Kell egy ötös!
Szöveges ítélet
Mielőtt megvettem, sokat gondolkodtam, kell-e nekem ilyen autó? Sorra vettem a többi márkát, aztán csak visszatértem ehhez.
2004 októberében vettem az autót, azóta kijavításra kerültek azok a hibák ill. hiányosságok, melyek a vásárlásnál kiderültek: hátsó kipufogó dob, lefutott gumik, régen cserélt gyertyák, etc. A zöldkártyánál derült ki, hogy a lambda szonda is rossz, a szelepfedél pedig a gyertyák cseréjénél. Később a gyújtáskábel elöregedett és emiatt nem indult az autó, de előjelként rángatással jelezte, hogy valami nem 100-as. Az olajcsere mindennel együtt 25-ből kihozható, de ekkor a 10W-40-es olaj a boltból jön :) A 25-ből 20 az olaj (Aral).
A vizsgánál fékcsövet és ún. gumicsontot cseréltem rajta, meg a használat hiánya miatt lebutult kéziféket kellett helyrehozni, 30 eFt volt az egész + a vizsga 14.
Azóta cseréltem 1db biztosítékot :), ami viszont nem ennyire vidám: a kombi csomagtérajtóját és ablakát egy-egy jeladó közreműködésével lehet nyitni: kb. 100Ft előállítási ktg-e lehet (ebben az iparban dolgoztam), ehhez képest a márkaszervíz 8780Ft-ot kért darabjáért, a nem márkaszervíz 10 ezret, amiből nagylelkűen adott volna 15% kedvezményt. Mikor megvettem, a szakszervíz munkatársa majdnem dobott egy hátast az árától, pedig gondolom találkozott már egy-két dologgal.
Az autó nem szereti a hideget, ilyenkor nehezen jár a váltó, a motor sem kapja el úgy a fordulatot, ahogy az ember várná. Érdekes, hogy ha az ember felhajt a sztrádára, a víz képes visszahűlni. De ha bemelegedett, akkor megy: nem értek egyet a fanyalgókkal, hogy kevés ez a motor az autóhoz. Volt szerencsém egy 528i-t (E39) is vezetni, és azt is pörgetni kell, hogy menjen. Viszont 4-6000 között olyan hangja és tolása van a soros hatosnak, hogy az ember megbocsátja a városi 13,5 litert (klímával). Legalábbis télen. Hiába, az 1530kg elkéri a magáét. Városon kívűl országúton 8,5 liter elég neki, sztrádán 130-150-el poroszkálva 10 (ebben a sebességtartományban egyenletes haladásnál ugyanúgy eszik). De akinek a fogyasztás kiemelt szempont, az ne BMW-t vegyen. Úgyse bírod ki, hogy ne hallgasd a hat*-os zenét a motortérből.
Negatívum a kombival szemben, hogy a külön nyitható hátsó ablak miatt párás-hideg időben lefagynak belülről az ablakok.
Ami viszont utánozhatatlan: üléshelyzet (az űlőlap magasságát és dőlésszögét is lehet állítani), irányíthatóság (volt szerencsém vezetni 2 hétig egy Chevy Cavalier-t, hát utána a bimmer olyan volt mintha sínen menne), tekintély (autópályán mindenféle agresszív megnyílvánulás nélkül is utat ad az autósok többsége). A futómű jóindulatú, keményen provokálni kell, hogy az autó kilinccsel menjen előre. A nagy tengelytáv a "nekünk a mi pénzünkből épült" utakon megteszi jótékony simító hatását.
A felszereltség pazar: hátsó szélvédőbe integrált antenna, hátul a tetőbe épített gyári hangszórók, kétoldali automatikus klíma, kartámaszos fotelek, mindenről tájékoztató komputer (nagy board). Az ajtók dupla szigetelésűek, a gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a pornak esélye sincs bejutni az utastérbe (3 hét építkezés melletti tartós parkolással tesztelve), nincs semmiféle szélzaj abból az irányból. Valaki rávilágított arra az előnyére is, hogy ezek szerint kifelé sem mennek ki a hangok :). Mindez 1993-ból, egy alapmotoros autóban.
Van elöl-hátul hely, a csomagtartó jól kihasználható, az anyagok minősége hosszú távra szól.
Egy kis utánajárással eredeti kárpittal rendbe rakattam a vezetőűlést, most a karosszéria következik majd, mert 14 év után néhány helyen (kőfelverődéseknél, küszöbökön és díszléceknél) pontokban rozsdásodik. A tetőkárpit elengedte magát és lóg.
Mikor még nem vettem meg, és éppen a fertőző osztály szíves vendéglátását élveztem a korházban (nem, nem vesefertőzés), egy sorstárs azt mondta nekem, hogy BMW-vel nem lehet lassan közlekedni. Nos kijelenthetem, hogy lehet, bár előnyös tulajdonságai ekkor jórészt háttérben maradnak.
Egy szó mint száz: nem véletlenül több évtizede a cég szlogenje: a vezetés élménye.
3 év után lecseréltem, a morcos hangja nagyon hiányzik. De mivel a családban maradt (mivel nem azért cseréltem le mert leharcoltam, a bátyám átvette "familienwagen"-nek), majd néha még biztos autózok vele.
Csak ajánlani tudom, ha valaki viszonylag kevés pénzért keres családiautó/sportosautó kombót. A dízeleket viszont ilyen idős korban jobb elfelejteni, úgyis megeszi a fogyasztási előnyt a javítási számlákban.
Hibalista
- Anyagárak: - Lambda szonda - 20eFt - Szelepfedéltömítés - 8eFt - Gyújtáskábel - 3eFt - Benzinszűrő - 2eFt - BMW jel a motorháztetőn - 4eFt - szerintetek miért tudom az árát? - Csomagtérajtózár jeladó - 9eFt - és kettő kell belőle!! - Váltógomb - 5eFt
Ide hordtam szervizbe
Vannak olyanok, akik szeretettel nyúlnak hozzá. Oda kell figyelni és nem csak gyepálni, akkor nem költöd rá a gatyádat
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 187000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Sajátként ez az első | Következő autója? | E39 525d (Népítélet: Csatahajó) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
