A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 520i 24V automata 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Bajor remek, nem mindennapi étvággyal

Szöveges ítélet

Szerelem volt első látásra. Mindig is E34-es BMW-re vágytam, mióta először megláttam. Ahogy egyik ismerősöm fogalmazott, ennek autó formája van. Éppen ezért hajlamos vagyok neki olyan dolgokat is megbocsájtani, amiket egy másik autónak nem. Előtte egy Opel Vectrám volt, nagy baja annak sem volt, csak _semmilyen_ érzelmet nem tudott kiváltani belőlem. Tökéletes eszköz volt A-ból B-be jutásra, de itt meg is állt a tudomány.
A konkrét autó, amiről szó lesz, egy 1992 januárjában készült fekete sedan, a már 24 szelepes, de még VANOS nélküli M50B20 blokkal. Már ennek a hangja önmagában megérdemelné, hogy ódákat zengjenek róla, de én most ettől eltekintek. Youtubeon van fent elég videó róla, tessék rákeresni (tipp: BMW 520 engine sound). Elvileg 150 lóerő, ez a másfél tonnás autóhoz véleményem szerint az éppen elég kategória. Kihúzatva megy rendesen, de olyankor a pillanatnyi fogyasztásmérő (nem csak a mutatós a műszerfalon, hanem a BC egyik tesztmenüjében lévő is) rémisztő értékeket produkál. Szomjas dög, annyi bizonyos. Pláne ezzel az automatával. Szépen kapcsol, működik rajta a téli és a sportporgram is, viszont valahogy sosem találja el azt a fokozatot, ami kéne. Bár ezzel nincs nagy gond, ha az autó karakterisztikájához illő, úgynevezett "öreguras" stílusban (értsd: kíméletesen, óvatosan, lassan gyorsítva, sokat gurulva) van vezetve. Eddig 7e km-t mentem vele nagyjából, 12 literes átlag jött ki. Igaz, hogy 12 km-re járok dolgozni, és eddig télen mentem csak (hátsókerékhajtás havon nagyon mókás, csak ajánlani tudom :)), de akkor is soknak tűnik. Az Opel 6 literből megoldotta ugyanezt, bár az összehasonlítás nem jogos, mert az kézi váltós volt, és semmi extrát nem tudott a közlekedésen kívül (hang, erő, hátulhajt, méret)
Az előző tulaj 255/40R17-es úthengereket rakott rá hátra, előre meg 235/45R17-et. Nos, ez a tuning optikailag és kanyarsebesség szempontjából előnyös, ellenben a teljesítményt öli. A téli 195/55R15-tel érezhetően fürgébben szedi a lábát. A futómű nagyon finom, az autó irányíthatósága egészen kiváló. Az Opelhez képest megváltás. Rossz az sem volt, de ott a kormánymozdulatra nem TUDTA az ember, hogy mi fog történni, inkább reménykedett abban, hogy egyeznek az elképzeléseink. A BMW-nél kormány fordít, és pontosan arra megy, amerre kell. 10-ből 10-szer. Havon is nagyon barátságos, téli fokozatban orrtolós, normál/sport fokozatban farokcsóválós, de azt is annyira jóindulatúan és komótosan csinálja, hogy van rá idő felkészülni. Persze ezzel is le lehet esni az útról, de az nem a technika hibája lesz, hanem a kormány és a vezetőülés között elhelyezkedő majomé. :)
A helykínálat érdekes kérdés. Széltében pazar, a Vectrában simán letekertem a vezetőülésen ülve a jobbhátsó ablakot, itt nyújtózkodni kell. Hosszában viszont a motorelrendezés és a hátsókerékhajtás miatt kicsit passzentosnak tűnik. Nem kényelmetlen, de 5 centivel magasabb lennék (187 vagyok), már szerintem szűknek tűnne. Így is csontig hátratolt, és majdnem teljesen padlóra engedett ülés kell. És mögém csak Peter Dinklage férne el kényelmesen ilyenkor hosszabb távon. A csomagtartója nagy alapterületű, viszont lapos. Kívülről hatalmas seggnek tűnik, viszont így elég kevés holmi fér bele. Ráadásul a csomagtartófedél zsanérjai is veszik el a helyet belőle.
Felszereltésge példás. Kétzónás klíma, board computer, ködlámpa, tempomat, elektromos ablak és tükör, kartámaszos ülések, hogy csak a fontosabbakat említsem. És minden működik rajta!
Mikor vettem, volt egy érdekes hibajelensége, miszerint időnként elkezdte villogtatni az elakadásjelzőjét. Az előző tulaj szerint relé. Gyanús volt, hogy miért nem cserélte ki akkor, de a szerelem és a kell érzés mellett ilyen apróságnak nem jutott agyi kapacitás. :) Baranyából hoztuk Pestre, gyakorlatilag ahogy meglátta az autópályát, elkezdett járni az index, és csak Dunaújvárosnál hagyta abba. Mint utóbb kiderült, volt benne egy utólagos riasztó, amit megpróbáltak házilag kikötni, de csak a szirénáját tudták, a villogót nem sikerült. De azt a kábel és sorkapocshalmazt múzeumban kéne mutogatni... a készítőjének pedig a kezét megszorítani... egy satuval lehetőleg. Azóta volt villamossági szerelőnél, már jó.
A másik hibája, hogy az ajtók alján lévő védőgumi alatt megáll a kosz, esőben megázik, és nagyon királyul dunsztban rohasztja az ajtók alját. Különösen a vezetőoldalit. Ezen a példányon is beindult a folyamat rendesen, nyáron lakatolás elengedhetetlennek tűnik.

