A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 520i 24v 150Le 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Egy legenda!

Szöveges ítélet

Amint látom jó 1 éve nem írtak erről a típusról,hát akkor nosztalgiázom egy kicsit!
Gyermekkori álmom és szerelmem a BMW. Eltökélten küzdöttem érte,hogy legyen egy sajátom.
Tini koromban (91) szüleim hozzájutottak egy 76-os BMW-1502 tip. álom autóhoz amit végül nekem adtak de ez más téma.
A bírálatom saját autóra vonatkozik nem a típusra!
Sok saját autó megfordult alattam mikor 2002-ben megvettem az áhított 90-es E34 BMW 520i 24V 150Le nem akartam kisebbet sem nagyobbat mert nekem bőven elégvolt. Fogyasztása átlag 9L/100 de finom vezetéssel 8-ig is le lehet vinni de az már papás vezetés és méltatlan hozzá. 140km/ó felett már igen itatni kell a lovakat 10 alá nem megy csak fölé. Helyt áll a belsősávban is ha meglátják a tükörben hamar kimennek előle,van megjelenése és nem vall szégyent. Ajánlottak egy 89-es 525i régi motorost 170Le első tulajtól sérülésmentesen polír állapotban,de nekem nem kellett mert 89-es és 2.5cm3 (Én állat! Már meg volt az enyém mikor a volt főnököm eltudta hozni megmutatni mit hagytam ki,végül ő megvette második autónak így sokat használhattam és meg tudtam volna fojtani magam a hülyeségem miatt!)és abba nem számolták be az A omegámat.
Több hetes keresgélés után ráakadtam a vasra! Delfin kék metál,"szép" állapot,öblös hang,kellően elég erő és nekem megfelelő felszereltség. Az omegát jó áron beszámolták így az üzlet megköttetett!
Minden szép és jó volt egy fél évig,aztán elindult a lavina. A kipufogó annyira hangos volt,hogy Pesten szűk utcákban az érzékeny riasztók megszólaltak és mélygarázsba sem mertem beállni mert égtelen riasztóvisítás lett volna.Mikor egy téli este az asszonyt vártam a házuk előtt és járattam a motort,a szembe szomszédja kijött és megkért állítsam le vagy mennyek el mert remegnek az üvegek és a Tv-is zavarja. A 3. hosszútávú utazásból úgy jöttünk haza,hogy majd szétszakadt a fejünk a kipufogótól hangjától. Mindez köszönhető volt egy kontár kéznek aki a gyári dobra rátákolt egy 10cm átmérőjű Remus crom véget és a dob szépen lassan megadta magát a rozsdának. Több autós boltot bejárva megvigasztaltak,hogy az után gyártott "gyári" dob 55.000 Ft és ezt még fel is kell rakatnom mert egyik előző tulaja gondoskodott róla,hogy kasznis nélkül ez ne menjen. Így vettem egy sport dobot 28.000 Ft és 2.000 Ft egy ismerős felrakta,szép kellemes elviselhető hangja lett,illett hozzá.
Egy vidéki út során az M3 160Km/ó tempónál "elszállt" az első szélvédő keret,de ha elszállt volna! Egy 5cm darab megfogta és sikerült olyat rávágnia a tetőre,hogy majdnem összeszartam magam. Hála égnek nem tett kárt az autóban! Több autós boltban után gyártott keret 45.000 Ft és még be is kell rakatni. Szerencsémre egy régi ismerős Németben dolgozik és 2-3hetente itthon van hétvégére így ő hozta az alkatrészeket minden német autóval rendelkező barátnak. Potom 30.000 Ft meghozta a GYÁRI NÉMET keretet és 12.000 Ft be is rakták,mit ad isten rá egy hónapra akkora követ kapott a szélvédő,hogy belül is kipergett az üveg,öröm az ürömben a belső visszapillantó magasságában így nem zavart,télen a hőtágulás miatt sikerült Y irányba szétrepednie. Utána járás! 35.000 Ft bontottan plusz a csere Kb.15.000 Ft. Úgy maradt mert közben jött a többi.Olajcsere Castrol olajjal 5W40,(mivel már öregek így elég a 10W40)szűrők stb. 25.000 Ft.Jelzem egyszer megpróbáltam spórolni olcsóbb olajjal és többe került a leves mint a hús! Castrol olajjal 12.000Km "gagyi" olajjal 8000Km. Csak a Castrolt tegyük bele! Jöttek az okosok,hogy az olajcsere jelző nullázása horror pénz és itt meg ott ennyiért csinálják. Igen a hülyéket lehúzzák,de nekem egy villamossági szerelő ingyen nullázta!
Jött a fék generál! Magyar után gyártott 4 tárcsa (nem hűtőbordás),betétek 130.000 Ft a gyári drasztikusan drágább! Telefon,infó a német árakról! Németből rendelés! Német után gyártott tokkal-vonóval 80.000 Ft és mivel kellett az autó így Vasárnap 20.000 Ft-ért beszerelték.
Mikor a kipufogóval kínlódtam kiderült,hogy az autó minden irányból össze volt törve,a hátulja cserés volt és a gondos kéznek köszönhetően a futómű felett szarrá volt rohadva de a küszöbök végei is ledobták a gittet. Mikor a kasznis barátomnak megmutattam (restaurátor) elszomorított,hogy nem ér annyit az autó,hogy érdemes lenne megcsinálni. A körbetörés eredménye volt az elektromos lámpa állítás kapitulálása is,a foncsorok "vakok" voltak a szemem kifolyt sötétben főleg ha az eső is esett. Mikor bontóban mondtak egy szép matekot a lámpákra dobtam egy hátast és erősebb izzókkal "orvosoltam" a bajomat. Időközben elfáradtak a lengéscsillapítók kb. 80.000 Ft lett volna a csere. Mikor a hidrotőke megszólalt és megtudtam a matakot kb. 100.000 Ft a 24db mert csak a rosszat nem lehet cserélni mint egyes autókban akkor döntöttem. Eladom! De mit ad az isten már hirdetem az autót és érdeklődtek is,meghalt az AC pumpa! Potom 22.000Ft volt az új és adnom kellett a régit is cserébe!
Indok: A lámpái szarok voltak a szélvédő szétrepedve a motor hidrótőkés (csak hidegen csicsergett) a lengéscsillapítók szarok a kaszni elrohadva. Nem volt értelme költeni rá! Így ki csinosítottam és eladtam! Egy fiatal gyerek vette meg,nagy madár volt,igazi amatőr (szegény)! Meg kell hagyni az autó külsőleg belsőleg gyönyörű volt de műszakilag halott. Hiába vigyáztam rá mindig volt valami baja,vagy történt vele valami. Hiába öreg autónál ez előfordul de nem mindegy mennyibe kerülnek ezek a hibák és milyen sűrűn.

