyan hirdetéseket, amiben benne volt a "Patika", az "idős vidéki orvosházaspár", meg a hasonló gyöngyszemek.
Javaslom mindenkinek, aki venni akar, először a fórumokon nézzen szét, én is ott találtam ezt a gépsárkányt. Néhány ezer hozzászólást visszaolvasva kezdtem nagyjából látni az autó előnyeit, hátrányait, pl. az index fórumon az E34 topicban rengeteg segítséget kaptam, mi több, egy fórumozóé volt az autó, aki hirdette a használtautón is.:)
Na, szóval, az 525i-ből úgy lett 530 V8, hogy a fent említett fórumon valaki belinkelt egy videót, amin elindul egy ilyen autó és ott, akkor nagyon-nagyon messzire gurult el a gyógyszer... :D Meg se találtam...
Megbeszéltük a találkát az eladóval, mikor odaértünk, ő pont bent volt venni valamit a bevásárlóközpontban, csak az autó állt a parkolóban...Hát, első látásra szerelem volt! Gyönyörű, határozott forma, 17"-os BBS kerekek, kozmoszfekete metál szín, semmi Tescós LED, meg krómozott kipufogóvég, még a felirat sincs rajta hátul, csak a propeller! :)
Az első benyomás: lapuló, ugrásra kész vadállat! És akkor még hol voltunk a beindítástól...
Megjött a tulaj, kinyitotta, átnéztük: nem volt hibátlan persze, hiszen 16 éves a drága, de a bőrülések teljesen rendben voltak, no kiülve, no szakadás, a motortér teljesen korrekt, csak finoman poros, nem folyik, nem csöpög semmi. Csomitartóban és az utastérben a kárpitok makulátlanok, minden szép, tiszta, jó illatú.
Próbáltam titkolni, de egyre inkább éreztem, hogy ez az autó ma eljön velem haza, a többinek semmi esélye :)
Aztán jött a nagy pillanat, kulcs elfordít, indító felpörög és felhörren a "kisvényóc", ami az elképzelésemhez képest hihetetlenül kulturált és halk, nem ráz, nem csörög, nem ciripel, hátul a gyári duplavégű dobból diszkrét röfögés kíséretében távozik a kipufogógáz...
Próbakör: futómű is oké, váltó puhán veszi a fokozatot, a gyorsulás elemi erejű! Turbós Saab volt előtte, az is megindult kb. 2500-nál, de ez egy más világ: a pincéből húz, és ahogy a fordulatszámmérő megy felfelé, a röfögésből szélvészszerű zúgás lesz, és a világ elmarad melletted... :D És ehhez nem kell kétszázzal menni, ezt nyújtja már 80-nál is, csak a gyorsulás, meg a hang... Vááááááá!ű
Megalkudtunk, elhoztam. Nagyon tisztességes, korrekt sráccal hozott össze az E34 fórum, áldom érte az isteneket.
Fogyasztás: 99% városi használattal eddig 14-15 liter, ez persze nem kevés, de úgy érzem, megéri :) Meg még valószínűleg megy majd lejjebb, ha összeszoktunk.
Összefoglalva: Hihetetlen élményt kínál az autó, bőséges a helykínálat, az extrákból nekem nincs meg minden, de a fontosak igen (klíma, roló, ülésfűtés), nem bohóckodnivaló kavicspörgetős verda, ahhoz nagy is, nehéz is, de nem volt még olyan, hogy nem fértem be valahová, pedig nem paraszt módon vezetek! Sokkal jobban élvezem nyitott napfénytetővel, 60 km/h-val a "krúzolást", mint az eszement vadulást, nekem ez a heppem:)
Ja, még egy érdekesség: valószínűleg a BMW-hez fűződő negatív előítéletek miatt, de azt vettem észre, hogy a közlekedés többi résztvevője kábé kétszer olyan udvarias, mint eddig bármelyik kocsimmal volt! :)
UPDATE 1: 2011 április
Szóval eltelt több, mint fél év, túl vagyunk egy jobb tükör cserén (kurva teherautó nagyon kilógott, a Maruti meg előttem megállt, így a Fehérvári úton sikerült sajnos leütnöm a tükrömet...:( ), egy németországi kiránduláson, és sok-sok apró városi mászkáláson, nem is beszélve egy őszi E34 találkozóról :D
Ja, cseréltettem az első szélvédőt is, mert voltak rajta apró felverődések.
Azt kell mondjam, semmi nem változott, az autó iránti rajongás még mindig lángol, most lesz olajcsere, szűrőcsere, kormányösszekötő-gömbfej csere, vettem rá egy szolid hátsó szárnyat, ami fényezőnél van per pillanat, szóval zajlik az élet!
Ez a kocsi rabul ejt, nem enged el, s bár idén lesz 17 éves, még mindig az a pompás BMW-illat fogad, mikor beülök, nem is vettem bele semmi illatosítót!
A fogyasztás maradt 13 és 16 között, egy ekkora autó ekkora motorral ennyit eszik, ezt tudomásul kell venni. Télen azért néha volt kicsit több is, mert a hátsókerekes autó sajnos gyakran megcsúszott a havas utcákon... :D:D:D:D:D
Ellenkező véglet: a német autópályán 200-nál 8-10 litert mutatott a fogyasztásmérő...:)
Na, majd legközelebb új részekkel bővül az "kisvényóc"-saga...
Hibalista
- Egyelőre ami nem jó rajta, az már akkor is ilyen volt, mikor vettem. Csak apróságok, ablakmosótartály, hátsó roló, bal egy ajtóhatárolója hiányzik, bal egy tükröt meg kell nézni, mert nehezen mozog, de semmi jelentős.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 297000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | 9000 CDi turbo | Következő autója? | Ez marad :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