Ennyit a kocsiról, majd ha eszembe jut még, kiegészítem. Írni szeretnék viszont a "BMW-s" életről is. 26 éves informatikus vagyok, 18 éves korom óta vezetek, 24 éves korom óta használok rendszeresen sajátnak tekinthető autót, de ez az első, ami a nevemen is van. Ehhez képesz az évi 50 ezres (meg a baleseti adó ugye...) biztosítás nem tűnik soknak, illetve a 15 ezres teljesítményadó (szintén évente) sem veszélyes. Ezekkel kalkuláltam is, illetve a nagyjából 80ezres átírással (még 2011 októberében). Viszont akkor volt 380 egy liter benzin, most meg 450. Ez 12 literes fogyasztásnál bizony gazdaságilag nem egészen érdektelen. Olaj ebbe is 10W40 kell, szűrőárak hasonlóak, mint bármelyiknél, hátsó féket (tárcsa+betét) is sikerült munkadíjjal együtt 35ezerből megcsináltatni. A szélvédő tömítés javítását vagy szilóval vállalták volna, vagy teljes kivétel-visszarakás, de az üvegre ilyenkor nem vállalnak garanciát. Én a szilót tirpák megoldásnak érzem, ezért majd kicsit később lesz komplett szélvédőcsere, elvileg egy 20-asból ez is megvan. Ennyit a költség részről.
Viszont amit tapasztaltam közlekedés közben, hogy tekintélye van. Amint észreveszik, gyakorlatilag félnek tőle. Aki nem vesz észre semmit, az ezt sem fogja persze, de a többiek előzékenyek. Illetve a másik véglet az, aki versenyezni akar, de én nem szeretem támogatni a nélkülöző rendőrök élelmezési alapját, teszi ezt több márkatárs hónapról hónapra. :) Illetve ami még jellemző, hogy mindenkinek tetszik az autó. Mint a zsiráf, szép-szép, de otthonra nem kéne. Nem is autó ez, hanem inkább szobor. Vitrinben kéne tartani. Mert akkor nem tudnák rongálni. Nem tudom, mi lehet az oka, de épp a minap vettem észre a motorháztetőn az apró nyomkodásokat (nem parkolásból eredő), mintha jég verte volna. Ami azért nem lehet, mert nem esett jég, mióta az enyém... Érthető is volna, ha tilosban/valakit akadályozva parkolnék, de ez rám nem jellemző, szabálybetartás szempontjából a bmw-s sztereotípia tökéletes ellentétét képviselem: zebránál megállok átengedni a gyalogost, nem szorítom le a bringásokat, nem tolom le a sebességhatáron a belső sávban közlekedőket (a lassúakat igen :)), és még életemben nem hagytam ott a kocsit tilosban vészvillogózva sehol. Szilveszterkor egy csikket nyomtak el a csomagtartóján... Sajnos tudomásul kell venni, hogy vannak irigy emberek, bár azt sosem fogom megérteni, hogy azáltal, hogy nekem rosszabb, neki mitől lesz jobb, de ez legyen az én bajom.

Mindezeket összegezve jutottam most oda, hogy el fogom adni. Hiába szeretem, sajnos lezabálja a fejemről a hajat, és fáj a szívem, ahogy látom gyűlni rajta a gyűlölet-sérüléseket. Focus I lesz helyette. Kiváló autó, és talán kevésbé ingerli a népet. És kevesebbet fogyaszt. Ellenben ha egyszer oda jutok, biztos lesz megint E34, hobbiautónak. :)

Hibalista

- Javítva: - Akkumulátor - kisebb volt benne, mint ami jó lenne - Riasztó - azt a kókányolást, ami az utólagos riasztó körül volt, tanítani kellene... - Hátsó tárcsák + betétek - Két első tompított izzó - Még rossz: - Szélvédő szigetelés - Hátsó levegőbefúvók csak hideget fújnak - Üzemanyagtank teli állapotban valahol ereszti a benzint

Ide hordtam szervizbe

Privát szerelő. olcsó, amit mondasz neki, azt megcsinálja, de magától nem törekszik a teljes hibafeltárásra

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 195000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Vectra A 1.6 Következő autója? Focus
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)