Csakis Bmw E34 , nem kell más
Szöveges ítélet
2009 júniusában vettem meg az autót. Sosem voltam Bmw párti , mindig olasz és olcsó kis autóim voltak . De most szerettem volna nagyot , ha lehet dízelt , elsősorban a 124 merci és az audi 100/A6 volt a befutó. Ezek vagy drágák voltak , vagy nem megfelelőek . Ekkor kezdtem nézni a bmw-ket. A max ár 400.000 huf , ezen belül találtam 524 td-t klímával , és egy 1994-es 525 tds-t klíma nélkül . Először az 524-nek indultam neki , jól felszerelt , klímás , sok extra , abs . Minden ami fontos , 350.000-ért . Közel is volt , intéztem egy fuvart . Felhívtam az eladót , el is mentem volna , pénz a zsebben , de nem volt megfelelő. Kaszni hibák , törött első szélvédő , és a klíma nem működik . Akkor minek vegyek klímás autót ? Ekkor hívtam fel az 525 tds-t. Kellemes hangú női hang , lebeszéltük a randit , és elindultunk . Két barátom kísért el, pénz a zsebben , az ára 400.000 fix pénz . Ennyiért nem vártam sokat , de hatalmas csalódás volt . A csajszi topon volt , a kocsi nem . Adagolós , a motorháztetőn belülről !!! horpadások , olajfolyás , stb. Faterjával jött , aki ugyanilyen autóval volt, csak jobb állapotú. 4 el ablak , két légzsák és a klíma. Szép állapotban , kisebb hibákkal , ár 580.000 . Kipróbáltam , beleszerettem . Apróbb kaszni hibák , egy ajtókitámasztó hiány , egy-két kiégett izzó, viszont középkorú , autószerelő tulaj . Kis baráti kölcsönnel elhoztuk az autót , egész éjjel autóztunk , fülünkig ért a szánk . A hangja gyönyörű , mindenki megnézi az utcán , egy élmény . 3 óráig takarítottuk 3-an kívül-belül , csodaszép lett .
Egy hónapja volt nálam az autó, mikor egyik este elkezdett melegedni a víz . egy helyben álltam , gyors haza , pause. Reggel megnéztem , utánatöltöttem 4 litert , beindítottam , majd 2 napig semmi . Aztán megint . Szóltam egy autószerelő barátomnak , másnap ránézett , azt mondta szépen jár a motor , de semmi jele a problémának . Hol csinálta , hol 100 km-ig nem . Kutya barátom is ránézett , kb 1 órát ketyegett , de semmi jelét nem mutatta . Ő hengerfej problémára gyanakodott . Aztán felhívtuk a helyi bmw gurut , bontanak kinti autókat . Mondta a srác , hogy TÍPUSHIBA , vízpumpa . Ki lett cserélve , deszt víz , fagyálló , minden ok . Elindultunk vele külföldre dolgozni 4-en , csomagokkal . Mosonmagyaróvár előtt felment a víz , mintha gőzt láttam volna a kocsi mögött . Félre , füstölög a motor , fasza . Pihi , cigi , lehűlt , utánatöltöttünk 3 litert , ami az aszfaltra folyt . Hajnali 1 , fagydugó röpült le . Kényszerstop . Kutyáék hoztak egy hűtőt , 320 km, gyors mentés 45.000 pénzembe fájt . 5 perc alatt csere , feltöltés , indítás , majd túlnyomás , ezzel sehová. Tréler , haza . Szerencsére fater jött érte , 20.000 pénzembe fájt . Szét lett kapva a technika, TÍPUSHIBA , vízpumpából adódóan hengerfej. Hengerfej , csavarok , tömítés, önindító kampó, generátor kampó , és a biztonság kedvéért egy termosztát csere is . Minden happy , kb 200.000 forint plusz, amit a kasznira akartam költeni, sebaj végre rendben van. Külföldön voltam egy hónapig , rendszerint lemerült az akksi , párom és szomszéd indítgatták , járatták , mire karácsonyra hazaértem , megint nem indult . Még egy önindító csere. Indul , jó , kicsit csúszik hóban , hátsókerék. Eltelt egy hét , nem indul . Kábé fél óra izzítás és indítózás után beindul . Reggelente macera . Kutya szerint üzemanyagszűrő , szerintem izzítógyertya. 3 óra alatt cseréltem ki a hat gyertyát , pöccre indul reggelente -20-ban is utána. Sajnos anyagi okok miatt el kellett adnom 2010 februárban, egyikünknek sem volt munkája , lakbér, rezsi , ez a válság.
Mindent összefoglalva nagyon kényelmes autó, könnyen irányítható , lehet vele lassan és dinamikusan is vezetni. Hidegen nem szabad hajtani , és 4000 fölé sem forgatni. A törődést szereti, és a jó üzemanyagot. Vásárlásnál alaposan át kell nézni , adagoló , kaszni , futómű, és nem árt kicserélni a vízpumpát fémlapátos újra , az a biztos. Lehet hogy 18 éves és 500.000 az értéke , de ki van fizetve , és 10 év múlva is autó lesz , nem úgy mint a mai autók . Új autót nem vennék , főleg nem hitelre . Amortizáció , kamat , ezt pedig csak szervizelni kell . Szerintem örök darab, én beleszerettem a típusba , nem kell más! Nem bántam meg hogy Bmw-t vettem , maradok a márka szerelmese. Annak ellenére hogy megjártam vele , választanám még egyszer ezt a modellt , kipróbálnám az 525i benzinest is , de tartok a vagyonadótól. Nem tartom korrektnek .
Remélem sokat segítettem a leendő vásárlóknak.
Hibalista
- Vízpumpa 23000, unix kedvezmény 16000 - Hengerfej bontott 80000 - Önindító 10000 bontott - Generátor felújítás - Hűtő 15000 bontott - Izzítógyertya régi hengerfejből komplett csere
Ide hordtam szervizbe
Kutya barátom szervizelte Bácsborsódon
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 354000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Uno 1.7D | Következő autója? | E34 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
