A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 525 tds lim 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Fantasztikus másféltonnás kezes bajor utitárs

Szöveges ítélet

1991 e34 525tds lim. fehér, belül szürke szövetkárpit, kéziváltós, lemezfelnis, garázsban tartott nem dohányzó benne nem evős, öltönyös autó jobbára egy személlyel (ugy hangzik mint egy apróhirdetés)

Két és fél év használat után került hozzám 143000km-el. Kb 3,5 évig használtam napi 150-250km-t futott, országúton 70%, többi város és autópálya. Egyetlen alkalommal hagyott cserben 210-el éjszaka autópályán (nem Németországban), éreztem, hogy nem akar menni, vízhőmérő kiakadva (egy piros led-et beépíthettek volna) gőzfelhő kíséretében elszállt a vizpumpa. Hengerfej megúszta.
-Egyetértek azokkal a dieselesekkel akik szerit hidegen nem kenni, melegen visszahűteni.
-A szokásos kopó alatrészeken kívül nem nagyon kellett rá költeni. Kíméletesen használtam, ritkán hajszoltam, igy kb 20000 kilométerenként kérte az olajcserét. Mindig gyári olajszűrőt és Mobil 10W-40 olajat kapott. Egy litert kellett utántölteni két olajcsere között.
-Kiváló futómű, (Michelin gumik voltak a kocsin mikor hozzám került és nálam még 100e km-t futottak), precíz pontos váltó, kis fordulókör, kényelmes hurkás, jól tartó ülések, jól adagolható fékerő, utcazaj kizárva, kiváló kilátás, kevés motorhang az utastérben, remek fűtés, -25 fokban is azonnali motorindulás. Két hibás izzítógyertyával viszont +10 fokon sem indul. Jó gyorsulás, kiváló nyomaték, 6,7 liter az átlagfogyasztás 170ekm-re vetítve. 50%-ban osztrák Shell ill.PB üzemanyagot tankoltam. Mindig érezhető volt a különbség a burgelandi tankolások után, csendesebb motor, jobb gázreakció.
-300000km-él észrevettem, hogy meleg motornál 3-4 mp-ig kellett indítózni, amit napi 15-20 alkalommal bírnia kellett, és bírta is.
-312000 km-ig NEM kellett cserélni sem kuplungot, sem kettőstömegü lendkereket, sem lengéscsillapítót sem kerékcsapágyat. sem hengerfejet sem turbót, sem adagoló, sem porlasztócsúcsot, sem hűtőt, sem generátort, (genererátorcsapágyat sem) sem hardy tárcsát, sem önindítót sem diffit sem .....
-A turbónál nem volt olajfolyás, a porlasztócsúcsok nem könnyeztek stb...
Az autó napi használatban volt télen-nyáron. Jó téligumikkal öröm az autózás, a hátsókerékhajtás sperr-diffivel(ha jól írom) télen is jobb mint elsőkerékhajtással (elötte 3 elsőkerekes autóm volt kb 250ekm-t tettem meg ezekkel), Valamikor műszaki vizsán mérték a fékeltérést, elől-hátul és még a kézifék is 0% eltérést mutatott. Egyébként a bömös 99%-ban márkaszervízben járt és végíg vezetett volt a szervízkönyve 310ekm-ig és a javítási számlák is megvoltak.

-Summázva: 1,5 tonna minden szempontból minőségi bajor vasdarab.

-Sajnos megküzdöttem egy 40tonnás utánfutós 100x100-as húzott acélgallytörős PB palackos teherautóval, majdnem frotálisan, na ezt nem bírta ki.

-Legalább 200 népítéletet elolvastam, feltünt, hogy a jónéhány tulaj megvettette a 6-8-10 éves autóját 163000km-rel (természetesen szervízkönnyvvel, ja, hogy lehet kapni a neten üres szervízkönyvet....) és azonnal váltó-szervo-turbo-összes szilent-kormánymű-lengéscsill.-toronycsapágy-hengerfel-hidrotőke-hűtö-termosztát és még egy csomó alkatrészcsere azonnal, tehát szar a BMW. Véleményem szerint min. 50000km/évvel kell számolni, ezért 5-700000km-t futott autókról van szó, amit az új ár 5-10%-ért meg lehet venni. Természetesen olyan legyen hogy ne kelljen költeni rá csak tankolni, azt is ritkán... Nem a BMW a szar csak már kitaposták a belét vagy szevízt ritkán látott.

Hibalista

- -első szélvédő kb 25000Ft (143ekm állás) utángyártott - -komplett fékbetét-tárcsacsere a kézifékbetétek is (200ekm) 170000Ft gyári - -akku 2db(200ekm) 19000 Ft Hoppecke, garanciában cserélve (3év gar.) - -vizpumpa (250ekm) 22000Ft (gyári) - -kormánygömfej 2db (240ekm) 11000Ft/db (gyári) - -első futóműszilent 2db(240ekm) kb 15-20000Ft - -izzítógyertya 2db (280ekm) kb 3-5000Ft/db BOSCH - -szíjfeszítő görgő (280ekm) kb 10000Ft - -tömítés az adagolónál(szívárgott a gázolaj) 500Ft - -BOSCH ablaktörlőlapátok kb 12000 Ft (170ekm futásteljesítményig hibátlan) - -a szokásos-olaj-olajszűrő-légszűrő-üzemanyagszűrő-váltó-diffiolaj-fagyálló-fékfolyadék-izzó-gumik -

Ide hordtam szervizbe

BMW Angyalosi Autóház, Nagykanizsa

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Én, (egy alkalommal kicseréltem a megkeményedett résolajcsöveket)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 143000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat 1.8 cl Következő autója? 525 tds touring
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)