Nem versenyautó, de tud menni
Szöveges ítélet
2007 :
Az autót négy éve vettem hibás motorral, hatalmas felnikkel, ültetve,de kitűnő állapotban kívül-belül.(fiatal srácé volt, aki azt hitte, hogy versenyautója van) Szerencsémre találtam ugyanilyen évjáratú karambolos autót, így vissza tudtam állítani az eredeti gyári állapotot.Bátran állítom, hogy megérte a sok munka mert egy gyönyörű és jó autóm lett elfogadható áron. A többszázkilóméteres utazások alkalmával derül ki a nagy autó előnye, 8-10 óra vezetés után az ember úgy száll ki belőle, mintha csak a szomszédból jött volna meg (az utasok is!). Télen
az Alpokba megyünk nyáron meg a tengerre minden évben, a bömös pedig csak megy és megy.Fent a hegyekbe általában 5-6 napot áll, szarrá fagyva, behavazva is pöccre indul (azt halottam hogy ezek a motorok télen nem indulnak, az enyémnek senki sem szólt úgylátszik!!). A fogyasztást egyszer néztem a kíváncsiság kedvéért, Horvátországba 1058 km után álltam meg tankolni 75 liter fért bele, 130 alatt ritkán mentünk. Valaki írta itt a népítéletben, hogy ment egy BMW-vel és ritka szar a futóműve, mert össze-vissza mászkált az úton az autó. Igaz hogy nem írta, hogy milyen úton, milyen széles felnivel és egyáltalán jó volt-e a futómű. Kifogott egy rossz autót és el ment a kedve tőle. Egy BMW ritkán rossz, az illető megtalálta.
2008 :
Ha valaki brutál széles felniket rakat fel az autójára az ne csodálkozzon hogy tönkre megy a futóműve.Sok ítéletben olvasni, hogy egy vagyont költöttek a futómű javítására(pl. a középső kormányösszekötő rúd 48000 ft).A 225 vagy szélesebb kerekek marha jól mutatnak, de azok a német autópályákra valók , nem a magyar utakra. Olyat is hallottam, hogy ezek a típusok mindig hengerfejesek lesznek. Szerintem is, a BMW-nél már csak ilyen hülyék a tervezőmérnökök.Nekem már több mint 5 éve megvan a bömös és még nem volt a motorral semmi gondom,pedig én is nyomom neki mert szeretek sportosan közlekedni, de nem ész nélkül. A hideg motort legalább 2-3 percig járassuk alapjáraton és csak utána induljunk el. Amíg el nem érte az üzemi hőfokot, csak finoman azt a jobb oldali pedált, elhiheti mindenki, meghálálja.Ítéletben olvastam azt is ,hogy megvette az autót és kb 20000 km után hengerfejes lett ,pedig isten bizony hidegen nem hajtotta. Felujítás után meg eltörött a főtengely. Háááááát nemtom. Egy BMW-t csináltam én is amelyiknek eltört a főtengelye felújítás után. Kiderült, hogy a felújítás egy haveri sufnituning volt, a 6 hengerből 3 dugattyút kicseréltek mert mondván a többi jó volt. Nem csoda, hogy a 3 új henger megcsavarta a főtengelyt és eltörte. Erről ennyit, no persze mit mond a tulaj ?! Szar a BMW.El kell olvasni az "Igazi szar" jeligés ítéletet. Sajátmaga írja le, hogy szétgyilkolta az autóját, a haverral cseréltek főtengelyt, mert ők aztán tudják a tutit, neki aztán többet nem kell dízel autó.Hát igen, az ilyen embernek nem való autó ha egy BMW szar. Gondolom a kűdőslada az a fasza.Ezek az autók azért menők főleg a fiatalok körében, mert aránylag olcsón szép és jó autót lehet venni. Utána 1 max 2 év alatt szarrá hajtják , az órát visszapörgetik és eladják. A kaszni szép, de a motor és a futómű tropa és aki megveszi az megszívta az tuti. Aztán utána gyorsan írják az ítéletet, hogy ilyen szar autót még nem vettek. Ha valaki BMW-t akar venni, azt tanácsolom, hogy hozzáértőt vigyen magával, mert nagyon nehezen találni olyan bömöst, amelyikben annyi km van, mint amennyit az óra mutat. Az igazság az hogy sok tekintetben jópár mai autót magamögé utasít az én 17 éves BMW-m.
2009, február :
Hirtelen meggondolásból eladtam a bömöst. Nem győzöm hangsúlyozni az autóval nagyon megvoltam elégedve és én marha mégis eladtam. Az volt a bajom vele, hogy kicsit öreg volt már, a hagyományos dizelmotor sajnos füstölgött, főleg ha netán padlóig kellett nyomni a gázt (a sok kis pöcs, aki az 1 hetes jogosítványával megakarta mutatni nekem, hogy mit tud az 1.4-es benzinese) akkor nagyon tudott füstölni, igaz menni is. Én már eljutottam agyilag oda, hogy nem kellene ennyire szennyeznünk a világunkat, ezért cseréltem egy korszerű autóra. Azért a dizelnél maradtam,csupa számítógép az egész, ez egy hdi motor, bevallom, most meg az nem tetszik, hogy az autó mondja meg hogy mit akarjak, de ez egy másik népítélet lesz.
A BMW nagyon hiányzik, nem lehet elfelejteni, mert egy BMW akármilyen öreg, az akkor is BMW.
Hibalista
- kézifék fékpofa - lengőkar szilent, gömbfej - kardán felfüggesztő - generátort fel kellet újítani 18000ft
Ide hordtam szervizbe
magam javítom
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 187000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 63000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 324td | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
