A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 535i 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A klasszikus mosolyfakasztó - élvezeti cikk

Szöveges ítélet

Klasszikus hátsókerékhajtású limuzin, klasszikus értékekkel.
Minőség, megbízhatóság, tekintély.
Már gyerekkorom óta akartam egy BMW-t, rögtön erre a nagypályára fizettem be,
azóta a második ugyanilyen van.
Az autó 1525kg extrák és sofőr nélkül. Felextrázva, ami igen gyakori ebben a kategóriában,
már megközelíti az 1,6 tonnát.
Ehhez 211LE és 305Nm jár. Manapság ez már nem olyan egetverő teljesítmény, ekkora cm3-ből,
de ahogy ezt az autó nyújtja felénk és ahogy kiszolgál az ténlyeg a BMW érzés!
Kíváló futómű, jó fékek. A motor egyszerű mint a faék, semmi bonyolult nincs benne, és ez egy
idősebb autónál nem baj, sőt! Az M30-as motor a Bmw palettáján egy igazi igásló, megbízható elég nehéz hazavágni.
Kb a 60-as évek közepe óta felfedezhető különböző szériákban. Az E34 volt az utsó bevetése. Láncos, 2 szelepes.
Pótalkatrészek hegyekben, komplett motor 100k körül kapható. Olaj, víz, szelephézeg legyen, és 400-500k-ig nincs gond.

A üzléshelyzet, ahogy körülvesz a kocsi, feléd hajlik a műszerfal, minden kézre esik,
a hanghatás, ahogy a soros 6 hengeres pörög 5-6 ezer körül aaazzz nagyon ottvan.
Aki vezetett már sor6-os Bmw-t, az tudja miről beszélek.



A nagy önsúly és "nagy" cm3 miatt nem egy eco-citi modell, inkább országút és autópálya a lételeme.
Csak a belvárosban araszolva 15-16lityit is bekapja,
ami mondjuk a mostani csilivili SUV-terep szutykok 25-30 literjéhez képest nem is sok.
Kíméletesen hajtva, 12-13-al el lehet járkálni elővárosi üzemben.
ORszágút 100-110-es áltagsebbeséggel 9-11l körül abszolválható.


Ott tartunk, hogy egy ilyen autó 300e kürül már kapható. A szebb példányok 800e-1M körül.
Nem kerül semmivel többe fenttartani alkatrészügyileg, mint egy 520i-t.
Rengeteg alkatrész ua. , mint pl. a 518-i-jé. Rengeteg bontott és utánygyártott van. A gyári
alkatrészek is megfizethetőek és gyakorta kötelezőek is! Persze jól meg kell fontolni, hogy mit érdemes gyáriban megvenni.
Fogyasztásban nyilván több, de ez legalább megindul, ha nyomod, nem úgy mint a 20i.
Az érdi emelkedő 210-el minden erőlködés nélkül teljesíthető, sőt még gyorsul is. H-s gumi miatt tovább nem mentem.

Az önsúly miatt nem egy gyorsulóbajnok, meg az M30 egyébként is inkább nyomatékmotor.
De az E30-325i-vel, kb 150-ig partiban van onnantól meg szépen eljön erőből. kb. 240 vége, 220-ig szépen gyorsul.

Legó autó. Ha van némi ismeretséged és időd, akkor jókat legózhatsz az utólagos extrák beépítésével.
Az elektromos cuccuok idővel beadhatják az unalmast, ennek valószínűsége egyenesen arányos a belekokányolás fokával.

Mindenkinek ajálom, akik olcsón akar venni egy redkívül élvezetes autót, ami ma már klasszikusnak számít.
Hibátlan már nincs ebben a korosztályban, de kevéssé leharcolt példányok jó indulási alapok lehetnek egy rajongónak.

Típushiba: ajtók alján lévő takaróléc 15+ év után már rohad, le kell venni másikat rakni rá. Az oldalvédő díszléc is gyakorta hajlamos elengedni magát.

Hibalista

- vízpumpa, generátorfelújítás (nem töltött) 11e, kuplungmunkahenger,
- hűtő folydogált - inkább cseréltem újra 35e, termosztát 8e

Ide hordtam szervizbe

5er kft. A vörös Viligyerek a frankó, a szakáll néha bunkó kicsit, egyébként kiváló a típusismeretük. Volt magyar owner manuáljuk, amiről pl a hivatalos wallis BMW nem is hallott.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Rack. Komoly munkát nem bíztam rájuk. 1x belémtolatott 2-vel egy öreg csóka, parkoltam, a vonószeme a sárvédőt benyomta.
Na ezt példásan 3 nap alatt 0 Ft ért megcsinálták, az összes papírt intézték. Király volt. És még le is mosták.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1990
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 249000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Fiat, Suzuki, Applause, Következő autója? Vettem még egy ugyanilyet, illetve egy E30-at (BMW )
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)