Összegezve: 3 évig volt meg és a problémák ellenér nagyon szerettem. Még most is jó megjelenésű autó,szép és kényelmes,rengeteg energiával.

Jó tanács!
Ha valaki ilyen típust szeretne venni az ne sajnálja az időt és energiát többet megnézni ne legyen szerelem első látásra mert sokba kerülhet. Kicsinosított "tuningolt" darabokat kerülni!!! Csak gyárit!
Aki nem ismeri a típust de szeretne venni az tanulmányozza a történetét,mikor mit változtattak rajta,hogy néz ki a gyári stb.Ragaszkodjunk a hideg motor indításhoz és minden elektromos kütyüt teszteljünk le. Kérjünk meg egy profi kasznist nézze át mert ennek a típusnak 80%-át minden irányból rommá törték,sok a nem típus tiszta (különböző évjáratból összelegózott) darab,ezek mind törve voltak és avatatlan kezek szórták össze. Ha mégis belenyúlunk gondolkodjunk el,hogy megéri e mert átesünk a ló túloldalára,de akkor a lavina megállíthatatlan és több bánatot okozhat mint örömet.

Ez a típus E34 és az E30 a BMW legsikeresebb szériája,a motorja 12 évig futott még az E39-et is kiszolgálta. Szeretni való autó de lelke van vigyázni kell rá. Ha szép és megkímélt darabot veszünk akkor a kötelező kopó alkatrészeken kívül nincs vele gond,persze használattól függően.

Én vennék újra de csak komoly körültekintéssel mert tanultam a hibámból!

Hibalista

- Első lámpák foncsora és a mozgató motor,első szélvédő keret aztán a szélvédő,AC pumpa,hidrotőke,4 lengés csillapító,komplett fék,kipufogó,kaszni,fűtő radiátor,ablaktörlő rudazat

Ide hordtam szervizbe

Jó kezű autószerelő! Koruknál fogva szervizbe nem érdemes vinni de jól válaszuk meg a szerelőt!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1990
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Sok volt! Német,Francia,Olasz és ezeken belűl sok típus. Következő autója? 940 2.3 turbó benzin
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)