fürge tank
Szöveges ítélet
Az autó 2 éve van meg és kvázi első autóként kapott bizony hideget meleget ez alatt a két év alatt. Ennek ellenére meglepően jól tartja magát és nagyon egyben van, pedig amióta megvan több mint 30 ezer km-t mentem vele, többnyire igazi kátyús-rázós magyar utakon. Egész precíz és gyors autó ahhoz képest, hogy egy huszonéves összkerekes kombiról van szó. Engem az autó megvétele előtt azzal riogattak, hogy a magyar utakon egy BMW túl kényelmetlen lesz és túl drága.
Kezdjük is ezzel: eddig csak az igazi régi batár Mercedesekben éreztem kényelmesebben magam. Ez sem ráz, nem üt, nem kényelmetlen, csak visszajelzést ad az útról, de ez kell is szerintem. Ehhez tartozik a kormányzás, ami különbözik a sima 525i-től és precízebb is annál. Az autó az első futóművet, hajtást és kormányművet kivéve kb megegyezik az 525i-vel, így azokat a területeket leszámítva sok és olcsó alkatrészt lehet kapni. Az első futómű és környéke viszont már más történet. Egy első lengőkar kb háromszorosa a sima 525i-nek, a kormányösszekötő is duplája. (Azon kevés autók közé tartozik, amibe egy kuplung szett olcsóbb mint egy lengőkar) A két év vagyis 30 ezer km-t után az autó érzésre semennyit sem öregedett vagy kopott. Az más kérdés, hogy ez alatt a 30 ezer km alatt egy kisebb vagyont tankoltam bele. Várossal, autópályával, mindennel kb 13 literes fogyasztás jön ki, amit persze az ember magyaráz magának, hogy állandó összkerekes, huszon éves, több mint másfél tonnás autónál, amit az ember szívesen vezet „dinamikusan” bizony ez várható, de attól sajnos azt a 13 literes fogyasztást lehet fájlalni. Németországban ahol vagy autobahnon 180-190-es tempóval vagy városban csúcsforgalomban közlekedtem simán 13 fölött fogyasztott. Amit legjobban hiányolok az autóból, az bizony a hatodik sebesség, férne az még bőven. Télen (már ha esik is a hó) viszont az ember boldogan fizet az összkerékhajtásért cserébe. Az amikor az autó hátulja pont elkezd csúszni egy árok felé és aztán az autó fogja és inkább kihúzza magát a csúszásból előre, nem mindegy. Ahogy az is megnyugvást jelent, hogy ha egy jeges-havas lejtőn meg kell állni, akkor elindulni is tudunk majd, nem kell ilyeneken izgulni. Nagyon megnyugtató ez amikor az ember nem játszani megy ki a hóba az autóval hanem szükségből.
Térjünk át az autó belsejére. Az enyémben szövetből vannak az ülések és nagyon jól tartják magukat, illetve egész kényelmesek. 6-8 órás autópályázás is teljesen rendben van velük. Szemben a bőrülésekkel, nem igényel különösebb karbantartást, nem repedezik nem szakad úgy stb. A hátsó ülések lábtere kicsit szűk lehet, de ez sem vészes. Cserébe a csomagtartó hatalmas. A tetőkárpit és az ajtók szövetes részén a ragasztó huszon év után elkezdi elengedni a szövetet. Az autóban ülve nem is az anyagok minősége, hanem a precizitás és átgondoltsága ami megfog. Minden működik és minden gomb pont ott van ahova nyúlna érte az ember.
Mindent egybevéve elég sok pénzt költöttem az autóra, de ezek egyrészt rajtam múltak (kb első autóként volt, hogy miattam szenvedett) másrészt meg minden ennyi idős autón előfordulnak és nem vészes az alkatrész ára. Ja és egy ilyen öreg BMW-vel nem utálják úgy az embert, mint ahogy egy újabbal szokták.
Hibalista
- Kuplung, hűtőradiátor, kipufogó, hátsó rugók, hátsó ablakmosó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | régi, sorhatos 5-ös |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
