Átmeneti megoldás
Szöveges ítélet
Egy dízel hibrid V60 után választottam a 4-es Gran Coupe-t, átmeneti megoldásnak. Nem BMW-t akartam és nem dízelt, de végül kompromisszumot kötöttem. Már megjelenésekor tetszett a forma, jobban mint a 3-as, bár úgy gondoltam nincs sok különbség köztük.
A motorról röviden csak annyit hogy 18d, a leggyengébb ami kapható ehhez a típushoz, ráadásul 4 hengeres dízel, a hangja szörnyű, de autópályán nem zavar. A fogyasztás a gyári 16"-os (nem elírás, tényleg 16-os kerekekkel szerelték) tényleg 5 liter környékén van. Persze ez a 150 lóerő azért nem lesz egy belsősáv-takarító, de nyugodt 130-as tempóhoz elég. Ez már a B47-es motor, érintett volt az EGR-es szervízakcióban (nem visszahívás, hiszen a BMW még véletlenül sem ismerné be hogy típushibát visszahívással javítanak). Elvittem márkaszervizbe, ahol bevizsgálták, és megfelelőnek találták (nem az a típusú EGR van benne ami problémát okoz).
A váltó a legendás 8-as ZF. Mióta egy F11-es birtoklás során hosszabban megismertem azóta nem választanék mást. Finoman vált, de gyors és a kézihez képest még a fogyasztás is jobb vele.
Az ötajtós kupé forma számomra egy igazán jó megoldás: hátulra is könnyen be lehet szállni, a csomagtér pedig jól pakolható. A hátsó ajtó alapáron elektromos. Az autó sziluettje pedig igazán kupés a tetővonal miatt. Az F30-hoz képest más az autó front része is, jobban tetszenek a lámpák (a "csipa" nem olyan szögletes), és az alap M-es lökhárító sem annyira rossz. Persze M csomaggal még jobban nézne ki. A hátsó rész a coupe (vagy cabrio) lámpáit kapta, és az egész szélesebbnek és laposabbnak tűnik mint a sedan.
A tengelytáv megegyezik az F30-asével és ugyanennyi az F32 (coupe) is. Viszont kicsit alacsonyabb és szélesebb. Beülve tényleg kupé érzése lehet az embernek, az ülés jó alacsonyan van, ami nekem kifejezetten tetszik. Viszont se elöl, se hátul nem nagy. Ha négyen használják (hiába öt személyes, hátul középen értelmezhetetlenül kényelmetlen) az elöl ülőknek is előrébb kell húzni az ülést és akkor már nekik sem elég a hely. Hátul pedig a beszállás a tetőív miatt nehezebb. A hátsó ablak csak félig húzható le, mivel nincs benne osztás (nem úgy mint pl a 6-os vagy 8-as Gran Coupenál.)
Felszereltség: ahogy minden BMW-nél ha nem fullos, erős kompromisszum. Ami nélkül szóba se jöhetett volna: az automata váltó, tempomat, a sport (combtámaszos ülés), nagy navigáció. Szerencsére a 4-esnél a lámpa már alapból xenon, ebben pedig még távfény-asszisztens is van. Fura hogy kormányfűtést rendelt bele az első tulaj, de ülésfűtést nem. Az ülés nem az alap sámli és nem bőr (vagy bőr utánzat), hanem combtámaszos-szövet, ami nekem sokkal kényelmesebb. A fejtámla is jól beállítható, tényleg támasztja a fejet.
Az infotainment az iDrive 4-es verziója (NBT Evo) sajnos még nem tud se Carplay, se tükrözést. (egyébként a BMW még az Android Auto-t is csak most kezdi el támogatni.)
A kijelző nagyon szép, az egész rendszer használata gyors és logikus (bár nem ez az első BMW-m, szóval megszoktam már, de pl a Volvo rendszere bár sokat tudott, mégse volt ilyen kényelmes kezelni). Természetesen van a könyöklőben USB csatlakozó, ahonnan pendrive-ról zenét vagy videót is le tudunk játszani és a telefon is csatlakoztatható bluetooth-on keresztül (akár kettő is). Viszont a Connected alkalmazás csak akkor hajlandó működni ha a telefont vezetékkel csatlakoztatjuk az USB-hez és akkor se tud sokat: hatótáv és üzemanyag mennyiség. Van lehetőség előfizetni további szolgáltatásokra, de az RTTI (forgalom kijelzés) kívül szerintem egyik sem éri meg. Az online zenelejátszás nekem egyáltalán nem működött. Van vezetési napló, de a Volvo Oncall rendszeréhez képest nevetségesen keveset tud: csak a megtett utat és az indulási időt. (A Volvo térképen mutatja az útvonalat és grafikonon a sebességet, fogyasztási értékeket) A térképet USB-n keresztül lehet frissíteni, évente kétszer van új térkép verzió. (persze nem ingyen, de erre azért van alternatív megoldás).
Az infotainment tudja még a sportkijelzőket ami vicces dolog ahogy mutatja a lóérőt és a forgatónyomatékot. Van EfficentDynamics kijelző is, ahol különböző időfelbontásban a fogyasztási értékeket láthatjuk. A start-stop kikapcsolható, de amúgy okosan működik, nem kapcsol le túl hamar.
4 évesen több mint 180.000 km van az autóban, sokat ment, de belül egy kis kormánykopáson kívűl egészen megkímélt.
Ami hiányzik:
-keyless entry - van keyless go, de a bejutáshoz mindenképpen elő kell venni a kulcsot, ennek így nem látom értelmét. Ezen kívűl a kulcsnak az autóban nincs tárolóhelye, ami nem lenne zavaró, ha nem kellene elővenni.
-ülésfűtés
-elektromosan behajtható és sötétedő tükrök: szerencsére a belső tükör elsötétedik, ez az F11-esemben nem volt így...
-napfénytető
-távolságtartó tempomat
-állófűtés vagy előtemperálás
-tolatókamera
Hibalista
- Eddig még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 186000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | V60 Plug-in Hybrid | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
