A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 525i 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Egy Úr sportcipőben

Szöveges ítélet

A mostani Touring-om a sokadik e34-em. Alapvetően nem akartam kombit venni, ez volt jó állapotban akkor, amikor kerestem. Előtte nem is nagyon nézegettem Touring-okat, mindig limom volt. Aztán lassan megszerettem az összes nyűgjével és pozitív tulajdonságaival együtt. Van mellette egy limom is, de ezt valahogy jobban szeretem. Könnyebb pakolni, ide-oda tenni benne dolgokat. Kinyitod az üvegablakot és behányod a cókmókot. Ha meg éppen a esőcsatornát újítod fel, a baumax parkolójában ledöntöd az ülést és szépen befér minden. Persze nem úgy, mint egy ifára, de ha többet fordulsz, előbb-utóbb meglesz az a mennyiség is.A csomagtér kárpitozása plüss. Ami azért kár, mert mindig sajnálsz pakolni bele. A limoé filces, ehhez képest meglehetősen silány minőségű. Egyszer cimborámnak hoztam automata váltót, és kifolyt a gyönyörű kárpitra az ATF olaj (meg egyszer egy talin a viszki a pótkeréktartóba, nem emlékeztem rá, hónapokig kerestem honnan jön a cefre-szag). Pedig kibéleltem minden ronggyal. Kibírtam röhögőgörcs nélkül. Van benne roló, kutyaháló. A hátsó ablakfűtés nem működik. Igazából nálam sose működött, próbáltam megforrasztani a vezetékét, de valahogy ez az üvegre cinezős megoldás nem jött be. Pedig télen jó lenne. A belső helykínálat nem rossz. Bár külső méretéhez képest többet várna az ember, főleg hátul. Annyira nem izgat, mert sose ülők hátul, aki meg hátra ül és nem tetszik, az menjen bkv-val. Az üléspozíciót tökéletesen be lehet állítani, a kormány tengelyirányba állítható. Az enyémben bőrülések vannak fűtéssel és motoros gerinctámasszal.Az előbbi nélkülözhetetlen, az utóbbi inkább felesleges extra. Télen fűt, nyáron hűt, a pollenszűrőt évente kétszer cserélem. Háromszor sem lenne felesleges, csak nincs kedvem hozzá. Elektromos gondom nincs vele (hátsó ablakfűtést kivéve), pedig majdnem minden benne van, amit lehetett anno rendelni. Duplatető nagy királyság. Mindig meg kell mutatnom hogy működik, annak aki ezt észreveszi. A karosszéria elég gyenge pontja az e34-nek állítólag, gyakorlatilag nekem sose volt gondom velük. Hozzátartozik az enyémek sose voltak törve és télen is hetente egyszer lemosom alul is. A motorja az egyik nagy kedvencem, a 24 szelepes 25-ös. Ez már vanos-os. Ami azért jó, mert alul picit fickósabb (na azért nem egy vényóc) és fél literrel kevesebbet eszik..........ami azért így se kevés, bár ha hozzávesszük, hogy a sárkány 1700kg-t nyom, akkor nem is annyira veszélyes a bent 10 felett, kint 10 alatti fogyasztás. 192 lovat és 250 nyújtont tud, ami sokmindenre elég. Óra szerint 240 a maximum amit tud (ilyenkor gsp szerint 236-ot megy), és ezt mindig tudja. Néha szoktam ellenőrízni, persze szigorúan Németországban (és tényleg ott). Olajfogyasztást nem tapasztalok, 13ezer km-re jön ki egy periódus (ledek jelzik). Valójában a kopó-fogyó alkatrészeken kívűl nincsenek kirívó gondjai. Ami hirtelen eszembe jut: fűtőmotort cseréltem tavaly, mert iszonyat hülye hangokat adott ki magából, bal hátsó ablakemelő egyszer úgy döntött, hogy ő lent marad (sose volt használva, nem értem miért fogazódott le) Generátort felujítattam (20ezer pénz), mivel elöl a cicergő hang szíj és görgők cseréje után sem múlt el. Aztán volt egy lambaszonda cserém másfél éve, hűtőcsere két éve. A balos difikihajtás megkönnyezett (aztán én is a cseréjén, azon az oldalt van a kipuffogó) így ott cseréltem szimmeringet. Hirtelen ennyi. A féket szereti fogyasztani, bár ehhez nagyban hozzájárul a vezetési stílusom is (lehetne faragni a fogyasztásból is...? ). A futómú kényes pont. Leggyakrabban a stabpálcák dőlnek ki elöl. Ezek a 8ezer forintos kis ördögfajzatok olyan hangot tudnak kiadni magukból, mintha ki akarna szakadni a bölcső. 2 évet kibírnak. Előszeretettel hullanak még elöl az összekötők meg a felső-hátsó lengőkar. Ezek nem olcsók. Az olasz meg ilyen-olyan utángyártottak egy évet sem bírnak ki. Ha rendbe van téve az eleje, évekig hibátlan. Hátul először a hídszilent hullik el (ilyenkor nem nagyon kell 100 felett rángatni a kormányt, mert a híd külön életet él) utána a kutyacsontok. A tipus hibája még a kormánymű. Globoidcsigás, mint a zsiguliban). Újkorában sem annyira pontos, mint egy fogasléces, sokszázezer km-es korára meg ikarus lesz az autóból. Ez abban nyilvánul meg, amikor Ausztriában betévedsz az autópályán egy 2 méter széles elterelésbe, ami kb 30 km hosszú, nos annak a végére leizzadsz és többször megfordul a fejedben, hogy a SOS pontokon megállnál kicsit pihenni. Az enyémnél még nincs ilyen baj. Az a legrosszabb az egészben, hogy kb 250ezer km-es korára kopik el, jó bontott meg nem létezik. Zsákutca.
Nem igazán tudom behatárolni a csoportot, hogy kinek is való e34. A motorválaszták elég bőséges, a nagyobbik vényóc (540i) és mindkét M5 (a kicsi 3,6-os 315 ló, a nagyobbik 3,8-as 340ló) elég szépen tudják rángatni az istrángot, mindenki megtalálja a magának valót. A mercitől sportosabb, az audi meg többnyire rossz helyen hajt, szóval nem igazán alternatíva. Talán annak való, akinek perverz mód tetszik, van egy kis autószerelő-bütykölő vénája, esetleg egy gyerekkori álom beteljesülése. Utólag bármelyik extrát be lehet építeni, ettől jobb lego-autó nem létezik. Kirándulni, utazni, családot bepakolni, vagy akár napi használatra tökéletes. Csak ne egy hulladékot vegyél.

Hibalista

- Fűtőmotor, vízhűtő, lambdaszonda, bal hátsó ablakemelő mechanika, lambdaszonda.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 122000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 525i :) Következő autója? 525i :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)