Nagyon Jó
Szöveges ítélet
Igazából nem akartam BMW-t venni, teljesen véletlenül akadtam rá. Soha ilyen jó autóm még nem volt. Amikor megvásároltam lecseréltettem benne az összes folyadékot, ékszíjakat, beállíttattam a futóművet. Ezeknél a munkáknál hívta fel a figyelmemet a szerelőm azokra a hibákra, amiket lentebb felsorolok, de ezek egy 17 éves autónál szerintem természetesek, pláne, ha az előző tulaj csak (ki)használta a járművét. A hidrotőkék csattogtak, mert nem megfelelő olaj volt a motorban, a gyertyák félig voltak becsavarva!!!. Vettem bele gyári gyertyákat, kicseréltettem az olajat és megszünt a probléma. Nagyon fontos a megfelelő olaj használata mindenhol. A kormányszervóba csak speciális folyadék, a manuális váltóba automata olaj megfelelő minősítéssel, a sperr-be szintén csak gyári ajánlással ellátott. Nagyon kényes ezekre a részletekre, egyszerűen nem működik rendesen ezek nélkül, sőt tönkre is mehet. Minden alkatrészből gyárit, vagy legalább németet kell beletenni. Alig kerül többe, de ha az adott alkatrész élettartamát nézzük, igy akár olcsóbb is. Egyébként az autók rendszeres karbantartása teljesen természetes feladat lenne, minden autótípusnál. A különbség a többi és a BMW között csak annyi, hogy az utóbbi ezt meg is követeli.
Negatívumot nem nagyon tudok írni, teljesen meg vagyok vele elégedve. A futóműve nagyon jó konstrukció. Ha odalépek neki, másfél év után sem bírom ki, hogy ne vigyorogjak. A fogyasztás nem érdekel: valamit valamiért.
Mióta nálam van, olyan megbízható kis gépet csináltam belőle, hogy sajnálom eladni, pedig muszály lesz, mert megnősültem és a feleségem jogosítványt akar szerezni, de ezt az autót egy kezdőnek NEM adom oda.
2008.06.11. (folytatás)
150.000 forintal többért adtam el, mint amennyiért megvettem másfél évvel ezelőtt. Nagyon rossz volt végignézni, ahogy elhajtanak vele... Aztán telt, múlt az idő és a feleségemnek még mindíg nem lett jogosítványa, ezért vettem egy E39- et. Ha valaki el szeretné olvasni a RÓLA szóló népítéletet, keresse a " Méltó Utód " címen az E39 rovatban.
Hibalista
- Az összes lengéscsillapító még gyári volt, így lecseréltem Bilstein-re (80 eft), egy hátsó rugó törött volt, egy vízcső elrepedt a szívósor alatt, így azt le kellett venni, ezért az ott található összes gumicső és érzékelő ki lett cserélve a biztonság kedvéért (50 eft), vízpumpa (12 eft), hátsó toronyszilentek (24 eft), váltó tartó gumibak, hardy tárcsa, hátsó kipufogó dob, szinte az egész első futómű. Elektromos AC pumpa. Első szélvédő csere.
Ide hordtam szervizbe
Sípos Árpád, Debrecen Puzdra utca. Nagyon rendesek (a testvérével viszi a műhelyt), precízen dolgoznak. Csak azért adtam 9-est, mert nem vették észre a hátsó toronyszilent állapotát a lengéscsillapító cseréjénél, így kétszer kellett megbontani.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | scorpio ghia (hányinger) | Következő autója? | mindenképpen BMW, csak kisebb |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
