Fehér aszfalszaggató
Szöveges ítélet
Vállalati autóként jutottam hozzá 0 kilóméterrel. A szállítás villámgyors volt 2019-ben, a konfiguráció tökéletesen megfelelt, minden elvárt opciót tartalmazott. Mindenesetre erősen javasolt minden egyes extra funkció alapos körüljárása vásárlás előtt, mert akadhatnak meglepetések. Pl. alap táblafelismerő rendszer, ami nem volt felsorolva sem az alap, sem az extrák által nyújtott funkciók között, de nagyon örvendtem neki.
Külső: a legszebb BMW design amit eddig kihozott a vállalat az E9 óta.
Vezetés: kézi váltós verziót rendeltem, ez fért bele a költség keretbe. Eleinte (10 év automata vezetés után) kissé megterhelő volt a használata, a váltó önbagában is merev, akadozó, 20.000 km után kezdett "bekopni" és finoman siklóvá válni. Most már sportosan kezelhető, finoman a helyére ugrik minden fokozat...már nem bánom hogy kézi váltóval rendeltem (habár a délutáni alsó rakparti dugókban rendesen megdolgoztatom a vádlit és a kinyomócsapágyat). Az M Sport futóművet magyarországon adaptív opció nélkül felejtse el mindeki. Az úthibák nem a barátai, a kisebb huppanók is rendesen igénybe veszik a gerincet. TErmészetesen mint minden árnyoldalnak, ennek is megvan a pozitív oldala, mégpedig az országúti/autópálya vezetés vagy németország/svájc útjain való cirkálás. Elképesztően stabil, masszív és sportos futóművet kapott ez a modell. Bátran manőverezhető keményebb kanyarokban is. Finom gázadás mellett pedig szó szerint beleáll a kanyarokba. Természetesen télen, csúszósabb úton X-Drive hiányában feladja a leckét a far csúsztatással, de ez kezelhető és megszokható.
Belső és praktikum: nehéz volt megszokni a kezelő felületek elrendezését, leginkább az iDrive konzol és a váltó került kicsit hátra számomra de megszokható. A kormányon lévő kezelő gombok praktikusak és a megfelelő helyen vannak, bár görgetős HANGERŐ gombot azért kaphatott volna a jobb-bal irányú kattogtatós helyett. Helyette a média forrás kiválasztás kapta a görgetőt, aminek kevés hasznát látom. A szoftver és a kezelő felületek könnyen átláthatók, logikus struktúrára épülnek, bár a zenehallgatás USB-ről elég komplilált amikor számot kell keresgélni mappákban, illetve az Apple készülékekhez használható CarPlay is hagy sok kívánni valót maga után. A csatlakozás lassú, néha nem jön összen, néha egyszerűen egy telefonhívás után elveszíti a kapcsolatot. Itt lesz mit csiszolni, remélem jön az upgrade. :)
Az AC be-ki kapcsolása nem egy gombos, hanem menüből vezérelhető, de szerencsére a programozható funkció gombokkal ez gyorsan orvosolható.
Üzemeltetés: a fogyasztása nekem 12 hónap alatt 5,9l/100km lett, ami elég baráti, tekintve hogy nem kímélem a gyorsításoknál és a COVID miatt a járgány főleg városi használatra kényszerült. A motor 190LE-vel elég fürgén megmozgatja a 1,57 tonnás nem épp könnyű kasztnit, és a motor nyomatéka kézi váltó miatt 4500 fölött drasztikusan stagnáló...de hamarabb kell váltani. :) A motor hangja tipikus BMW hörgés, hidegben kicsit zavaróan ciripelő/zizegő...dehát diesel.
Összességében egy nagyon kompakt dinamikus autót kaptam, igazából az apró hibáin kívül jelentős problémám nem volt vele, a szervíz szolgáltatás is kiváló.
Hibalista
- Bal oldali visszapillantó tükör sötétítés funkció, iDrive modul szoftver meghibásodás
Ide hordtam szervizbe
BMW Wallis Motor Duna
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 37500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia RS 2.0 CRTDI | Következő autója? | 530i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
