A sportos elegancia királya
Szöveges ítélet
Ez egy fantasztikus autó! 2005 tavaszán vettem, törésmentes, gyári fényezéssel, ami egy 93-as autónál elég ritka. A futóművét fel kellett újítani, meg a generátor vacakolt, magas fordulaton nagyon világított minden. Fesz.szabályzóra gondoltunk, de nem az volt, hanem valami túláramot kapott a generátor, először forrasztgatták, de nem lett jó, így ki kellett cserélni a forgórészt, ami csak 17E Ft volt. Aztán jó lett minden 2005 nyár elején hallottam nagy fékezésnél furcsa csörgést a váltó felől, sokáig nem tudtuk, mi az. Aztán egyszer Debrecenben a váltó nem működött, csak leállítva. 5.-ben is simán elindult, olyan nyomatéka volt, bár én alacsony fordulaton egy kicsit keveselltem. Kiderült: a lendkerék csapjai kiestek (3-ból 2), beszorultak a váltónál. A szerelő visszahegesztette, azóta semmi gond nem volt vele. Ez típushiba állítólag, így ezzel a megoldással jobban jártam, mintha veszek egy másik alkatrészt bele. 94 utániakban már 5 csavar fogja.
2007 februárban 2 szelep zörgött, levették a hengerfejet, megcsiszolták, stb., vissza, aztán jó lett. Ez az én hibám volt, mert előtte már jó ideje fogyott a víz (5000 km/l), de nem tartottam vészesnek.
Az alkatrészárak nem magasak, azok gondolják drágának, akiknek még nem volt BMW-jük. Ez még egy egyszerű szerkezet, megbízható, strapabíró, könnyű javítani. Az utángyártott cuccok is elég jók hozzá, bontóban is sok mindent be lehet szerezni. Pl. szélvédő 18 E Ft volt (új), szereléssel 28! Melyik autónál lehet ezt olcsóbban megúszni ? Értékvesztés nincs, 750-ért vettem, 870-ért adtam el 2 év múlva! A sok műanyag újautótulaj szörnyűlködik a fenntartásán, pedig nem drága. Ők viszont az értékén buknak évente 20%-ot, ami jóval nagyobb kiadás, meg fizetik a részleteket 6-8 évig. Az alkatrészeket úgy lehet még olcsóbbá tenni, ha kintről behoz az ember egy másik ilyet alkatrésznek. 300-400 euró+fuvar, és jó pár évig el vagy látva.
Megjártam az autóval Csíkszeredát (2005 aug., Illés-koncert), 2 nap alatt 1500 km-t vezettem le vele, 2006 nyár Krakkó. Fogyasztás: városban 11-12 l, országúton 80-nál 6,2, 120-nál 8,3, 160-nál 11 l. A végsebessége 240 km/h volt. Ami érdekes, hogy országúton egy 1200-1600 cm3-es kocsi is megeszik annyit, mint ez, sőt, nagy sebességnél még többet is.
Előnyök: nagy utazósebesség, jó gyorsulás, erős, biztonságos karosszéria, nagyon jó menetstabilitás, kiváló úttartás és útfekvés, közhiedelmekkel ellentétben nem túl magas fenntartási költségek. Nagy sebességnél is csekély zajszint, sokan nem akarták elhinni, amikor 200-zal mentünk. Megbízhatóság, kényelem, elegancia, dinamizmus, biztonság.
Hátrányok: ilyen nem sok van... 1-2 dolog. Sokan még most is irigykednek rá, meg azzal jönnek, hogy biztos apád vette neked ezt az autót, mert azt gondolják, több millió ft. Alvilági emberek is mászkálnak ilyenekkel, bár talán egyre kevesebben, ahogy öregszik, ők inkább fiatalabbakat vesznek, egyébként meg a Merci és az Audi sokkal jobban le van járatva szerintem. Saabot és Volvót pedig nem veszek, mert kb. 10x akkora költségei vannak. Műszakilag: alacsony fordulaton kis nyomaték, 4000 fölött megindul, (ez már vanosos), ha 2-ből 3.-ba raktam kihúzatva 6000-ig, a fordulat 3500-ra esett vissza, ahol még nem húzott úgy, s így a gyorsulásban volt egy kis "szünet". A fordulatszámot kicsit magasnak tartom, 160-nál 4100, (535-ösnél 3400), persze ez függ a diffitől is. A többi hibát leírtam korábban. Van, aki felvágásnak tart egy ilyen autót (pl. 1-2 tanárkollega), én meg azt tartom annak, amikor valaki új autót vesz hitelre, közben tankolni alig bírja, mert a pénze a részletekre megy el. Bár nem bánom, hogy sokan drágának gondolják ezt az autót, mert így legalább nincs mindenkinek. :-) Jó áron el tudtam adni, így eladtam, bár néha már sajnálom, főleg a szép kasztni miatt. Állítom, hogy pár év múlva 1 millió fölött lesz egy ilyen gyári fényű autó. Egy 535-öm volt azóta, azt is eladtam, mert nem volt benne klíma. Most van egy régi Corsám, városban azt használom, ezt meg is tartom, és éppen keresek mellé egy 535-öst, amibe a gázt is belerakom, így a fogyasztása is verhetetlen lesz majd. A gáz is olyan amúgy, hogy az gondolja rossznak, akinek még nem is volt. Legújabb rendszer, nem durrog vissza, 300 E FT.
Összességében : Ez egy fantasztikus autó! Bár az 535 az még jobb, leszámítva a magasabb városi fogyasztását.
Hibalista
- Generátor: 17000 Ft, gátlók: 24 E/db (Sachs), gömbfejek: 3 E Ft/db, lengőkar: 12 E Ft/db, szélvédő 28 E Ft szereléssel, hengerfej 49 E Ft,
Ide hordtam szervizbe
Paszta József, Mályi, az ABC mögött. Nagyon rendes, megbízható, jól dolgozik. Volt, amit más nem tudott megjavítani, de ő egyből megcsinálta.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 204000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 325 | Következő autója? | BMW 535 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
