A klasszikus mosolyfakasztó - élvezeti cikk
Szöveges ítélet
Klasszikus hátsókerékhajtású limuzin, klasszikus értékekkel.
Minőség, megbízhatóság, tekintély.
Már gyerekkorom óta akartam egy BMW-t, rögtön erre a nagypályára fizettem be,
azóta a második ugyanilyen van.
Az autó 1525kg extrák és sofőr nélkül. Felextrázva, ami igen gyakori ebben a kategóriában,
már megközelíti az 1,6 tonnát.
Ehhez 211LE és 305Nm jár. Manapság ez már nem olyan egetverő teljesítmény, ekkora cm3-ből,
de ahogy ezt az autó nyújtja felénk és ahogy kiszolgál az ténlyeg a BMW érzés!
Kíváló futómű, jó fékek. A motor egyszerű mint a faék, semmi bonyolult nincs benne, és ez egy
idősebb autónál nem baj, sőt! Az M30-as motor a Bmw palettáján egy igazi igásló, megbízható elég nehéz hazavágni.
Kb a 60-as évek közepe óta felfedezhető különböző szériákban. Az E34 volt az utsó bevetése. Láncos, 2 szelepes.
Pótalkatrészek hegyekben, komplett motor 100k körül kapható. Olaj, víz, szelephézeg legyen, és 400-500k-ig nincs gond.
A üzléshelyzet, ahogy körülvesz a kocsi, feléd hajlik a műszerfal, minden kézre esik,
a hanghatás, ahogy a soros 6 hengeres pörög 5-6 ezer körül aaazzz nagyon ottvan.
Aki vezetett már sor6-os Bmw-t, az tudja miről beszélek.
A nagy önsúly és "nagy" cm3 miatt nem egy eco-citi modell, inkább országút és autópálya a lételeme.
Csak a belvárosban araszolva 15-16lityit is bekapja,
ami mondjuk a mostani csilivili SUV-terep szutykok 25-30 literjéhez képest nem is sok.
Kíméletesen hajtva, 12-13-al el lehet járkálni elővárosi üzemben.
ORszágút 100-110-es áltagsebbeséggel 9-11l körül abszolválható.
Ott tartunk, hogy egy ilyen autó 300e kürül már kapható. A szebb példányok 800e-1M körül.
Nem kerül semmivel többe fenttartani alkatrészügyileg, mint egy 520i-t.
Rengeteg alkatrész ua. , mint pl. a 518-i-jé. Rengeteg bontott és utánygyártott van. A gyári
alkatrészek is megfizethetőek és gyakorta kötelezőek is! Persze jól meg kell fontolni, hogy mit érdemes gyáriban megvenni.
Fogyasztásban nyilván több, de ez legalább megindul, ha nyomod, nem úgy mint a 20i.
Az érdi emelkedő 210-el minden erőlködés nélkül teljesíthető, sőt még gyorsul is. H-s gumi miatt tovább nem mentem.
Az önsúly miatt nem egy gyorsulóbajnok, meg az M30 egyébként is inkább nyomatékmotor.
De az E30-325i-vel, kb 150-ig partiban van onnantól meg szépen eljön erőből. kb. 240 vége, 220-ig szépen gyorsul.
Legó autó. Ha van némi ismeretséged és időd, akkor jókat legózhatsz az utólagos extrák beépítésével.
Az elektromos cuccuok idővel beadhatják az unalmast, ennek valószínűsége egyenesen arányos a belekokányolás fokával.
Mindenkinek ajálom, akik olcsón akar venni egy redkívül élvezetes autót, ami ma már klasszikusnak számít.
Hibátlan már nincs ebben a korosztályban, de kevéssé leharcolt példányok jó indulási alapok lehetnek egy rajongónak.
Típushiba: ajtók alján lévő takaróléc 15+ év után már rohad, le kell venni másikat rakni rá. Az oldalvédő díszléc is gyakorta hajlamos elengedni magát.
Hibalista
- vízpumpa, generátorfelújítás (nem töltött) 11e, kuplungmunkahenger,
- hűtő folydogált - inkább cseréltem újra 35e, termosztát 8e
Ide hordtam szervizbe
5er kft. A vörös Viligyerek a frankó, a szakáll néha bunkó kicsit, egyébként kiváló a típusismeretük. Volt magyar owner manuáljuk, amiről pl a hivatalos wallis BMW nem is hallott.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Rack. Komoly munkát nem bíztam rájuk. 1x belémtolatott 2-vel egy öreg csóka, parkoltam, a vonószeme a sárvédőt benyomta.
Na ezt példásan 3 nap alatt 0 Ft ért megcsinálták, az összes papírt intézték. Király volt. És még le is mosták.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 249000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Fiat, Suzuki, Applause, | Következő autója? | Vettem még egy ugyanilyet, illetve egy E30-at (BMW ) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
