A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (2012)

3 316D 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Étvágytalan szépség

Szöveges ítélet

Családi autónak vásároltuk fixen eldöntött keretösszegből. Mindenképp ebben a méret kategóriában kerestünk új dízel járgányt. Szinte mindent megnéztünk I40-től a BMW-ig. A kocsira szánt keretösszegből szinte mindenhol az alapdízel verzió és több kevesebb extrára futotta volna. A BMW-t is majdnem elvetettük, mert az extrák listáján bejelölve a hasznos dolgokat bőven túlléptük volna a limitünket. Élőben vizsgálva az autót viszont nem nagyon találtunk benne számunkra problémás dolgot. (pl a régi 3-asban kicsinek találtuk a hátsó lábteret) Így ismét extra lista következett, ezúttal csak a nélkülözhetetlen elemekkel: 2 zónás klíma (alapfelsz.), bézs belső (a feleségem alapfeltétele), tempomat (enélkül semmit sem veszek) és esőérzékelős ablaktörlő. Így az autó ára csak néhány százezerrel haladta meg a legolcsóbb hasonló méretű kocsik árát. Viszont bézs belsőt a BMW-n kívül csak egy márkánál lehetett az alapmodellhez kérni. Kedvezmény pedig kisebb nagyobb utánajárás után mindenhol lehet szerezni. Szóval így lett a 'BMW-t biztos nem veszünk', kiindulásból egy szép új fehér 316D járgányunk.
A kocsi szép is, jó is, szerintünk nagyon megérte az árát. Én teljesen jól boldogulok a kocsi erejével, jelen gazdasági helyzetet látva nem bántam meg, hogy nem költöttem többet egy erősebb motorra. 2 gyerekkel kényelmesen elférünk benne, a nyaralásnál sem kellett még tetőcsomagtartó. A bézs belsőt Én is megszerettem, és a gyerekeknek sem sikerült még maradandó kárt okozniuk benne. Néhány hosszabb utazásunkat jól bírtuk, nem különösebben fárasztó a vezetése sem.
Összegezve az a lényeg, hogy tudtuk mit akarunk megvenni és milyen áron, és amit kaptunk az egy kicsivel jobb, mint amit vártunk.
Ezt Én azért tartom fontosnak, mert az a tapasztalatom, hogy a gondosan kiválasztott műszaki cuccok használata során mindig van egy két apró probléma ami váratlanul felmerül. Pl. gyorsan merül a teló akkuja, nem elég jó a tv menürendszere, sokat fogyaszt a kocsi autópályán, ... (és a kocsiknál sajnos több ilyen kis bosszantó szálka szokott felmerülni) Nekem félév és 15000 km után egyenlőre semmi bosszantó, pedig az előző autóinknál akadtak problémák (és itt nem a meghibásodásokra gondolok).
Hab a tortán ennek a kocsinak a valós fogyasztása, ami autópályás utazásoknál nyári gumival 5,0 , téli gumival 5,3 liter (tempomat 140-145 körüli sebességeknél). (persze a sebesség korlátozások betartása mellett) Egyszer előfordult, hogy a 2 tankolás között (1100 km) nem mentem autópályára, úgy 4,7 volt a fogyasztás. Nekem minden tankolásnál nagyon jól esik a tudat, hogy ez a kocsi megint csak 5 litert fogyasztott. (Az igazán alacsony fogyasztás mindig cél volt, de most jött először össze.)
Tehát egyenlőre úgy gondolom, hogy abból a pénzből amit kocsira költöttünk, nem tudtam volna jobbat összehozni.
A klasszikus BMW fanok a 316D-re kicsit furán néznek, de talán nem is nekik találták ki ezt a motort. De még Én is lehetek fan, ha a következő pár év is problémamentes marad ezzel a kocsival. Majd meglátjuk.
(a mellékelt kép a múlt heti Nyíregyháza-Hollandia utam fogyasztási adatát mutatja. szinte végig autópálya erős forgalomban, és már téli gumival mentem. az idrive 2 dl-t csal lefelé, a valós fogyasztás 5,3 volt.)

