Magához láncol, de csak ha megérdemled!
Szöveges ítélet
Az autót 2007 februárjában vettem. Mint a legtöbb ilyen, ez is kintről lett hozva valamikor, de ez nem zavart. Volt már E34-em, ezért választottam megint ezt a típust. Azzal sem volt gond soha, és eddig ezzel sem. Ráadásul, ha valaki belekóstol az E34 érzésbe, akkor utána nehezen szabadul tőle. Persze nem azokról beszélek, akik megvesznek mindenféle olcsó, lepukkant xart ötször visszatekert órával, aztán meg szidják, és sírnak a fenntartási költségek miatt. A neoncsöves, tyúkhálós tuningcsodákról meg ne is beszéljünk. Na, mindegy, szerencsére ez nem az én gondom.
A járgány rengeteg gyári extrával van felszerelve. Ezek közül, ami fontos, az a kipörgés gátló a menet stabilizátorral, a gyári sport futómű, légzsák, fényszóró és ködlámpa mosó. Ezek a biztonság miatt kellenek, a többi a kényelem miatt. A belső tér elegáns, de nem hivalkodó, kényelmes, bár az első üléseknek egy kicsit rövid az ülőlapja, ezért hosszú úton fárasztó . Nem baj, ki lesz cserélve motorosan állíthatóra, amiben van deréktámasz is, onnantól jobb lesz.
Az eddig megtett 50k km alatt nem voltak vele nagyobb gondok. A kopó alkatrészeken kívül csak a kuplung munkahengereit kellett cserélni, az akkut, de az is már hat éves volt, eredeti BMW. A hátsó kipuf dobot meg azért, mert egy szörnyű hangú sportnak nevezett dob volt rajta. Ez miatt is alkudtam a vételárból. Természetesen ezt a járgányt sem kerülte el a tipikus E34 betegség, amit az ajtók alján jelentkező rozsda csámcsogásáról lehet felismerni. Ezt gyorsan és hatékonyan leküzdötte a fényező mester. A fogyasztása 7,5-12l. Ez nem kevés, de aki BMW-t vesz, ne rinyáljon.
A fenntartási költségek szerintem nem magasak, az alkatrészek árai meg semmivel sem magasabbak, mint egy hasonló kategóriájú autóé. Ráadásul sok jó minőségű nem gyári alkatrészt is lehet kapni hozzá, ami meg nem kell újban, az van a bontókban.
Összességében nagyon jó autó, megérte az árát. Megbízható, kényelmes, biztonságos. Remélem, sokáig megmarad. Ha nem, akkor is BMW lesz a következő. Legalább is ez az elmélet.
Hibalista
- kuplung munkahengerek, akku, kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Én javítottam eddig.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 207000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Saab | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
