A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 2.4td 

Az ítélet értékelése
1,5(2 db)

Hogy ne lépjünk többen egy szarba.....

Szöveges ítélet

Az E30-as BMW-m eladása után szerettem volna felfelé váltani,az E34-esek között keresgéltem.NAgyon megszerettem a hármast,de nem ragaszkodtam a márkához,több másik autót is megnéztem,pl. Lancia Kappát,Ford Scorpiot,Mondeot,Audi A6-ot,OPel OMegát stb.
Ebből a Bömösből mindenképpen dieselt szerettem volna,leginkább 525tds-t,de egy megkímélt darab ára a csillagos ég.Utólagos fórumozgatás alapján kiderült,h talán jobban is jártam,a 24td-kel kevesebb probléma van,mint az újabbakkal.

Az enyém kéziváltós és a réggebbi 2.4td motorral szerelt,csak 63 kW teljesítményű a forgalmi szerint.Fogyasztása 8-10 liter között mocorog,igaz,nagyrészt városban használom.A belseje elhanyagolt állapotban volt,de folymataosan szépítgetem(új ülések,kárpitok stb).Sokat kelltt már rákölteni,nagyjából 130ezret és még kell is,de a kedvező vételár és a karosszéria kiváló minősége miatt jó vételnek számított.
HA most keresgélnék,akkor csak benzinest vennék.Igaz,hogy magasabb a fogyasztás,de sokkal könnyebb jó állapotú benzinest találni,mint dieselt.

A próblémák,hibák megoldásában nagyon sokat segített nekem a netes közösség,össze is szedtem egy csokorba az én autóm hibáira való javaslatokat és most közzétenném,hátha másnak is segíthetek vele:

Ellenőrizni

futómű ellenőrzés-toronycsapágy v.egyéb hibás elem csere
-izzítógyertyák cseréje
-adagoló ellenőrzése-elektromos-e vagy bovdenes
-motormosás,honnan ömlik az olaj? c. kérdés megoldása-tömítések-csövek cseréje
-a víz leeresztése az üzemanyagszűrőből
-porlasztócsúcsok,jeladó csere

ezekkel aztán remélem megoldódik a kopogás és a reggel nehézkes félgőzös-nagy füstös indulás,újra világít a zöld nyilcskás lámpa és elalszik a sárga befecskendezős

aztán az elektromos rész:

-nem ég a tolatólámmpa,nem égő,nem bizti
-nem ég a belső világítás nyitott ajtónál
-próbálja megcsinálni a fordulatszámmérőt,vagy,ha nem megy,akkor bekötni egyet,ami megy,mert nagyon hiányzik....


Kezelési könyv

http://www.e34.hu/service/kendtamas/BMW_E34_hun.pdf


Futómű
Én raktam be mindent.A komplett futómű...most már nem emléxem pontosan de asszem 87-90k volt plussz a kerékcsapágyak amik 22k/db voltak.(középső kormány összekötő, 2db szélső összekötő gömbökkel, 2db stab pálca, stab szilentek, segédirányító kar persely, kitámasztó karok szilentestől) De még sajna kiderült, hogy a torony csapágyaim is kapituláltak. Ugyhogy ma vettem át 2db új toronycsapágyat is. 22,5k/db meg egy pár apróságot cserélek a gátlónál. A gumi harmónikát meg az ütköző gumit a gátló nyelén...ha már úgyis szét szedem.Vettem a piacon 2 db rugó összehúzót a műtéthez. Mostmár csak a jó idő hiányzik a beavatkozáshoz. A beszerelés: kell hozzá gömbfej kinyomó...legalább 2 féle. A nagyobbik a kitámaszó karok bazi nagy gömbjeinek a lefejlesztéséhez kell. A kisebb meg a többi kisebb gömbhöz. Kell még egy légkulcs vagy egy ütőmüves elektromos kulcs is. A kerékcsapágy rögzítő anyáját szinte lehetetlen letekerni, meg a gömbfejek anyáinál is jól jön. A csapágy csere után új anyát kell felrakni mert az anyák koronája sérül a leszedésnél. Van egy kis rész ahova amikor már meghuztad az anyát be kell verni a korona 1 részét, hogy ne nyíljon ki.A végeredmény egy kurv@jó fasza kis futómű.
A toronycsapágy aránylag sima uton kocorgó hangot ad ha szar. Legalább is nálam.Ha tenyérrel a tornyot nyomkodod érezni a koppanását akkor tuti beteg.Ha benyulsz a kupaknál a telo anyájához és közben a másik kezeddel megpróbálod nyomkodni a tornyot...nem egyszerü mutatvány az ujjaddal is érzed a lógását ha van.
Az alufelninel viszont a meghuzasi nyomatekot celszeru figyelembe venni(110Nm), gumis kezet letorni, mikor max. nyomatekra allitja a legkulcsat!

