A megfizethető luxus (BMW E34 525I)
Szöveges ítélet
Az a helyzet mikor elkezem gondolkodi a jármű cserén annó, még eszembe sem jutott a bömbi.Elösször vectrákat nézegettem, de a legtöbb sajana (inkább szerencsére mert akkor sosem akadtam volna az 525-re :)) iszonyú siralmas állapotban volt. Aztán egy ismerős hülyeségböl bedobta, ezt a bmw témát... Elösször én csak jót mulattam a dolgon (akkor még ezeket a kocsikat misztikus és elérhetetlen luxus verdáknak gondoltam) de azért felmentem a netre és döbbenten láttam hogy már böven 1 milla alatt is vannnak egész pofás példányok. Söt egyböl az 5-ös re cuppantam rá. Az E34 szerintem a mai napig a legszebb limuzin forma. Egyszerűen gyönyörű,arányos, szép elölről, szép hátulról, oldalról.A mainapig megfordulok utánna ha látok egyet az utcán.
Először 520-ast kerestem, de aztán egy szép őszi napon megláttam ezt az elegáns 525I-t, és kész tudtam hogy kell nekem. Még aznap meg is szereztem.
Vezettem már jónéhány autót elötte, de ezt egy napon sem érdemes velük emlegetni. Fantasztikus volt.Nagyon erős bár sokan mondják hogy az igazi 5 ös BMW 2,5 L motor felett kezdődik, nekem bőven elég volt, emelkedőn is képes volt az ülésbe passzirozni, valamint 4-5 be simán előzni visszakapcsolás nélkül...Szóval nekem soha nem volt az az érzésem hogy nincs elég kraft, peding ez (csak) a 175 Le verzió volt.A beltér szép és tartós,általában minőségi anyagok (néhol azért a müanyag elég gagyi, de nem vészes) kényelmes karfás ülések elöl hátul.Nekem egy elég alap modell volt csak a szokásos: elektromos ablak,ülésfűtés,klíma...
Az alkatrészek nem voltak különösebben drágák, egy ugyanilyen korú bármilyen más nyugati kocsinak is ennyibe kerülnek a cuccai.Egyébként csak néhány kopó alkatrészt cseréltem,semmi nagy próbléma nem volt, nemigazán kellet szerelgetni.Amihez hozzákelet nyúlni azt meg én megcsináltam:olajcsare, fékbetét, szürők,gyertyák, meg egykét apróság.
A fogyasztás hát igen, manapság a zsebautók korában a 9-10L fogyasztás hallatán az emberek többsége rosszul lesz.Személyes véleményem szerint egy ekkora és ilyen tejesítményü autónak ez reális,és nem sok. Ennyit hajlandó az ember megbocsájtani neki,főleg hogy az autó 1,5t két suzukit lelehetne gyártani kishiján ennyi anyagból :) nem is beszélve a tejesítményről.Az egyetlen dolog ami nekem nemigazán tetszett hogy hátul bizony nem akkora a tér (főleg a láb számára) mint az ember gondolná, és számítana egy ekkora batárnál.Bár azis igaz hogy sosem panaszkodott senki akit vittem:) Egyépként a kocsi tuti befutó a hölgyek-nél is,mindig megbámulták mikor elegánsan elhaladtam vele etöttük..
Szóval aki egyszer kipróbálja azt általában rabulejti, nekem sajnos családi okok miatt megkelett válnom tőle 2 év után, de azóta is vágyakozom utánna...Vezettem azóta már sokkal újabb és modernebb kocsikat de egyiksem ér a poros nyomába sem.
Mindenkinek ajánlani tudom aki autómániás,karakteres szép autóval szeretne közlekedni, és nem riad meg attól hogy az autója nem 5l nél többet eszik...
Hibalista
- csak apróságok, csomagtér teleszkóp,müszerfal világítás....
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | ezt inkább hagyuk... :) | Következő autója? | E34 vagy E39 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
