Veszélyes drog
Szöveges ítélet
Az autót nyáron vettem, meglehetősen jó állapotban. Tudtam mire készülök, 6 éve volt apámnak e28as BMW-je, megvan az akkori hibalista és a gyári német szerelési könv, nah meg a tapasztalat, így hát gondoltam belevágok, és megvettem életem első autóját, egyetemistaként. Nem 525i-t és végképp nem 82es évjáratút szerettem volna, a 25i alig tud többet, mint egy 20i és rengeteget eszik, meg a későbbi évjáratok jobban felszereltek. A 25i-vel kapcsolatosan legalábbis ilyenekkel rémisztgettek. Nem bántam meg, hogy nem 20i lett belőle. Fogyasztásán gyakran meglepődök, országúton 8-9 literrel elmegy, hajtós országút (160-180) 10 l-nél megáll, a város pedig.......nah igen, a város az sok, 13 litert minden további nélkül benyakalja, hiába a 2500ccm és az L-jet csodákra nem képes. Az m30b25 motor nyomatéka magával ragadó, a pincéből húz, nem nagyon kell váltogatni. A motor érdekes karakterisztikájú, 5000 fordulatig van "hasznos" húzóerő, utána már csak a hang miatt lehet érdemes pörgetni. Az 5. fokozat hosszúra van áttételezve, szóval ha autópályán vitézkedni akarunk, akkor érdemesebb visszakapcsolni 4.be és az szépen kitart 200-210-ig és innen már nincs tovább, 5.be kapcsolva se. Mivel az AUTÓ már nem nevezhető fiatalnak (24 éves ugye, már nőből is majdnem "koros" :-) ), ezért előbukkanak rajta az öregedésből fakadó hibák: gumicsövek, vákuumcsövek, műanyagalkatrészek. Ezeket meg kell venni egyszerre gyáriban és utána újabb 24 évre el lehet felejteni. Hál istennek az én autóm megkímélt, garázsos volt (most is természetesen garázsos) ezért én megúsztam pár filléres alkatrésszel. Egy pár szót a karosszériáról. 24 évesen még gyári a fényezése, soha nem volt törése (ez a legfontosabb), ezért meglehetősen jó állapotban van. De sajnos nem hibátlan, megint a 24 év ugye........Azaz nem is a 24 év, hanem pár elkövetett pici figyelmetlenség: a csomagtartóra utólag fúrtak egy gyári gumispoilert , és a fúrás helyét nem ápolták le, szépen átrohadt. Csomagtértető csere. Első spoilernél ugyanez. Kívűlről bár nem látható, de alánézve látszik. Hátsó taposók és kötény is kis javításra szorul Ennyi az összhiba a kasztnin. Alkatrészek összessgében véve nem drágák, lehet komplett alkatrészautót venni pár 10 ezer ft-ért. Sok apróság miatt érdemes. Persze a futóműalkatrészeket meg kell venni újban. Felszereltsége még egy-két mai autóval összehasonlítva se rossz: van kp. zár, kétoldali elektromos tükör, nyitható tető (ez hatalmas találmány!), hátsó fejtámla, check controll (offerek nézzenek utána, hogy az új csilivili többmilliós műanyagbádogjukban van-e ilyen........és utána lehet csodálkozni), a szervókormány, küdlámpa persze említésre nem méltó. Összességében 5ös cápabmw-t az vegyen:
1. akinek van ideje és pénze foglalkozni vele, tud új gyári alkatrészekre áldozni, és nem bontott vákuumcsöveket meg szilenteket tesz bele....
2. aki garázsban tudja tartani
3. és aki kellő perverziót érez egy huszonéves nagy köbcentis 5ös bmw után és nem megy el a kedve a sorozatosan előbukkanó hibáktól
Itt a szív diktál, mert ennek az autónak a vásárlását nem racionális döntések hozzák meg.
Viszont akit egyszer megfertőz...........
Hibalista
- Komplett kipufogórendszer csere (a gyári 24 év után megadta magát, nem is értem....:-)
- Támcsapágy
- Benzintank
- Pótlevegőtolattyú
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szerelem, szerencsére vannak hasonló elvetemültek akik segítenek:-)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nem helyette, hanem mellé: E24 635Csi, E34 525i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
