A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 525iA 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Herr Professor - sok autó egyben

Szöveges ítélet

Két hónapja van meg az autó, még mindig imádom. 200 ezerrel vettem (minden jel arra mutat, hogy tényleg annyi), más jelek arra mutatnak hogy tényleg nem volt törve, komolyabban biztosan nem. Néhány helyen lepattogzott a festék, a kavicsot nem szereti pár karc is van rajta - tízéves autónál szerintem rendben van. Egy polírozás nagyot dob majd rajta.

Sok autó egyben: öreguras utazóautós, autópályás takarítógépes, kényelmes-nyugtató-jóétvágyú dugós araszolós, szúrogatva mindenhova befér?s, és még kicsit csajozós is. Nemcsak szerintem :D

A kocsi kényelmes, dögnagy batár (4,7 méter), ett?l eltekintve enyhén szólva meglep?en könny? vezetni. Érezni a végét, szélét - semmi para nem volt a fél méterrel rövidebb, nagyon jól átlátható el?z? autóm után. Hátsókerékhajtás sokszor emlegetett el?nye - esküszöm lazábban beparkolok vele, mint a korábbi Skodámmal. Szóval a mérett?l nem kell félni.

Csomagtartó olyan jó négyhullás, csak a szája alacsony nekije. Ha nagyon ócska akarok lenni, azt mondom: a BMW-hez úgyis inkább a plazmatévé illik, nem a nagyképerny?s katódsugaras, az utóbbi ugyanis nem fér be a magassága miatt :D :D

Az automata váltó hihetetlen kényelmes, és még okos is, csak ki kell tapasztalni. 5 sebesség, Eco, Sport és téli fokozat. Eco-ban is visszapakol két fokozatot egy szigorúbb padlózásra, egyébként meg semmi különös, úgy gyorsul ahogy nyomom neki. Persze nem egy 540 (vezettem olyat is, az jóval a brutális kategórián túl van...). Egyszer?en egy bivalyer?s, stabil, jóindulatú autó, amivel bárhova be lehet férni ha valaki szeret szlalomozni, és klerikális jelleg? mormolás nélkül el?zni. Lehet vele szépen gurulni komótos 90-nel és röhögni, ahogy a 2,5-ös hathengeres motor éppen 6,5 litert eszik, csak hát nem erre találták ki. Egy gázfröccsre nagyon csúnya dolgokat csinál, de a még kezelhet? kategória, nem dobja ki minduntalan a fenekét, csak ráül (ez jó). Az igazán vicces menet közben Sportba tenni és lepadlózni, ekkor szépen visszavált az ideális fokozatba, amit kihúzat valahova jóval hatezer fölé - és elég hosszúak a fokozatok, Sportban negyedikben éri el a végsebességet... Ja, és ha épp nem száguldani akarunk, akkor parkolni is nagyon könny? vele, legalábbis a méreteihez képest.

Felszereltsége viszonylag puritán :), csak dupla automata klíma, nagy boardcomputer, állószell?ztetés, két lufi, persze ABS négy tárcsával, és gyári CD-s rádió, nyolc hangszóróval. Elektromos tolótet?. Komfortzár. Osztva dönthet? hátsó ülések. Elektronyos naproló (nah, az speciel beragadt). A tempomat, a parkolóradar, elektromos ülések és fejtámlák kimaradtak, legalább nem romlanak el. Tempomatot tervezem beletenni.

Fogyasztás: városban is javulóban, korábban 14-15 liter között a sok dugótól és a béna, automatához nem szokott stílusomtól. Most már napközben 13, este 11 literrel eljárok. Kímél? üzemmódban kicsit kevesebb. Az automata lényege, hogy a gázzal kell játszani, és lehet?leg minél kevesebb IDEIG rajta tartani a lábat. Ez furán hangzik, de így van. Legalább illik az BMW-s sztereotípiákhoz: rövid, de intenzív kigyorsítás, majd láb le a gázról, és gurulunk urasan, mint Hans Regenkurt kölni nyugdíjas mérnök.

Egyéb fogyasztás: nehezen hittem el, de egy Lyon-Budapest távot átlag 140-es autópályával, sok dimmbel dombbal és az olbigát német és osztrák útlezárásokkal 8,5 literb?l hoztam ki, a teljes út pedig sok várossal és az imádnivaló 20 körforgalommal ami egy francia városra jut, 9,3. Délszláv túrát az összes helyi érdek? buckával és sok városi kavirnyázással, valamint az út feléig lógó kardánnal (lásd fent) 10 literes átlaggal nyomtunk le, és nem kíméltem, mert ezzel hegynek föl is lehet el?zni.

A kocsi áráért 8 év körüli Golfot, Primerat, Civicet lehetett volna venni. Talán. De nem biztos. Én ezt vettem. És a jelek szerint nem biztos, hogy ésszer?tlen döntés volt, de hogy jó döntés, az már majdnem biztos... A márkával szembeni el?ítéletekr?l annyit, hogy érdemes BMW-s fórumot olvasgatni, és rájön az ember, hogy nem a BMW teszi a barmot, a barom az csak úgy van, mint a nyírfa meg a sarki fény... Jómagam ötször annyi embert engedek be magam elé, mióta ez a kocsim van.

Hibalista

- Amit megvétel után orvosoltam, mert gáz volt
-
- Bal els? támasztószilent - 13e
- Bal hátsó központizár motor + elektromos apróságok 15e
- Futóm? állítás m?szerrel 5e (az el?z? tulaj, az az égetnivaló, 70e-ért cserélte a két els? leng?kart, de egy beállításra már nem vitte el - majdnem egy centit terpesztett a két kerék, nem csoda hogy furán viselkedett pályán mikor a kerekek le akarták egymást tolni az útról...
-
-
- Azóta:
-
- Klíma töltés
- Tankajtó zsanér
- Kardánbak és hardy (azokat a hangokat, amik alulról jöttek gyorsításkor, nem kívánom senkinek, mintha egy k?m?vesbrigád kezdtze volna szétszerelni a kardánalagutat - viszont az autó nem állt meg, ment ahogy kell neki).
-
- Még 1-2 m?anyag bolha kell majd... És alighanem amint pénzem lesz rá fogok költeni egy kalappal, de nem azért mert bármi baja lenne, hanem hogy minél BMW-bb legyen. Hátsó elektromos roló javítás, klímakompresszor felújítás, apró bels? nyöszögések megszüntetése.
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

NT Autó - Óbuda, Pomázi út 7-15
Eddig tízes - szakértelem, kedvesség, semmi lehúzás. Be kellett fizetnem valami eredetvizsga csekket mikor legutóbb ott voltam, erre elvitt az egyik szerel? srác a postára! Egyes dolgok cseréjér?l LEBESZÉLTEK, mondván "a másik szilent 2001-es, semmi baja, jó lesz még, majd cseréljük ha szétmegy". No comment.

Update: múltkor viszont kicseréltek egy klímagörg?t és szíjat, nincs is ezzel baj, dögl?dtek, de el?tte nem tisztáztuk az alkatrészárat, kissé meglep?dtem. A végösszegen. :) Tanulság: kérdezni, mert a BMW alkatrészek árai néha mindenféle logikát nélkülöznek, mármint egymáshoz viszonyított arányukban.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 202000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 120 L Következő autója? Bajor Ménes, Walamilyen.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)