540i KCA343 - a pokolban is V8!
Szöveges ítélet
2014-ben láttam meg használtautón a hírdetést miszerint eladó egy e34 BMW 540iA ami történetesen egy Magyar Driftbajnok utcai autója volt. Mivel ismerek pár versenyzőt beigazolódott, hogy az autó Radír tulajdona volt. Gyorsan leinfóztam tőle és azt mondta ennyi pénzért jó vétel lehet ( azthiszem 4-500 ezer ft volt ). Annyit tudott hozzátenni, hogy az autó amikor nála volt igen erős volt és volt alatta egy épített 40%-os sperr.
Pénteken felhívtam a kereskedőt akinek a telephelye Tatabányán volt és mondtam ,hogy kell az autó, de azt válaszolta csak hétfőn tudok menni érte. A leghosszabb 3 nap volt.
Hétfőn elmentem és alku nélkül elhoztam! A névreírás negyedéves biztosítással együtt közel 200ezer fr volt de ez sem érdekelt. Korábban volt egy e34 530i-m szintén v8 motoros és kéziváltós éppen ezért nagyon fáztam az autómata váltótól.
Ami innen következett az életem legszebb 2 éve volt. Az autót hétközben munkára használtam ( autóplályás fogyasztása normál tempónál 8-9 liter volt, városi vegyes 15 .
Ahogy eljött a péntek este kivittem az éjszakába és amit tudott az M60B40 motor azt el is kértem tőle! Fontos hozzátennem, hogy olajon kívül soha semmit nem kellett belevennem ( bár azt 8000km után mindig cseréltem és csakis MOTUL-t kapott ).
Produkált meglepő dolgokat. E34 M5 3.6 ellen 0-240 ig fejet mentem AUTOMATA VÁLTÓVAL!
0-100 mérve kereken 6mp volt.
A 2 év alatt megtanultam kezelni az automatával így bárhol biztonságosan tettem el keresztbe az autót és ugyan úgy váltogattam vele, mintha kézi váltó lenne.
Sajnos a körforgózás előtti gumi melegítések végül megölték a váltót és végleg vészprogramra állt. Idő közben a barátom autója (e34 m5 ) el lett adva így nem tudtam kivel autózni a városban, letettem a kertbe a V8-at mondván egyszer belerakom a kézi hatos váltót, kiveszem a nehéz bőrüléseket, megkapja a kagylót és folytatom amit eddig. Ő volt KCA343 (páran emlékezhetnek rá és a bulgár rendszámos M5-re).
Egy haveromnak adtam el rossz váltóval aki már birtokol 2db 540et.
Hibalista
- Autómata váltó ( részletes leírásban elmondom miért )
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | 735 | Következő autója? | 540 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
