Étvágytalan szépség
Szöveges ítélet
Családi autónak vásároltuk fixen eldöntött keretösszegből. Mindenképp ebben a méret kategóriában kerestünk új dízel járgányt. Szinte mindent megnéztünk I40-től a BMW-ig. A kocsira szánt keretösszegből szinte mindenhol az alapdízel verzió és több kevesebb extrára futotta volna. A BMW-t is majdnem elvetettük, mert az extrák listáján bejelölve a hasznos dolgokat bőven túlléptük volna a limitünket. Élőben vizsgálva az autót viszont nem nagyon találtunk benne számunkra problémás dolgot. (pl a régi 3-asban kicsinek találtuk a hátsó lábteret) Így ismét extra lista következett, ezúttal csak a nélkülözhetetlen elemekkel: 2 zónás klíma (alapfelsz.), bézs belső (a feleségem alapfeltétele), tempomat (enélkül semmit sem veszek) és esőérzékelős ablaktörlő. Így az autó ára csak néhány százezerrel haladta meg a legolcsóbb hasonló méretű kocsik árát. Viszont bézs belsőt a BMW-n kívül csak egy márkánál lehetett az alapmodellhez kérni. Kedvezmény pedig kisebb nagyobb utánajárás után mindenhol lehet szerezni. Szóval így lett a 'BMW-t biztos nem veszünk', kiindulásból egy szép új fehér 316D járgányunk.
A kocsi szép is, jó is, szerintünk nagyon megérte az árát. Én teljesen jól boldogulok a kocsi erejével, jelen gazdasági helyzetet látva nem bántam meg, hogy nem költöttem többet egy erősebb motorra. 2 gyerekkel kényelmesen elférünk benne, a nyaralásnál sem kellett még tetőcsomagtartó. A bézs belsőt Én is megszerettem, és a gyerekeknek sem sikerült még maradandó kárt okozniuk benne. Néhány hosszabb utazásunkat jól bírtuk, nem különösebben fárasztó a vezetése sem.
Összegezve az a lényeg, hogy tudtuk mit akarunk megvenni és milyen áron, és amit kaptunk az egy kicsivel jobb, mint amit vártunk.
Ezt Én azért tartom fontosnak, mert az a tapasztalatom, hogy a gondosan kiválasztott műszaki cuccok használata során mindig van egy két apró probléma ami váratlanul felmerül. Pl. gyorsan merül a teló akkuja, nem elég jó a tv menürendszere, sokat fogyaszt a kocsi autópályán, ... (és a kocsiknál sajnos több ilyen kis bosszantó szálka szokott felmerülni) Nekem félév és 15000 km után egyenlőre semmi bosszantó, pedig az előző autóinknál akadtak problémák (és itt nem a meghibásodásokra gondolok).
Hab a tortán ennek a kocsinak a valós fogyasztása, ami autópályás utazásoknál nyári gumival 5,0 , téli gumival 5,3 liter (tempomat 140-145 körüli sebességeknél). (persze a sebesség korlátozások betartása mellett) Egyszer előfordult, hogy a 2 tankolás között (1100 km) nem mentem autópályára, úgy 4,7 volt a fogyasztás. Nekem minden tankolásnál nagyon jól esik a tudat, hogy ez a kocsi megint csak 5 litert fogyasztott. (Az igazán alacsony fogyasztás mindig cél volt, de most jött először össze.)
Tehát egyenlőre úgy gondolom, hogy abból a pénzből amit kocsira költöttünk, nem tudtam volna jobbat összehozni.
A klasszikus BMW fanok a 316D-re kicsit furán néznek, de talán nem is nekik találták ki ezt a motort. De még Én is lehetek fan, ha a következő pár év is problémamentes marad ezzel a kocsival. Majd meglátjuk.
(a mellékelt kép a múlt heti Nyíregyháza-Hollandia utam fogyasztási adatát mutatja. szinte végig autópálya erős forgalomban, és már téli gumival mentem. az idrive 2 dl-t csal lefelé, a valós fogyasztás 5,3 volt.)
update 75.000 km
A kocsi még mindig problémamentes, olajcserén kívül semmi nem történt, még izzócsere sem volt.