update 75.000 km
A kocsi még mindig problémamentes, olajcserén kívül semmi nem történt, még izzócsere sem volt.
Továbbra is az a véleményem róla, hogy nagyon megéri az árát, és örülök, hogy ezt a kocsit vásároltam. Összehasonlítási alapnak ott van a másik német kocsink, ami hasonló korú és futásteljesítményű - szintén általam vezetett jármű, és bizony ott voltak alkatrészcserék a motortérben, izzóból is féltucat körül járhatunk, és néhány dolog nem teljesen tökéletesen működik (pl.: fűtés/hűtés) A BMW-vel még nincsenek nyűgök, minden úgy működik ahogy az ember elvárja - és nekem ez nagy szó. Pl.: hófúvás esetén is teljesen jól működik az ablaktörlő, míg a másik autómnál nem. Szóval így 75.000 km után sem tudok belekötni semmi komoly dologba, minden olyan amilyennek elvárom, vagy kicsit jobb.
Összesen 3 kisebb nagyobb problémát tudok felróni:
1. a tempomatnak van egy pici szoftver hibája, de együtt lehet vele élni. (ez az 5. tempomatos autóm, és messze ez a legjobb tempomat, a többinek nagyobb hibái voltak/vannak.)
2. téligumival (Continental a gyári nyárival megegyező méretű) esőben autópályán tempomattal 140 körül haladva gyér forgalomban, amikor akár 30 km-en sem kell fékezni előfordul a féktárcsák felvizesedése. Ilyenkor gyengébb a fékerő, ami ilyesztő tud lenni. Tervezett fékezésnél rá lehet készülni, mert előtte egy picit meg kell nyomni a fékpedált és utána már minden ok, de váratlan fékezésnél elég gáz. Érdekes, hogy nyári gumival (Bridgeston) az egésznek nyoma sincs. Valószínű a téli gumi túl nagyot fröcsköl, és ennek a tesztelésére nem volt ideje a gyárnak.
3. márkaszervíz probléma. A 30000-es szervízig a kocsi változatlan formában volt. Jött az ingyenes olajcsere egy szoftver frissítéssel egybekötve. Ezt követően megnőtt az autó fogyasztása kb 3-4 decivel. Míg korábban nyári gumival előfordult 4,9-es fogyasztás is, aminek nagyon örültem, most épp téli volt fent, és 5,9-es átlagok jöttek ki rendszeresen. Ennek nem örültem, hanem felforrt az agyvizem. Gondoltam, okozhatta a szoftver frissítés is, és 10.000 km-en át vártam a csodát, hogy a kocsi meggyógyul, de nem lett csoda. Akkor rászántam egy olaj, olaszűrő, légszűrő csere árát, persze ezúttal nem a márkaszervízbe vittem. A művelet eredményes volt, a fogyasztás lecsökkent a korábbi értékre. Semmi hókuszpókusz, csak ugyanolyan olajat vettünk bele, mint amilyet az új autó átvételekor tartalék olajnak adtak. Hogy a márkaszervízes olajcsere után mért nőtt meg a fogyasztás, azt nem tudom, nem is akarom kideríteni. Ezek után érthető módon a 60.000-es olajcserét is így oldottam meg. Egyébként 30000km-en kb max 0,5 l motorolajat öntök rá, de azt is csak azért, hogy soha ne menjen le a jelzőszint aljára.

Összességében a kocsival még mindig nagyon elégedett vagyok, egyedül a márkaszervízével nem.
(Valószínűleg nekem ezzel nincs szerencsém, mert a másik német kocsim garanciális (elektronikai) javítását követően 10%-kal nőtt meg a fogyasztás, amit azóta sem tud senki helyrehozni, pedig 60.000 km-t mentem vele azóta.)

update 122.000 km
Ennek a kocsinak még mindig semmi baja.
Eddig egyetlen helyzetjelző izzót cseréltem kb 300 Ft áron.
Fogyasztás még mindig 5.2-5.3 80%-ban autópályán használva.
Az állapot megőrzés érdekében 2 dolgot teszek:
1. olajcsere 20.000 kilométerenként (+szűrők természetesen)
2. OMV MaxxMotion gázolajat tankolok. (Shell-t próbáltam, de azzal többet fogyasztott)
3x lekopogom, de nekem ezzel a kocsival szerencsém van egyenlőre.

Hibalista

- Eddig semmi hiba.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 122000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corolla Következő autója? 5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 2012 (2012)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)