A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 525i 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Egy teljesen hétköznapi E34

Szöveges ítélet

Először is egyvalamit tudni kell rólam. Eddig 3 autóm volt, és mindegyikkel úgy voltam, ha bármi szokatlant éreztem, láttam, hallottam, hallani véltem, már vittem is szerelő ismerősömhöz. A másik, ami fontos, nem szeretem az új autókat, nekem mind egyforma. Már persze a megfizethető kategóriából.
Szóval az első egy E21 323i volt, arra szinte semmit nem kellett költenem, bár nem is nagyon volt miből. Lehet, hogy még mindig az lenne meg, ha egy ismerősöm nem cseréli le az E30 320i-jét. De lecserélte, én megvettem, és eladtam az E21-t. Máig bánom...
Az E30-cal sem volt sok gondom, egyedüli komolyabb egy főtengely csapágyazás, ill. egy bontottal megoldott hengerfej csere. Ja, és amikor nincs gond az autóval, csinálok én... saválló hátsó dob, ültetés, és komplett fényezés... Szóval szép is volt, jó is volt... De aztán szerettem volna egy kicsit nagyobbat, és gondoltam eladom. Egy ismerős ismerőse volt az első, aki eljött, ment vele egy kört, és meg is alkudtunk. Amikor később bevitte egy szervízbe, meg akarták venni tőle...
Úgyhogy gyorsan kellett autót vásárolnom. Azt tudtam, hogy E34, 525i-t szeretnék. Aztán megláttam egyet: Fekete, sötétített üvegek, ültetés, 17-es kerekek... nem is kellett több, megvásároltam. Sajnos a szerelő ismerősöm pont nem ért rá megnézni... Elsőre remek volt, öblös, mély hang, kényelmes, erős, gyors... Bár még a kereskedésben mindjárt egy akksit is kellet vennem, mondták, szar ami benne van, mondom, jó´van, legyen. (10e)
És akkor e rövid felvezetés után jöjjön az értékelés:
Szinte mikor hazaértem vele, már elkezdte azt, hogy alapjáraton leállt, és nem akart beindulni. Ez fokozódott, néha már menet közben is rángatott, mintha nem kapott volna anyagot, vagy sokat, vagy rosszkor... Sebaj, éppen útba esett egy BMW szervíz, nem írom le melyik. Bevittem, rádugták, kiköpte: lambdaszonda. Biztos? Biztos. Legyen, másnapra megjött (40e).
Ott még beindult, de a város közepén már tolnom kellett az 1,5 tonnát, mindezt öltönnyakkendőben. Én másik városban lakok, de egy ottani ismerős bevontatott egy parkolóba, másnap felvettem a lambdaszondát, és elvonszoltuk haza. (Ez is érdekes történet, járó motor nélkül vontatni egy ilyet, semmilyen szervo nem működik, 225/45 ZR17, a vontató meg 70-80-al közlekedett...).
Szóval be a szerelő ismerősömhöz, régi szonda kicsavar, új be... csak miközben ez történt, és megbontottuk a kompjúúútert rejtő dobozkát, láttuk, hogy össze sincs dugva a lambdaszonda csatlakozója... ennyit a BMW szervízről, meg a számítógépről meg a hozzáértésről... Na mindegy, bedugjuk, összerakjuk, kipróbáljuk. Indul, minden rendben. Az első fél km hibamentesen teljesül aztán újra a régi hiba. Itt mondtam a Lacinak, most itthagyom, szedd szét, addig el nem viszem, míg ki nem derül, mi van vele. Aztán kiderült, az egyik nagyobb méretű, "összefordítós" csatlakozó tele volt vízzel, kiszárítás, majd hibamentes üzem. Azóta egyszer sem hagyott ott az út mentén, de:
Mivel már régóta szerettem volna összeírni, mit és mennyiért cseréltem rajta, most megtehetem, természetesen a teljesség igénye nélkül; szolgáljon okulásra, eltántorításra, avagy bátorításra. Na szóval:
Nem tudom, hol kezdjem, de szerintem menjünk az autó orrától hátrafelé, bár így az időrend nem fog stimmelni, de talán nem is fontos:
hűtő (utángyártott, továbbiakban ugy.): 40e
hőkuplugos venntillátor-elem (gyári, továbbiakban gy.): 25e
ékszíjak, vezérműszíj (gy.): ~20e
vízcsövek (gy.): ~30e
elosztó (ugy.): 5e
gyújtókábel sor (gy., rágcsálóírtó nélküli): 45e
motorfelújítás (gyűrűzés, főtengely+csapágy, de akkor már hengerfej síkba+velejárók):~300e
generátor felújítás (nem jelzett a visszajelző, de klímával hazajött Szekszárdról Kaposvárig Pécsen keresztül, és még akkor is csak a szerelő vette észre, hogy nem tölt), aztán később még egyszer, de akkor kinyírta az akksit is: ~30e
Bal, majd jobb toronycsapágy (gy.): 50e
Lengéscsillapítók (ugy., de Bilstein): 140e
Féktárcsák, betétek (ugy.): ~50e
Kerékcsapágy (ugy., SKF): ~20e
Kuplungszett (ugy.,): 50e
Futóműalkatrészek (gy., ugy., nyomtávrúd, szilentek, van ami többször is): ~100e (ebbe a két hátsó futóműtartó is benne van)
Szélvédő (ezt már nem is tudom, miért cseréltük, ugy.): 20e, viszont a csere után a keret sajnos 140-nél elszállt, nem szedtem össze, mondván nem lehet ez olyan sok. De mégis. 18e/db, kettő kell belőle, és nincs ugy... azóta sem vettem.
kardáncsapágy (ugy.): ~20e
tápszivattyú (gy.): 70e
Kipufogó (ugy., bosal): 100e, közép+hátsó)
Némi karosszériamunka, festéssel: ~80e
Klímatöltés: 20e, de nem ért semmit.
4db új zár fix része (gy.): ~20e
Oldalvédő csíkok patentekel (gy.): ~30e
Trafó (ugy.): 15e (na jó, ez elöl van, de erre már kb. a felétől nem figyeltem...)
Más most nem jut eszembe, de szinte biztos, hogy egy-két tétel kimaradt. És most összeszámolom, de csak nagyjából: ha mindehhez még az apróságokat is hozzávesszük, meg amit a Lacinak fizettem, nagyjából 1,6m-nál járunk. Ha eszembe jut még valami, kiegészítem. És akkor még a téli/nyári gumigarnitúrát, meg egyebeket nem is számoltam.
Mostanában nincs semmi baja. Úgyhogy vettem rá egy direkt szűrőt, hogy legyen valami tuning is...
Fogyasztásról, menetteljesítményekről nem írok, azt már írták mások.
És hogy miért mondom azt, hogy megérte? Akinek van, tudja, akinek nincs, annak pedig úgysem lehet elmondani.
Ha túl terjengősre sikeredett, elnézést...

Hibalista

- Lásd fent.

Ide hordtam szervizbe

Laci-csak jót tudok mondani

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

BMW szervíz, nemmondommegmelyik-többször is voltam, csak rosszat tudok mondani. Kivéve az alkatrész-osztályt, arról csak jót

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1989
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 153000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? E30 Következő autója? Ezzel járok, míg szét nem esik alattam, már csakazért is.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)