Luxus elérhető áron
Szöveges ítélet
Igaz hogy 5000km még nem sok, de egy haloványan kialakult véleményem már van az autóról: nem volt rossz vétel.
Először is kezdjük a fenntartási költségekkel, fogyasztással, mert mindenkit ez érdekel: az autó vegyes fogyasztása klímával gyári 7 liter. Könnyedén el lehet vele érni 6 alatti fogyasztást is, de a 9-10 litert is meg lehet vele etetni ha gyorsulási versenyre készül az ember. Természetesen mindenki lábában van +- 1 liter, de normális városi/országúti tempót betartva a 7 liter könnyedén elérhető vele. Az alkatrészárak nevetségesek, BMW fórumon, csakhogy egy példát említsek, komplett vajbőr belsőt (motoros memóriás fűthető ülésekkel), ajtóburkolattal, komplett műszerfallal 70ezer Forintért tudtam volna bele venni, ha szeretném a bőrbelsőt. A legdrágább motoralkatrészek, mint pl. a hengerfej, adagoló sem kerül többe 50ezer Forintnál. A kötelezőm friss jogsisként 31000 Forint évente, az átírásnál fájt egy kicsit a szivem, 78000 Forintba került 2014 márciusában.
Most egy mondat a külsejéről: nekem nagyon nagyon tetszik. Van aki szerint csúnya és öreges formája van, van aki szerint fiatalos, örökéletű és mosolyfakasztó. :) Igazából szubjektív.
A beltér minőségi alkatrészekből készült, nem recseg ropog kopog benne semmi sem. Az enyém egy sima textil üléses fekete műszerfalas változat, még faberakás sincs benne. Szóval az alap modell ezt tekintve. Az autó felszereltségéhez tartozik az első-hátsó ködlámpa, kis fedélzeti computer, automata nagyklíma (nagyon kényelmes), két első elektromos ablak, és 8 hangszóró. Ennél többre igazából nincs is szükség, nekem nem kell sem automataváltó, se fullfull fedélzeti, se semmilyen elektronika ami vezet helyetted. Én egyszerűen nem szeretem őket, de akinek igénye lehet nagyon jól felszerelt modelleket is kapni.
Egy kicsit a műszaki oldaláról: nagyon jó motor van benne. 394000km után is szép a hangja, pöccre indul, egyenletesen jár, erős, nyomatékos, és iszonyat jól sziszmákol benne a turbó ha kell 3-asba a kakaó. Nem méregettem a gyorsulását, de annyit biztosra mondok hogy 2.-ban és 3.-ban tud meglepetéseket okozni. Igazából semmihez sem tudom hasonlítani, nagyon jól eltalált szerkezet, igazi régi technológiás Turbo Diesel. Ezt még megfejeli egy mechanikus adagoló. :) Amire felhívom a figyelmet, hogy nagyon meghálálja a KIVÁLÓ MINŐSÉGŰ MOTOROLAJ használatát, én szigorúan Fuchs TITAN SYN MC 10W40-et ajánlok bele, rendkívüli minőségű motorolaj. Nem olcsó, de ne a Tescos olaj legyen az oka a motor ledöglésének. Melegíteni úgy szoktam a motort hogy 1400-1500 környékén váltok, ha bemelegedett 1900-2000 környékén váltok, nekem itt a legkényelmesebb. A váltója finom és pontos, viszont azt sajnálom, hogy a 2-es nagyon rövid benne, 3-asban alapjáraton kanyarodok vele, egyesbe éppenhogy beteszem amikor indulok. 5.-ben 90-es utazónál 1900 körül forog a motor. A fékje kiváló, nagyon erős, és igen jól adagolható. Az ülések rendkívül kényelmesek benne. A futómű komfortos. Nekem elől 195/65R15, hátul 205/60R15 gumik vannak, ez és a futómű puhasága nevetségessé teszi a kátyúkon átmenést, olyasmit kell elképzelni, mint ahogyan egy hajó ring a vizen, csak kicsit gyorsabban ugye. :)
A karosszéria. Na igen, ez az enyém gyengepontja, a két küszöböt kapásból ki kell majd vágni alóla, illetve egy hátsó sárvédő javítóívet is be kell majd szerelnem. Az alvázon azonban még a gyári alvázvédő van...
Egyenlőre ennyi, remélem tudtam segíteni. :)
Hibalista
- Egyenlőre még semmi nem romlott el rajta. :)
Ide hordtam szervizbe
Édesapámmal és sógorával szereljük az autót, mindketten olyan szakmában dolgoznak, ahol elengedhetetlen a motorok ismerete, főleg a dízeleké. (kamionsofőr/könnyű-nehézgépkezelő)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 389000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 525tds |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
