e34 : nehezen lehet kinőni vagy megválni tőle
Szöveges ítélet
1999-ben volt szerencsém egy 1990-es 525i 24V –t vezetni ,ami mély benyomást tett rám. A kocsi hangja, ereje, belseje és külmérete és erős féke különösen megfogott.
A ’90-es évek végén minding is csodálattal néztem az e34-eket, titkon reménykedtem benne ,hogy egyszer lesz még e34 esben -mint tulajdonos- részem.
2001-ben került hozzám egy nagyon megkímélt viszont fapadosan felszerelt 520i.(se klíma , se elektromos ablak, se hátsó fejtámla stb.)
Utólag szinte minden bekerült ami e34-hez létezett, nem részletezném a tengernyi apróságot ,aki ismeri a típust az tudja mikről beszélek.
Próbáltam mindent gyárihoz megegyő módon beszerlni, kerültem a gagyi tuningot idéző cuccokat. (neon, nem oda illő matrica, szárnyak, sötétítés, ronda kipufogó vég , antenna és sorolhatnám a sort)
Sajnos itthon kevés a szemet gyönyörködtető e34, de örömmel látom,hogy itthon is népes tábora van a tipusnak.
Az e34 jellemző néhány közhelynek tűnő általánosság:
Szerencsére viszonylag egyszerűen szerelhető, sok internetes iromány található hozzá, a gyári alkatrészeket szinte korlátlanul lehet rendelni hozzá rendelni (apró patentok stb) , utángyártott és bontott alkatrészek is széles ár sávban találhatóak hozzá.
Ár/érték arányban egy kiváló kocsi, manapság aki villogni akar valamivel, az nem e34-et akar venni, kezdenek kiszeretni a nem oda illő tulajok az e34ből.
Korából fakadóan csak az vegyen ilyen kocsit, akit nem zavar, hogy néha néha barkácsolni kell ezt azt rajta.A segítőkész itthoni és küldföldi fórumokról már nem is tennék említést.
Egy kis odafigyeléssel simán sokáig életben tartható a kocsi , de futóműgondokkal és rozsda foltokkal szinte minden tulajnak számolnia kell előbb utóbb.
néhány típushiba és hiányosság ami jellemzi az autót :
Első futómű szeret 90-100 között rázni, többnyire lengőkarszilent a ludas.
Rozsdásodási hajlam: emelőpontok, ajtók alja , tank körül, de ez mind orvosolható ha időben elkapják
Olajfojásokat már meg sem említem, örök igazság víz és olaj mindig legyen benne!
Külső méreteihez képest belül nagyon szűk, hátul max. 2 ember fér el, de ott is max. 180 cm magasságig .
A legtöbb itthoni változat szegényesen van felszerelve, nehéz kifogni egy igazán jól felszerelt és megkímélt nem kalandos előéletű példányt.
Vásárláskor ne az extrák sora és a nagy kerék legyen a mérvadó , mivel utólag szinte mind megoldható ,ami létezett hozzá. (idő,pénz és utána járás kérdése az egész)
Igazán meggyőző menetteljesítményt csak 530i V8, 535i, 540i V8 és M5 től várhat az ember! Természetesen a hazai utakra egy 20i vagy egy 25i is tökéletesen megfelel, a sor 6 hangja pedig felejthetetlen.
Sajnos a gyári ülés és kormány nem túl optimális ezért a sport bőrt és M es bőrkormányt csak ajánlani tudom. Klíma nélkül nagyon fel tud forrósodni az utastér, ezért ez is egy kötelező elem lenne.Sperr difi pedig ajánlott, aki télen is szeretne közlekedni vagy éppen bohóckodni olykor olykor..
Aki pedig szépíteni szeretné a kocsiját : fehér indexekkel, egy szolid ültetéssel és kerékkel, teheti szebbé azt. ( ne pedig matricával , neonnal, brutális szárnnyal, koromfekete sötétítéssel,2x 100 as kipufogó végekkel kezdje a sort )
Hibalista
- 80A-es fő biztosíték, lengéscsillapítók,hátsó dob, torony szilent, felső lengőkar szilent, jobb első kitámasztó kar,aksi,
Ide hordtam szervizbe
többnyire magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
