1,5 t vas + xDrive
Szöveges ítélet
A legjobb auto amit valaha vezettem, S mercit es jappan szarokat beleertve. Allando 4x4, 1600 kg, 192 LE, egyesben 80 a vege es csak 10 l-ert fogyaszt. A sebesseghatarokat betartva 8 l. Amiota feltettem a teligumit es ket hete csak varosban hasznalom, sikerult elernem a 12 l-es gyari erteket. Allando 160-as temponal 10 l. 80 l-es a tank, mentem mar vele 700 km-ert megallas nelkul.
Ha valaki azt hiszi hogy ezzel az autoval folyton 200 felett hasit az ember, az nagyon teved, 160 - 180 az utazosebesseg es itt mar eleg zajos (egy mercihez kepest). Merci rajongoknak nem ajanlot, a futomu eleg kemeny de en pont azert szeretem. Egy limuzinnak alcazot sportkocsi. Akarmilyen sebbesseggel erkezel a kanyarba mindig be tudod venni.
130000 km-el vettem, cserelni kellet 4 fektarcsat, fekbetet, silentblock es semmi mas.
Ja es az olajcseret a fedelzeti szamitogep szamolja ki. Ha csak autopalyan hasznalod 15000 km-ert is elmegy olajcsere nelkul. Fentartasi koltseg nem sokkal nagyobb mint egy kisebb autonal.
Egy vadiuj 5-os pont ugyanezt tudja csak sokkal rondabb es dragabb. Az uj ar 1/10 -eert kapsz egy jo autot.
A negykerekhajtasrol csak annyit, hogy amit itt leirnak http://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1/ , az aljas ragalom. xDrive az annyimint allando 4x4, tehat mind a negy kerek hajtott es nem csak akkor amikor a hatso mar kiporgott. Pl. jeges uton masodik fokozatban odalepek a gazra es az auto ugyanugy gyorsul mint szaraz uton, anelkul hogy a TractionControl lampa kigyulladna a muszerfalon. Vagy pl. hatramenetben kitekert kormannyal, nagy gazzal elindulok recseg a feltengely, mint egy elsokerekes auton. A TC csak csokkenteni tudja az elso tengelyen a nyomatekot, ha az egyik (elso) kerek kiporgott, hogy az auto tovabbra is kormanyozhato maradjon.
Azonban ami az autot az uton tartja az nem a 4x4, hanem a differencialzar: jeges ut, 1-2 fokozat padlogaz es amikor az auto megindulna keresztbe (mint egy Lada) hirtelen meggondolja magat es megis inkabb egyenesen megy.
Amugy teljesen folosleges: aki nem svajcban lakik es nem megy minden heten sielni, ne vegyen ilyet. 100 kg-val nehezebb 1 literrel tobbet fogyaszt es csak 220 a vegsebesseg.
Legfontosabb: guminyomas legyen gyari ertek +1-2 tized. Nalam 2.2 elol 2.5 hatul mar jo. Ha valaki rutinosan 2bar-ra fujja mind a negyet az auto instabil es lomha lesz mint egy francia kremes.
Hibalista
- fektarcsa (rohadt draga), fekbetet, silent
- +olajcsere, fekfolyadek, szurok, gyertyak
- annyimint: 2000 eur
Ide hordtam szervizbe
Autoprestige Boudry (CH)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1.8GLS | Következő autója? | merci,bmw |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
