Én kifogtam a tutit, de csak óvatosan! Szerelmem!
Szöveges ítélet
Imádom a kocsit!
ÉLetem egyik legjobb vétele volt! Sokáig keresgéltem mire egy ilyen dízelt találtam, sikerült kifogni. Elsőgazdás autó volt, amit az idős tulaj papírokkal tudott is igazolni, sokáig szakszervízbe hordta, az utóbbi évekbe csak azért nem mert elhajtották, mondván az öreg szarját vigye máshova, szép dolog...
Az autó korához képest nagyon jó bőrben van és mai autókat megszégyenítő extrákkal van felvértezve. Gyakorlatilag az automata váltón kívül fullos. Bőrbelső, ülésfűtés, kétzónás klíma, elektromos ablakok, elektromos tető, tükörfűtés, még a zárak és az ablakmosóspricni is fűthető, na ennyi elég a jóból nem is sorolom a sok kis finomságot.
Hihetetlen kényelmes és nagy belül, rendkívüli biztonságérzetem van az autóban, sokat megyek vele, hosszú utakon sem fárasztó a vezetés. Csomagtere tágas, bár kissé rosszul pakolahtó szerintem. A hátsó ülésen ülők sem panaszkodhatnak sem a lábtér sem a belmagasság miatt, igaz csak két embernek kényelmes hosszútávon az ülés kialakítása miatt. Méreteit és a formáját imádom, nekem ez tökéletes.
Futóműve és féke a felújítás után makulátlan lett, évek óta csak hátsókerekes kocsikat hajtok, nem is kellene más. Nyáron 17-es, télen 16-os gurulókkal van szerelve ami eléggé megviseli ezeken az utakon, de nem érdekel.
A motorja nagyon kemény 115 Le és 222 Nm, ami a 1,5 tonnás kasztniba nem egy erőgép, de ezt tudtam akkor is amikor megvettem. Kárpótlásul ott a hihetetlen 7 literes fogyasztás. Autópályán is könnyedén lehet vele haladni, és városban sem rossz. Szerencsére ennek az autónak nem csak tulajdonosa, hanem gazdája is volt, gondosan szervizelt gép volt és most nálam is az. Jó olajjal kell járni és azt rendesen cserélni, télen indulás előtt melegíteni, ha meghajtottad leállítás előtt is had ketyegjen pár percet, 1 dl gázolaj senkit nem vág földhöz, cserébe sokáig jó lesz a turbó és a csapágyak is meghálálják hosszútávon. A motorhang nem rossz belülről semmi ketyegés, a hat hengernek sajátos bája van, alapjáraton ketyeg mint egy dízel, de hát istenem olajkályha.
Váltó nagyon jó lett, kicsit málnakeverős volt a kopott kulissza miatt, kapott 6900 Ft-ért egy short shiftert (váltóút rövidítőt) és ipari jó lett, hibátlan!
Hajtás is nagyon jó, féltengelyek nem kopognak, a gyári sperr diffi teszi a dolgát, főleg hóban, igazi élmény egy ilyen hosszú döggel keresztben autózni.
Összeségében egy jó vétel volt, a mai napig megvan az autó és még sokáig meg is lesz ha rajtam múlik.
Nem ajánlom senkinek, hogy egy lerugott dízelt megvegyen, mert könnyen fenektelen kúttá válik, megkíméltet pedig szinte lehetetlen találni, nagyon soknak pörgetve van az órája (Kis trükk: A napi nullázó gombját nyomd meg és tarts nyomva, majd fordítsd rádióállásba a kulcsot ekkor csinál egy műszerdiagnosztikát és a második adat amit megmuat az a motorvezérlőben tárolt óraállás, van hogy ez nem valós mert vezérlőt cseréltek, de az esetek többségében megindul a tulaj nyelve az óra állását illetően.)
Jó kocsi, kényelmes, nagy, tekintélye van az úton így 20 éves kor felé is és olyan mit egy tank.
Olcsó az alkatrész a futóműhöz, fékekhez, motorhoz meg lehet találni bontva nagyon baráti árakon.
Sokan lehúzzák ezeket a kocsikat, mert megvettek egy lestrapált dízelt 450-500e km-el és fikázzák, hogy mennyi baja van, ezek öreg autók, ha kifogsz egy megkíméltet akkor nem lesz sok bajod vele, ha átvernek akkor utálni fogod. Ha törődsz vele akkor örök barátod, igáslovad lesz, ha nem akkor megmakacsolja magát mint egy összvér.
Én jól jártam, mert kifogtam egy tutit, de sajnos ilyen dízelben nagyon kevés van már, elsősorban a kora miatt.
Hibalista
- -Futóm felújítás- Mivel pesti kocsi volt ezt megkellett csinálni, nem tekintem hibának, majdnem 20 éves az autó, 70e Ft volt kb.
- -Fék felújítás- de ez nem hiba csak a kopás, kb. 50e Ft volt komplettan (tárcsák, betétek, kézifékkötél, kézifékbetét)
- -Fűtőradiátor- kilyukadt, cseréje 5000 Ft-ba volt bontott alkatrészből
- -Kormánymű felújítás- szintén a sok km miatt. 30e Ft
- -Izzítógyertya csere- 6000 Ft
- - Motoron pár tömítés és szimering cseréje olajszivárgás miatt, néhány ezres tétel volt.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam javítom, BMW márkaszervízben dolgoztam pár évig így nem jelent gondot.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Laci barátom. Komlói BMW szaki, ha valmai nem megy őt keresem fel, van ilyen is.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 246 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E28 | Következő autója? | E39 520D vagy 530D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
