Egy szerelem kezdete.
Szöveges ítélet
Amerikában vásároltam és használtam az autót, az E28-as széria utolsó évjáratából a Magyarországon nem forgalmazott 528e verziót. Ebben 2.7 literes (természetesen) hathengeres benzinmotor van, az e típusjelzésnek megfelel?en (gazdaságos) csökkentett maximális fordulatszámmal, áthangolt motorvezérléssel. Ez a gyakorlatban azt jelenti hogy a motor nem forog többet 6000-nél, 5000 körül kezd?dik a piros zóna, és a teljesítmény helyett alacsony fordulatszámon elérhet? nyomatékra hangolták. Kicsit olyan dízeles karakterisztikára. Ez így gyárilag 120 LE körüli teljesítményt adott, mérsékeltebb de folyamatos gyorsulást és kellemes er?t minden fordulatszámtartományban.
Az autót 212 ezer mérfölddel vettem, er?sen kihasznált állapotban, olajéget? motorral de az els? próbaút meggy?zött. Az eladó ismer?s volt, tudtam hogy nem kímélte és küldte neki, de azt is tudtam hogy nem volt gondja az autóval és nem fog átvágni.
Az utastér minden várakozásomat felülmúlta, a tízféleképpen motorsan állítható els? b?rülések m?ködtek (még a fejtámla állítása is motoros volt, és m?ködött mindkét ülésen!) a kék alapú b?rbels? kopott de kényelmes volt, m?anyagok szinte sehol sem repedeztek, meglep?en nagy és kényelmes az összes ülés, hátul is. Én 185cm vagyok, ez volt az els? autóm ahol a vezet?ülést nem kellett a maximumig hátratolni hogy kényelmes legyen (volt még állítási lehet?ség b?ven), és kényelmesen elfértem magam mögött! Elektromos tükrök, félautomata légkondi, fedélzeti számítógép, fogyasztásmér?, tempomat, elektromos tolótet?, mind mind m?ködtek. Csak a rádió motoros antennája nem, de nem nagyon zavart.
Küls?leg semmi rozsda, kissé megfakult kékesszürke fény (delfinkék azt hiszem) apró karcolások az ajtókon parkolástól, és az er?s es?ben néha vizet beereszt? jobb els? lábtér.
Vezetés: könny? kasztni, sima járású és gyönyör? hangú bmw hathengeres, hátsókerékhajtás, és szuper, természetes kormányzás. A futóm? sportos és kényelmes egyszerre, kanyarsebességeket a motorommal is alig tudtam felülmúlni, magabiztos és élvezetes irányítás. Mintha országúton, városban és a kanyargós erdei úton más autót vezettem volta, mindig olyat ami éppen oda illett. Haverok néha szóvátették hogy túl gyorsan megyek a kanyarokban és szerintük ez már sok egy autónak de én éreztem hogy még nagyon magabiztos a futóm?, egyszer?en csak evvel a géppel lehetett gyoran menni. A váltó mindenben jól teljesített (kuplungcsere volt az autón kb 50e kilométerrel el?ttem - ismer?s apukája tanulta a kéziváltós rendszert) gyorsan és pontosan kapcsolható, a fokozatok jól illettek a motorhoz (5.-ben 130 kmh-nál 3000) csak az egyes volt egy kicsit túl rövid nekem, f?leg mert nyomatékból futotta volna b?ven magasabb fokozatra is. 3.-ban is szépen elindult az autó.
Összegzés: er?s és könny?, takarékos és megbízható, kényelmes és élményszámba men?. Ki hitte volna a 16 éves 300000-nél többet futott bömir?l? Engem meggy?zött. Ha alkalom adódik, lesz másik is.
Hibalista
- Nálam csak a szokásos kopó alkatrészek:
- els? fékek, gumik (kicsit drága volt a csere, 1000 USD, de a szerel? átvágott, fele ennyiért is meglehetett volna, jobb gumikkal akár. No mindegy)
- És még az állandó olajevés, no meg a kékes füst alkalomadtán. Nem volt kedvem motorgenerálhoz, megnézettem, aszonták elketyeg még sokáig csak töltögessem az olajat. Oké, töltögettem, és az autó ketyegett szépen.
Ide hordtam szervizbe
csak egy benzinkutas rendesnek látszó faszi az út mellett. jól dolgozott és lelkiismeretesen, de drágán.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 340000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Escape | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
