A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 520i 24V 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

A makrancos hölgy

Szöveges ítélet

2009 nov-be vettem, Pest mellett, 250e-ért. Igen lerúgott állapotban volt, de nem riadtam el, nekiálltam szépen-lassan fölújítani. 91-es, ez elég full-extrás kábelezést jelent, bár alapból az autó E34-hez képest fapados volt, két el.ablak, kisklíma (sütőgombos), "kisbord" (digit. óra, dátum, hőmérő), centrál, ennyi. Elég sok extrát tettem bele, mivel majdnem minden plug@play volt, térképolvasós lámpa elöl-hátul, sminklámpa, 4 el.ablak, plusz ilyen csinosítgatások, hogy 3 ágú kormány, kesztyűtartó gázteleszkóp, karfás ülés előre, fejtámlás ülés hátra, fehér index elöl, oldalindexes sárvédő, hátra fekete festett lámpa, szürke bőr váltózsák, stb stb..
Pozitívumok: fejedelmi kényelem, úgy ment az úton, mintha sínen húznák, zajcsillapítás nagyon jó, alig szűrődött be hang, rugózás-csillapítás jó volt, kátyúkat jól elnyelte, csomagtér hatalmas, volt hogy 3 db 15-ös felnit elvittem benne 195-ös gumival, plusz még csomagok mellettük(!), kormány jól érezhető, kis tempónál egyujjas, nagynál is lehet érezni, hogy mikor merre áll a kerék, fék jó volt ABS nélkül is, de egy tempsóabb szerpentinen azért fáradékony volt, alkatrész irdatlan mennyiségben van hozzá bontva, kopó alkatrészek se vészesek sehol (Unix, Bárdi, stb.), de a gyári BMW árak horrorisztikusak, ott csak ilyen patentokat, ilyesmiket szabad venni, szerelhetőség remek, mindenhez hozzá lehet férni, kívül-belül, az első lámpákat kivéve, azokat aki kitalálta, azzal kivetetném-berakatnám egész nap. Később kapott egy 20i vanosos motort, avval kicsit nyomatékosabb lett. Fogy. relatíve nem sok, volt h városba 9-10 liter (télen 12+), másfél tonnás 2000 ccm-s kocsitól sztem nem rossz, kint 7-7.5l volt a rekord, utazásból hazafele, 4 emberrel-csomagokkal. Hátsókerékhajtás ellenére télen is abszolút uralható volt, ha vigyáztam, nem csúszott meg.
Hátrányok: Egyszer hagyott csak ott, az is az én hibám volt, túl sokáig halogattam a vízpumpa-cserét, de ezen kívül valami baja mindig volt, mindig recsegett-ropogott-nyikorgott-villogott-kopogott ez-az, általába mindig egy 20 ft-os alkatrész volt a ludas, de nagyon idegesítő tudott lenni. A 20-as motorra sokan írják, hogy lomha, ezt én is alá tudom támasztani, a motor iszonyatosan nyomatéktalan, 3000 alatt még a vanosnak sincs ereje, városba állandóan váltogatni kellet föl-le, előzésnél néha 3-ig kellett visszahúzni, dombon fölfele, főleg megpakolva volt, hogy 3-ba egy helybe állt a ford.számmérő, mint a szög. 3500-4000-től megjött az ereje, onnan ment leszabályzásig rendesen. Hátsó ülés nem volt dönthető, ez egy iszonyatosan idegesítő hiányosság volt, nagyon sokszor jól jött volna. Váltók nagyon betegesek voltak, a Getrag gyártmányú váltók nem valami jók, ami alatta volt, az szinkronos volt, tettem rá egy másik váltót, az nem csatogott, azon meg sírt a nyelescsapágy, villamos hangja volt, aláraktunk egy harmadikat, na az rosszabb volt mint az előző kettő együtt, olykor nem vette az egyet, kettő recsegett tövig nyomott kuplungnál, néha a rüki is, és ez a váltó is huhogott kicsit, megőrültem. Áttételezése ballonos gumival nem rossz (városba 60 4-be ~2000, kint 5-be 100 ~2800, pályára már kicsit rövid volt, 3500-3600 körül), de egy peresebb gumival már eléggé forgós, ami nem illik egy ekkora utazóautóhoz szerintem. Sok hibája az E34-nek inkább a gondos magyar tulajoknak köszönhető, nem az autó konstrukciós hibája, ld. túl nagy, pogácsázott kerekek miatt a csapágyak túl gyors kopása, alvázvédés teljes hiánya miatt iszonyatos rohadékonyság (főleg küszöb, első sárvédő alja, hátsó él).
Összeségébe imádtam, nagyon sok jó élményem van vele kapcsolatosan, de anyagiak miatt rákényszerültem, hogy megszabaduljak tőle. Most ismerősnél van, nem tűnt el szem elől :).

Hibalista

- Vízpumpa tengelye eltört, ledobta a szíjat. Kisebb elektronikai gondok, kontakthibák, ezen kívül csak kopó alkatrészek, de abból szinte minden.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 208000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)