Kék villanyos
Szöveges ítélet
Sorhatos szívó benzinest (325i) cseréltem le erre az autóra. Igazi petrolheadek nyilván lehülyéznek érte, de már valami másra vágytam. Ráadásul ezt az autót csak 2. autónak használjuk, a nagy családi (céges) mellett. Ennek megfelelően többnyire csak munkába járok vele, némi kitérővel (20-30 km/nap).
A vezetési élmény nagyon jó. Az előző, E90-hez képest a kormányzás talán kevesebb visszajelzést ad, de nagyon jól fordul, mintha sínen futna. Az M-es sportfutómű nagyon feszes, a rossz utakat nem szereti, és a defekttűrő gumik sem javítanak a helyzeten. :-)
A teljesítmény és a gyorsulás lenyűgöző, lámpánál csak néhány erősebb villanyautó lehet versenytárs. Utóbbiak aztán a nagyobb sebességnél már lemaradnak. A benzinmotor beindulása egyébként nagyon finom, sokszor észre sem venni.
A belső kialakítás puritán, a hátsó lábtér jelentősen nőtt. A csomagtér az akku miatt kicsit kisebb, de a hétköznapokban elég.
Mivel otthon és a munkahelyem közelében is tudok tölteni, többnyire villannyal járok. Ezért eddig a teljes használati átlagfogyasztás 3 l/100 km (plusz az elfogyasztott áram). Ha sima hibridként használom, városban 7-8 l körül fogyaszt. Autópályán 140-es valós tempónál szintén 8 l körül alakul a fogyasztás.
A tisztán elektromos üzem viszont sajnos nagyon korlátozott: a papíron 39 km hatósugár a valóságban 23-25, sőt, télen, fűtéssel inkább csak 15.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Wallis Váci út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | 325i | Következő autója? | valamilyen sportos hibrid (vagy villany) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
