Még mindig úgy gondolom
Szöveges ítélet
Előző autómat kedveltem - Opel Vectra 1.9d -de 200e. kilométer felé közeledve el kellett gondolkodnom a cserén. Alapvetően 5 ajtós változatot kerestem és új modellt, de a piac egyre kevesebb variációt kínál. Szűkült a kőr,(hosszban 4,70 cm alatt kellett maradnom) és végül egy márka és tárgyalási alap maradt. Több százezer kilométert leautózva különböző modellekkel, már birtokában voltam néhány biztos szempontoknak. Fontos volt a megbízhatóság, a jó, nyomatékos motor, a kényelem és nem utolsó sorban a kocsi "kisugárzása"
BMW 3 1.8d Touring. Jó forma, combiban megfelelő méret és a kereskedő kiemelten szimpatikus hozzáállása miatt megköttetett az üzlet. 23 ezer kilométer megtétele után egy előértékelést már adhatok, miközben én is osztom azt a vélekedést, hogy 100 ezer km felett lehet igazán egy kocsit átfogóan megítélni.
Autópályán és országúton használom 99%-ban, tehát ahol a "BMW érzés" keletkezhet a marketingesek szerint ;) A futóműve az első úttól kezdve élmény és meggyőző alap. Csendes, felettébb stabil és élvezetesen autózható még nagy kanyarsebesség mellett is, kiemelten annak ismeretében amilyen rosszak a hazai utak. Fogyasztás 5,5 körül tartható még autópályás tempoban is. 16-os kerékkel rendeltem és bár ettől nem olyan látványos az össz kép, de megfelelően fut és pénztárca barátabb lesz a cseréjük. Vezetési módok közül (ECO PRO, Comfort, Sport) csak a 2 utóbbit használom, mert a takarékos változat annyit nem spórol, mint amennyit elvesz pl hűtés, fűtés, dinamika területektől. A Sport módban kiemelten élvezetes az autó vezetése és jelentős többletet ad! Szigorúan javaslom a sportülés opció beválasztását (én még deréktámaszt is rendeltem hozzá) mert az alap ülést nem tartom elégségesnek sem kényelem, sem oldaltartás tekintetében - nem méltó egy BMW-hez, ez már régi meggyőződésem.
A hátsó ülések támlája 3 részben dönthető, ami hasznos mert sok variációt enged. A BMW combik egyik legjobb ötletének tartom - konkurencia miért nem követi? - a hátsó szélvédő külön nyithatóságát. Sokkal többször használom így a mindennapokban, mint a teljes 5 ajtó felnyitásával.
A Xenon világítás megfelelő erővel teszi a dolgát, nagyobb biztonságban érzem magam az esti vezetések során. A jobb látótávolság miatt kerültem már el kényes szituációt.
Az autó rossz, elégtelen tulajdonságáról nem tudok beszámolni 1 év után sem, de tervezem az értékelés folytatását (évente 1x) kiegészítve a szerviztapasztalatokkal. 12 hónap és közel 25 ezer hibamentes km megtétele után még mindig úgy gondolom, jó vétel volt. Folyt köv.
"this is a beginning of a beautiful friendship" ;))
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
BMW Schneider
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra 1.9d | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
