Fekete cirkáló II
Szöveges ítélet
Ez a harmadik hármas kombim: egy E91 318d után (2010) lett egy F31 328i Touring M Sport (2015), most pedig ez a mild hybrid G21 M340i Touring. Egyelőre csak a rugókat cseréltem le AC Schnitzer rugókra, illetve van rajta néhány M Performance aero cucc.
Egy ilyet az ember a motorja miatt vesz meg. A klasszikus BMW sorhatos feeling már csak ebben a motorban van meg, most már 48 voltos elektromotorral, ami magától üzemelteti a start-stop rendszert, illetve segít a gyorsításnál. A hangja amúgy a részecskeszűrő miatt halkabb, mint a 2020-as modelleknek, de sport pluszban, nyitott szeleppel még mindig szuper.
Gyorsulást még nem mértem, de az XDrive miatt fürge egy jószág. A német autópályán konkrétan csak egy Cayenne turbó tudta tartani vele a tempót, ami nem rossz.
A székek továbbra is kényelmetlenek, noha oldalra jól tartanak. Nem lehet eltalálni a tökéletes pozíciót, pedig ez már elektromos egy rakás állítóval.
Az előző xenon volt; ez lézer. Franciaországban például állandóan villognak, hogy túl éles a fényszóró, ami szerintem nem igaz. Tényleg messzire világít -- remélem, nem a másik szemébe.
A harman-kardon hifi tök jó, a rengeteg kamera meg segít a parkolásnál. Elvileg tud magától is parkolni, de még nem próbáltam. Azért ebben egy Tesla még mindig jobb. A napfénytető nagyon király.
Szóval a motor. Hivatalosan 374 lóerő, 500 Nm -- nagyon remélem, hogy inkább 400 lóerő az gyárilag. Szenzációsan gyorsul a legtöbb tartományban, és 250-nél még simán menne tovább, ha nem lenne leszabályozva. A sportautomata is nagyon szuper, amivel tök nagy élmény felmenni egy autópályára, vagy elindulni az autópályás fizetőkapuknál.
Az új iDrive elég jó, de a CarPlay nem mindig működik jól. Ami szuper, hogy a Waze, Google Maps mind integrálva van, azaz nem kell már a BMW navigációját használni. A touch screen is szuper, noha például nyáron egy bérelt Audi A7-nek jobban tetszett az integrált kijelzője.
Igazság az, hogy imádom. Elég brutálisan néz ki a piros fékekkel, fekete kerekekkel, ültetéssel és M Performance cuccokkal, de baromira addiktív vezetni. Megvan benne az a gokart feeling, mint minden korábbi hármasban. A sarki tejért is kocsival megyek egyelőre, hogy élvezzem a hangját.
Most már volt szerencsém kipróbálni a Nordschleifén. Első kör halálfélelem, második-harmadik mennyország. Egyenesben tartja a tempót az összes széttuningolt M2C-vel, F80-as M3-assal; kanyarban meg csak a tudásom szab neki határt. Időnként későn vált a ZF, de ha van már önbizalmad, csak a 911-esek mennek el melletted a kanyarokban. 102-es benzinnel a fülig ér a szád az Autobahnon.
Ha megengedheted magadnak, ilyet vegyél, ne más kombit, nem fogod megbánni..
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Külföld
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | BMW 328i Touring M Sport | Következő autója? | M3 Touring |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |