Kell egy ÖTÖS, valaki ezt írta...egyetértek:)
Szöveges ítélet
Régen autókkal nepperkedtem, és több BMW modellben is ültem a nagyon régebbiktől az újjabbakig,M3-asban is többfélében, a tesóm még most is ezzel foglalkozik, én már 10 éve nem.M-es Bömcsi nem kéne, mert azzal nem lehet kibírni, hogy....:)egyszer vettem egy szétrohadt 3-ast, de műszakilag jó volt,olyan jó volt vele menni....siklik az úton...a 7-es sorozatról ne is beszéljünk.Olvasom több típusnál is, és ismiktől is hallom,az új technológia a túlbonyolítás, az elektronikák megkeserítik az amúgy megszeretett autó pesztizsét...sokan emiatt csalódnak..(a turbók azért mennek tönkre, mert egy olcsóbb elektronikus hiba miatt tönkremegy a drága turbó,néhány autógyár fontolgatja a vákuumos vezérlésre való visszatérést)és sajna a németek sincsenek a toppon ebben...és sokan meg is utálják emiatt a hőn vásárolt szerzeményüket.Beszéltem volt BMW-s szerelőkkel,Pl:az én kormányművem soha nem lesz rossz, az újabbakban már nem ez a helyzet, az enyémben a turbó elketyeg 500ezret, az újabakban...az enyémet nem kell szoftverezni,az újabbakat kell..ha nem gyilkolom, száz évig tart...úgy vettem, hogy gyári az alvázvédelme,semmi rozsda nincs rajta,olcsó viszonylag hozzá minden,kezdem értékelni a régebben minőségre törekvést, a mostani autók....nagyon fogyasztói társadalomba mentünk át...kivétel Honda jazz és még pár típus...Sajnálom a Mercedest is, hogy így elb@ssszák..taxisokkal is szoktam beszélgetni...és van egy ismim, és neki 50ekm-nél teljes kormánymű csere!Az "üvegelejű" Honda szép de sz..ar, a Corsának szétesik a váltója, mert műanyag, és francia?A Golfnál olvasom, hogy vízpumpa cserénél a tengelyen made in Italy feliratot talált a csávó.Van egy ismim, és van egy 7 éves Astrájuk, és próbálom lebeszélni egy Bora vételéről(nem gazdagok)...másik ismim egy 307-estől vált meg boldogan...nem sorolom tovább... ülök a kicsit öregecskedő Bömcsimben és mosolygok...persze aki 3 éves Mercedest vesz, annak arra is van pénze, hogy szervizelje. Tanácsom: 2 millát különítsen el a többitől, mert előbb-utóbb szükség lesz rá....de a legdurvább, amit olvastam: Renault Thalia(Suzuki szint)50e km-nél porlasztócsúcs csere gari,majd 10e km megtétele után megint sz@r,szervíz vád:biztos rossz üzemanyag tankolása...egyébként típushiba, ezért a bontóba nincs,a gyári darabja120e Ft, 4 hengernél...+szerelési díj...polgári per a szervízzel...és ülök egy f@sban...én bevásároltam a napokban....50e Ft-ért vettem egy szétbontott szupi állapotú gépből:generátor, kormánymű,vezérlő elektronikák,el gázpedál,kormányszervó,vezetékek és csövek,fékszervó, elektronikus fűtéscsap, motoros tükrök,stb,....értem én a mai világot...legózzunk, a szerelők is néha ezt teszik, csak borsos számlát nyomnak az orrod alá....mindegy, hogy milyen típus, én kivontam magam ez alól valamilyen szinten...szeretem ezt a BMW-met és kész!És még ellopni se érdemes,mert alkatrészbe kb 200eFt-ot ér...a casco nemlétén 3 év alatt ha 10eFt-ot számolok havonta, akkor megspóroltam 360-eFt-ot.Ezt ha ráköltöd az öregecskedö Bömcsidre, akkor király vagy..bár a tesóm azt mondta, hogy nem ülne be ebbe, mert már égés...én meg sz@rok rá...:)
Egyébként, az embereket nem értem, ha vesznek egy használt autót, akkor kiakadnak, ha betojik.Ha megveszed,már a vétel után ki kell cserélni pár dolgot, hogy ne hagyjon ott...nem kell hinni az eladónak...az új autónál kifizeted folyamatosan az amortizációs költségeket,+ a kamatok, ha van részlet, a régebbinél meg X összeget rá kell költeni...döntsd el, melyik a jobb neked...egy átlagos új autónál(nem BMW) buksz 500eFt-ot évente+casco,ha ezt ráköltöd az öregecskedö casco nélküli autódra ami véletlenül egy BMW, akkor jól jártál szerintem, és a piros lámpánál a melléd érkező pl Golfoson mosolyogsz, pattogj az úthibákon,fizesd a cascot,ha kifogtad a rossz példányt,a családod kibővül a szerelők kedves szeretetével...tartós kapcsi:) én a villamossinen átsuhanok, te meg döccenjél...
és a fogyasztásom pénzben egy Opel Corsáé....és ha ütközünk, az én 1480kg-s autóm+én78kg ütközik a te ...-al.
Ja az új Mercirőpl hallottam, ha sérül elöl,alumínium elemek vannak, amiket csak cserével lehet orvosolni(gyári),gyalogosbarát,tehát a gyalogos kevésbé sérül, de a te autód sokba lesz....ezt a pénzt inkább elsíelem....:)
amúgy élvezem a 6 henger sima járását, felhúzott ablakoknál mintha nem is dieselben ülnék(a motorját magyar tervezte,nagyot alkotott többször is...),ültem nemrég egy Smart sportkocsiban:) vicces:) a motorhangja mint egy régi bogáré...kb 6 milláért vicces játékautó....
Az enyémben va 220ekm, és olyan mintha nem lenne öregecskedő,és tudom, hogy nem azért fogom egyszer eladni, mert már öreg, biztos jönnek a költségek ezerrel, meg kell szabadulni tőle, nem éri meg...ha nagy kertem lenne, akkor a majdani újabb autóm mellett ezt is örökre megtartanám...:)
Hibalista
- mivel 220ekm-rel vettem,belekalkuláltam egy kb300e Ft-os költséget,rá is költöttem, de azóta meghálálja. Pl komlett kuplungszett,, pedig a régi is működött jól,vezérműszíj,görgö,-nem kell hinni az eladónak, én csak magamban hiszek:),.+még pár dolog....vettem motorvezérlőt tartalékba, hátha elromlik...
- nem szeretek ottmaradni az út szélén.
Ide hordtam szervizbe
van több hely is, mindenki másban jó sajnos....+ én is
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | corolla | Következő autója? | BMW650icabrio-csak nincs rá pénzem:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
