Drágasszágom!
Szöveges ítélet
F32, 430d, sportline,
Folytatásos történetnek képzeltem el, amit majd időről időre frissítek.
Külsőre szerintem nagyon el van találva ez az új 4-es széria, az egész BMW kínálatban most ez a sztár. A nappali menetfénye szuper, az utólagos beszerelések e mellett egészen nevetségesek. Ha olyan autót akarsz, amiből nem fog naponta 100 veled szembe jönni, akkor ez a modell egy jó választás.
Belső - a gyengém a piros varrott fekete szövet sportülés, ezért is lett sportline. Ha valaki jó fogású kormányt akar, akkor vegye meg az M bőrkormányt, alig 60e Ft plusz és nagyon nem mindegy, hogy mit fogdosunk nap-mint-nap. Amit sajnálok, hogy nem a csúsztatható könyöklőt vettem, a határon van a fix, hogy jó legyen. Sosem értettem, hogy miért fizet valaki közel 900e-et a naviért, amikor egy iGO huszonezerért okosabb és jobb. Ugyanakkor meg sajnálnak egy használható motort venni bele... Az iDrive nem túl sok mindenre jó, de amikor guminyomás csökkenés miatt bepánikolt a gép, legalább szépen le volt írva, hogy mit csináljak. Erről később még írok.
Motor - 258LE, 560Nm, mit is mondhatnék? ;-) Jobb szerettem volna manuál váltóval, de ezt a motort már nem adják manuállal. Jó az a 8-as automata, hamar meg lehet szokni és szinte észrevétlenül teszi a dolgát. Utólag tök fölösleges, hogy vettem kapcsoló fülecskéket hozzá a kormányra, szinte sose használom. Ha kilövést tervezek, akkor inkább sport módba teszem, abban az állásban úgy megindul, hogy nem győzök kapaszkodni a kormányba. Ha az üzemmód választó ECO PRO módban van, akkor igen elmegy a dinamizmus, de cserébe nem fogyaszt. Szerintem ilyenkor egy 2d menetteljesítménye alá megy a dinamizmus.
Fogyasztás - leginkább országúton, kicsit autópályával fűszerezve használom, kevés várossal. Így 6,5 körül van, ha csak országúton megyek, 6 alá megy, autópályán 150 célsebességgel is 7 alatt marad. Városról még nem igen merek nyilatkozni, nincs egybe annyi tapasztalatom.
Futómű - M-es sport futómű van alatta, de nem adaptív. Szépen tapad, de a defekttűrő gumikat nem szeretem. Egyszer más leparancsolt az útról, hogy itt a vilagvége, mert guminyomás csökkenésem van. Megérdeklődtem, hogy melyik? Mondta, hogy mindegyik! Na, akkor láttam, hogy ez nem komoly, megnéztem az iDrive-on a manuált, követtem az újra inicializálást és jó lett, mármint elment a hibajel. Aztán kútnál ránéztem és tényleg minden kerékben 2,2-2,3-ra csökkent a nyomás. Pedig áprilisi a gép, a germánok No-ban hűvösben töltötték meg, nem kellett volna nyomáscsökkennie. Na mindegy, töltöttem bele a cimkének megfelelően és most várom, hogy mi lesz. Télre nem defekttűrő gumikat kap majd, vasfelnivel. Hivatalos acélfelni nincs rá, de sok utánjárással kiderült, hogy melyik más típusé jó rá. Meg veszek hozzá mankókerket, emelőt, etc...
Folyt köv ...
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 330d | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
