A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1988-1997)

5 524td 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

34-es 5-ös, a nagybetűs AUTÓ

Szöveges ítélet

2008-ban így láttam:
---------------------
Családunk véleménye szerint az E34 a legautóbb autó a világon. Pont.

Volt előtte már sokféle, van párhuzamosan is egy kis AudiC meg egy Wagoner. Mindegyiket nagyon szeretjük, de a BMW az más.
A formavilága tökéletesen találkozik az izlésünkkel, lapos, széles és hosszúúúú. Minden nap gyönyörködünk benne.

Én személyesen nem értem azokat az embereket, akik itt kvázi leminősítik, mert "gyengének" tartják ezt az autót.
Véleményem szerint teljesen érthetetlen miért várja valaki egy bő másfél tonnás és mindössze 115 lóerős dízeltől, hogy sportkocsi legyen?
Aki huszonéves kamrás dízelt vesz 5-ös limuzin karosszériában sportcélból, annak ... mondjuk finoman szólva nincs fogalma az autókról.
Ez a gép kitűnően tudja azt, amire készült: gyönyörű, arányos formája van, fantasztikusan kényelmes az utastere és megnyugtatóan duruzsoló a hathenerese.

Mindezeknek köszönhetően ideális partner hosszú utakon. Ez utóbbit a gyermekek bizonyíthatják leginkább, amikor például Németország túlsó feléből olyan pihenten érünk haza, mintha csak a szomszéd faluba mentünk volna...
Az első benyomásom az volt, hogy itt minden apróságot gondos odafigyeléssel fejlesztettek. Nagy élmény vezetni.

Pár hónapja vettem a kis Bömbit, ezért még nem túl mélyek a megbízhatóságával kapcsolatos tapasztalatok. A bő tízezer kilométer alapján azért már lassan tudok fogalmat alkotni.
Az előző tulajdonos elméletileg szépen rendbetette a motort, én pedig kíméletesen használom. Nem is volt semmi gond vele(csak az eddigi "viszontagságok" ütöttek vissza néhány esetben).
A szerelhetőségét eddig kitűnőre tudtam értékelni, minden jól elérhető volt. Az alkatrészárak általában jelképesek, hála a korának és elterjedtségének.

A fogyasztást nem mértem, a 8-at csak saccolom. Inkább kevesebb. Nagy tankja van, nagyon nem érdekel.

A hátsókerék hajtás (első ilyen autóm) iszonyat élmény száraz úton, jégen és hóban szokni kell. A túlkormányozottság nagyon jó (régi álmom), de kritikus időben inkább még a Suzukiba ülök be. Abban nem tartok attól hogy elakadnék, rá egyszer már kellett hóláncot tenni.
Persze zárt parkolóban jégen élmény a kereszte csúszás....
Apropó, nekem élmény, hogy nem tizedmilliméterekkel kell játszani a kormányon és ugyanígy a gázpedál is emberi léptékű, adagolható. Tudom, versenyzőknek ez biztos hátrány, de a stresszmentes vezetésben sokat segít.

A karosszéria az Audihoz hasonlítva kevésbé tűnik minőséginek, az hat évvel idősebb mégsem rohad sehol. Ezen sikerült a küszöbnek átlyukadni. Biztosan nem egyedi eset, már másik E34-en is láttam ilyet.

Összefoglalva elmondhatom, hogy az autó rendkívül kellemes jelenség, a motorja az öreg dízeleknél megszokott hibákat hozhatja (amelynek az oka leginkább a rengeteg km, minimális kímélettel). Gondozva azonban átlagon felüli élményt ad érett (de nem balfék) családapáknak (anyáknak?!!).
---------------------
2011 végén így látom:
---------------------
Eltelt 4 év, de a véleményem csak javult. Ami kiderült: a konkrét autó nem volt egy főnyeremény, de emberi áron mindent be lehetett szerezni hozzá.

A fogyasztás: 8-at saccoltam anno, azóta méregetve van az 5-6 is... De volt már 4.8 hosszú úton normális tempóval. Szerintem döbbenetes.

A rozsdásodás: naja, az enyém rozsdál
a, mert mindenhol körbe volt törve
b, mert típushiba a látható elemek oxidációs hajlama
Szerencsére a vázszerkezeté nem! Talán nem véletlenül...

A kényelem és autóság: kényelmesebb, mint BÁRMI amiben valaha is ültem. Évről évre nem csökkenő csodálattal szállok bele minden alkalommal. Egyszerűen el sem tudom képzelni, hogy ettől van jobb (kell jobb). Talán nincs is.
Vezethetőség: Életem első hátsókerekese volt, és most ott tartok, hogy soha többet nem vennék elsőkerekest! Ennyi elég?
Szinte élmény vele életveszélyes helyzetbe kerülni, mert tudom, hogy kihoz. Ő. Én tuti nem... ;)
(pedig semmi abs, asr, esp asp :) )

Hibalista

- Termosztát (3eFt) - Fűtőradiátor (valószínűleg egy korábbi hengerfejhiba miatt) 2eFt, meglepően gyorsan cserélhető - Futóműalkatrész - többségében bontottan - stb. alapjában nem lenne vészes - HA az előző tulajdonos is rendbe tartotta volna...

Ide hordtam szervizbe

Én, barátaim

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 999999
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Audi Coupe GT, typ81 Következő autója? 5, csakis
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1988 (1992 - 1995)

További ítéletek (192 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)