A megbizhato utitars
Szöveges ítélet
Ez eletem elso sajat autoja. Elotte Wartburg, Fiat Tipo volt a kezem alatt csaladi alapon....
Az autot jo allapotban vettem keso tavasszal egy nemetorszagi kereskedonel szerintem igen barati aron 164.000 km-rel. Azota az eltelt negy ev alatt majdnem 100.000 km mentem vele problema nelkul. Az autot egyarant hasznalom hosszu (>1000 km) es rovidtavu (<5km) utakra. Varosban talan kicsit tulzas egy ilyen auto (193PS meg atlag 14l/100km) de a hosszab utakon (atlag 10-11 liter/100km) nagyon kenyelmes, csendes es irto jol megy. Nem kell nagyon elhagyni a belso savot a nemet autopalyakon sem :-)
Az auto karosszeriaja igen rozsda allo. Az ajtok also elet fedo disz/takaro lec azonban sajnos rozsdasodik. Azt ki kellene mar cserlni. Az diszleceket az ajton (muanyagba agyazott fem lap) sajnos szinten kikezdte a rozsda es alvaltak az utalso patentnel. Azokat sajat kezuleg csereltem (tarto patent halal szerencsere nem volt).
Eddig rendkivul keves problemam volt az autoval. Olajt kell benne cserelni es hat neha bizony utantolteni (kb 1-2 liter a ket olajcsere kozott). Az eddigi ket muszaki vizsgat es zold kartyat csont nelkul teljesitette mindenfele extra koltseg nelkul (fekbetet csere volt az utobbi vizsga elott).
Az auto belul igen tagas. Negy szemely kenyelmesen utazhat benne akar hosszu tavon is. A menetzaj nagy sebessegnel is kicsi. Elol hatul kenyelmesek az ulesek akar hosszu tavon is. A csomagtartoja szeles es mely azonban a magassaga lehetne kicsit nagyobb. Legzsak nincs az autoban (91-es) viszont van bent 3 pontos biztonsagi ov elol es hatul sot, a szerencsetlen 5. utasnak is jut egy ketpontos...
Vezetni igazi elmeny. Az auto nagyon vezeto centrikus es ha akarom oregurasan limuzinozok, de ha ram jon akkor atcsapunk sportosba es lehet hajtani.
Azert persze van ami nem tetszik:
A fenyszorok nem eleg erosek, esos esti vezeteskor csak a kodlampa segit.
Hatul kicsi a fejter. Egy magasabb utasnak (>185cm) bizony kenyelmetlen.
Hatul a "kozepso" ules egy vicc. Nem ajanlom senkinek sem 5 percnel hosszabb tavra.
Hibalista
- Amik elromlottak:
- Hutoventillator viszkokuplung csereje (mindjart az elso meleg nyaron) az arra nem emlekszem
- Stabilizator csere 5-6000 Ft + munkakoltseg.
- Ajto diszlec csere (egy oldalon elso hatso ajto) mivel elkezdett rozsdasodni a muanyagba agyazott lemez. Ar 9.000 Ft otthoni cserevel (rem egyszeru volt meg en is meg tudtam csinalni:-))
-
- Amik elkoptak:
- Szelvedo csere kavicsfelverodes miatt kb 25.000 Ft + munka koltseg.
- Fekbetetek csereje elol es hatul.
-
- Amit muszaly:
- Olaj es olaj szuro valamint legszuro csere 15-20.000 Ft + munkadij (kb. 2-3 szor egy evben amikor a fedelzeti komputer reklamal)
-
Ide hordtam szervizbe
Papp Laszlo autoszerelo mester
Kaposvar
Kampf es Tsa Auto kereskedes es szerviz
Peugeot
Kaposvar-Toponar
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Spaet BMW Autoszalon es Szerviz
Erding (Nemetorszag)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 164000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 525 tds Automata Kombi E36 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