Motor stb
Beszerezni csak bontottat érdemes/lehetséges:) Újban tuti van vagy 1500-2000$Bontottan meg 60-80e HUF között mehetnek ezek kompletten, jó állapotban.De tuti hogy nem elektromos az adagolód?De előtte tegyél be egy képet, nehogy feleslegesen vegyél egy adagolót;)Vagy ránézésre is meg tudod állapítani. A mechanikus adagoló tetején egy kb 4-5 centi átmérőjű kerek valami van. Az elektromosén pedig nincs:) Maga az elektromos adagolófej kb. akkora felülnézetből mint egy cigisdoboz(6*10 centi kb)
Izzítani izzított, de a zöld kis körkörös nyíl már jelent meg. Ez ugye azt jelenti, hogy 1 vagy több gyertya nem működik
Izzítógyertyából Bosch, Beru vagy Iskra a gyári minőségűek. Ez utóbbi olcsóbb, és csak pár éve lett több autógyárnak is gyári beszállítója, szerintem megbízhatóak. jóknak tűntek az izzítógyertyák, de a komplett cser oldotta meg és utána sosem volt indítási problémám se.
Az izzítás melett balra egy sárgás befecskendezőre hajazó szimbólum van!
Ha az világit baj van: víz van az üzemanyagszűrőben, nemlátja a jeladós csúcsot, vagy valami egyébb gondja van a motorvezérlőnek (go to MoDic).
Az üzemanyagszűrő alján található egy műanyag kupak!
Azt kell kiekerni és hagyni kifolyni a vizet és persze a genyát is! Ha eddig tiszta volt a motortér... :o)
Elsőnek ez a kevésbé fájdalmas.

100ezrenként javasolt cserélni: szervó, váltó, és difiolajat. Legelábbis nekem ezt tanácsolták

Kép bal oldalán, ott van egy öntvény! (kipufogó darab) az a turbó. A drucklabdára nyomás megy, konkrétan a töltőnyomás, ami ha eléri a kívánt szintet elmodítja a rudat, ami egy szelepet nyit ki. A szelepen keresztül távozik a kipuffgáz egy része, ami így nem ütközik neki a turbó lapátjának, így szabályozza a töltőnyomást.A turbó diesel, szeritnem csak a labirint kamra, hogy a szívócsonkokba egyforma nyomással, sebességgel lépjen be a levegő.

Akkor egy két támpont:
A legtöbb alkatrészben benne leledzik a cikkszám, vagy annak részlete.

A tagolását jól láthatod XX XX X XXX XXX, de legtöbbször az utolsó 7db karakter van csak rajta az alkatrészen. Ez sem segít sokszor, de az első 4 karakter az meg besorolja a csoportot (elektromos, karosszéria, e.futómű, motor, ...)
Az amit a képen láttam nem tudom mi, mert az olajszűrő az a másik oldalon van, de lehet pont ez az?!?!? Nekem 25tds-m van, azt csukott szemmel ismerem. :o))))))
13 71 1 259 818 1180 Ft/db és 2db M6-os anya megy rá (51 45 1 868 108 70Ft/db)
A képen a 17-s és a 18-s a csavar.

A 24td másik oldalt van az olajszűrőház és ez kavart meg!

12es a tolatolámpa biztije, elöl a motortéri dobozkában, de ne ijedj meg, ha elektromos a tükröd, akkor az sem fog menni ha kihuzod. (legalábbis nekem nem ment, amint visszaraktam, ment).


Ezeket az infókat különbőző fórumokról válogattam össze,kissé zavarosak lehetnek annak,aki nem tudja,hogy mit keres,de nekem nagyon sokat segítettek!
Képekkel is ki tudom egészíteni,ha valakinek szüksége van segítségre,a jason@vipmail.hu címen elérhet,ez egyben msn cím is,csak kérem,üzenjen,hogy miért vett fel a partnerei közé,hogy tudjam hova tenni!

Hibalista

- Amiket eddig cseréltem:
- -jobb első olajos gátló-csere Gabriel gázosra 16,000/db baráti áron
- -függőleges stab.rúd-Ruville 3,000+/darab
- -féktárcsák,betétek körben-TExtar tárcsák,ABS betétek volt vagy 50,000
- -váltótartó bakok-nem nagy tétel,pár ezer
- -hátsó spirálrugó,bontott-10,000 a kettő
- -jeladós porlasztócsúcs-sikerült megjavítani házilag :)
-
- Amiket még kell:
-
- hengerfejsíkolás,szelepcsiszolás,szimmeringek,tömítő szettek,szélvédő,légszűrő

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1989
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? E30 Következő autója? Alpina B12 6.0
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)