Továbbra is az a véleményem róla, hogy nagyon megéri az árát, és örülök, hogy ezt a kocsit vásároltam. Összehasonlítási alapnak ott van a másik német kocsink, ami hasonló korú és futásteljesítményű - szintén általam vezetett jármű, és bizony ott voltak alkatrészcserék a motortérben, izzóból is féltucat körül járhatunk, és néhány dolog nem teljesen tökéletesen működik (pl.: fűtés/hűtés) A BMW-vel még nincsenek nyűgök, minden úgy működik ahogy az ember elvárja - és nekem ez nagy szó. Pl.: hófúvás esetén is teljesen jól működik az ablaktörlő, míg a másik autómnál nem. Szóval így 75.000 km után sem tudok belekötni semmi komoly dologba, minden olyan amilyennek elvárom, vagy kicsit jobb.
Összesen 3 kisebb nagyobb problémát tudok felróni:
1. a tempomatnak van egy pici szoftver hibája, de együtt lehet vele élni. (ez az 5. tempomatos autóm, és messze ez a legjobb tempomat, a többinek nagyobb hibái voltak/vannak.)
2. téligumival (Continental a gyári nyárival megegyező méretű) esőben autópályán tempomattal 140 körül haladva gyér forgalomban, amikor akár 30 km-en sem kell fékezni előfordul a féktárcsák felvizesedése. Ilyenkor gyengébb a fékerő, ami ilyesztő tud lenni. Tervezett fékezésnél rá lehet készülni, mert előtte egy picit meg kell nyomni a fékpedált és utána már minden ok, de váratlan fékezésnél elég gáz. Érdekes, hogy nyári gumival (Bridgeston) az egésznek nyoma sincs. Valószínű a téli gumi túl nagyot fröcsköl, és ennek a tesztelésére nem volt ideje a gyárnak.
3. márkaszervíz probléma. A 30000-es szervízig a kocsi változatlan formában volt. Jött az ingyenes olajcsere egy szoftver frissítéssel egybekötve. Ezt követően megnőtt az autó fogyasztása kb 3-4 decivel. Míg korábban nyári gumival előfordult 4,9-es fogyasztás is, aminek nagyon örültem, most épp téli volt fent, és 5,9-es átlagok jöttek ki rendszeresen. Ennek nem örültem, hanem felforrt az agyvizem. Gondoltam, okozhatta a szoftver frissítés is, és 10.000 km-en át vártam a csodát, hogy a kocsi meggyógyul, de nem lett csoda. Akkor rászántam egy olaj, olaszűrő, légszűrő csere árát, persze ezúttal nem a márkaszervízbe vittem. A művelet eredményes volt, a fogyasztás lecsökkent a korábbi értékre. Semmi hókuszpókusz, csak ugyanolyan olajat vettünk bele, mint amilyet az új autó átvételekor tartalék olajnak adtak. Hogy a márkaszervízes olajcsere után mért nőtt meg a fogyasztás, azt nem tudom, nem is akarom kideríteni. Ezek után érthető módon a 60.000-es olajcserét is így oldottam meg. Egyébként 30000km-en kb max 0,5 l motorolajat öntök rá, de azt is csak azért, hogy soha ne menjen le a jelzőszint aljára.
Összességében a kocsival még mindig nagyon elégedett vagyok, egyedül a márkaszervízével nem.
(Valószínűleg nekem ezzel nincs szerencsém, mert a másik német kocsim garanciális (elektronikai) javítását követően 10%-kal nőtt meg a fogyasztás, amit azóta sem tud senki helyrehozni, pedig 60.000 km-t mentem vele azóta.)
update 122.000 km
Ennek a kocsinak még mindig semmi baja.
Eddig egyetlen helyzetjelző izzót cseréltem kb 300 Ft áron.
Fogyasztás még mindig 5.2-5.3 80%-ban autópályán használva.
Az állapot megőrzés érdekében 2 dolgot teszek:
1. olajcsere 20.000 kilométerenként (+szűrők természetesen)
2. OMV MaxxMotion gázolajat tankolok. (Shell-t próbáltam, de azzal többet fogyasztott)
3x lekopogom, de nekem ezzel a kocsival szerencsém van egyenlőre.
Hibalista
- Eddig semmi hiba.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 122000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | 5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |